/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er kaniner farlige?
Fra : Flash77
Vist : 1065 gange
70 point
Dato : 06-04-10 18:36

Jeg vil rigtigt skyde en kanin - men er de farlige?

Jeg har engang set en film hvor en enkelt kanin dræber en masse mennesker. Hvor lang afstand skal jeg holde til den for at være i sikkerhed?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 18:45

Der sker ingenting sålænge du holder dig fra, at sige som en gulerod.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 18:47

Citat
Jeg vil rigtigt skyde en kanin - men er de farlige?

NU HADER JEG DIG

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 18:59

Husk at træne i zig zag løb inden, hvis du tænker på at skyde Nordsted's kælekaniner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 19:18

De smager nu godt

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-04-10 19:21

Citat
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 18:47

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Jeg vil rigtigt skyde en kanin - men er de farlige?

NU HADER JEG DIG

Jamen jeg troede da du vidste at jeg skyde ALT der krydser min vej - lige fra insekter til elefanter!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 20:20

Et godt råd - hold dig fra Nordsteds kaniner, hun er en løvemor. Og hun passer godt på de små hårboller.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-04-10 20:31

Jeg havde da sandeligt også tænkt mig at skyde en hos en dyrehandler.... Jeg tror det er nemmere at ramme hvis man skyder ind i mængden. Det er meget vigtigt som jæger at man rammer noget når man skyder. Jeg har overvejet at låne bb1's pibe når jeg skal skyde kaniner. Jeg har hørt at den kan måle vindretning og vindstyrke, og samme tid kan den hjælpe en til at ramme rigtigt - men skal bare holde piben lige midt i sigtekornet, så kan man ikke ramme forkert.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 06-04-10 21:25

Citat
Flash77

Jeg havde da sandeligt også tænkt mig at skyde en hos en dyrehandler

Prøv om du ikke kan skyde dig selv i nakken.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-04-10 21:52

Citat
Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 06-04-10 21:25

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Flash77

Jeg havde da sandeligt også tænkt mig at skyde en hos en dyrehandler

Prøv om du ikke kan skyde dig selv i nakken.

Hvorfor nu det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 22:10

Citat
Jeg havde da sandeligt også tænkt mig at skyde en hos en dyrehandler....

Håber fadme at dit våben giver så meget rekyl, at du både får et blåt øje og et brækket kraveben

Såmænd bare lige et fromt ønske herfra hilsen Silke

http://peecee.dk/upload/view/227490

og Bertram

http://peecee.dk/upload/view/227532

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 22:20

Hvor er det synd for Silke og bertram, at de skal rende rundt i den kolde sne i bare tær.
Og tænk at være så sulten, at de er nødt til at spise fuglefrø.

Måske vi skulle samle ind til lidt kaninfoder.

http://images.google.dk/images?hl=da&rlz=&q=guler%C3%B8dder&lr=&um=1&ie=UTF-8&ei=mJe7S6mcBsOoOP7e6IoI&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CCMQsAQwAw

Indsamlingsliste:

Eyvind = 10 bt. gulerødder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 22:27

Eyvind det er slet ikke spor synd for dem, de har selv valgt

Men jeg vil da meget gerne have et kosttilskud til dem... men de ønsker ikke gulerødder

De ønsker sig:

Blå stedmoderblomster, helst blå men hvis de er udsolgt kan de gule også gå an
Knækbrød
Tvebakker
Persille
Hvidkål
Luksustørfoder, det med de røde sprøde knasende et eller andet i
Majs (friske selvfølgelig/hele kolber)
Yougurth drops
Jordbærplanter (har jeg lige idag opdaget var det rene guf)
Friske skud af bambus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 22:45

Citat
Jordbærplanter (har jeg lige idag opdaget var det rene guf)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 23:00

Eyvind, det er ikke noget at grine af, ved du hvad sådan nogle planter koster... det er det rene tyveri... 6 planter kr. 125,00

Men jeg fik nu reddet de fleste, men han blev nu godt nok skuffet

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-04-10 23:02

Måske jeg kan bruge jordbærplanter som lokkemad...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 23:11

Jordbærplanter.............. vi havde nogle rigtig lækre planter "Alice" som gav masser af søde bær.

En af vores venner fik mange sideskud, og vi gad ikke gemme til omplantning.
Nå men væk med planterne ordne jorden - hen og hente nye planter > #¤$€& de var ikke til at opdrive nogen steder forår 2009

Nu venter vi tålmodigt på at få sideskud tilbage.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-04-10 23:14

Citat
Måske jeg kan bruge jordbærplanter som lokkemad..

stik piben ind eller slug den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 23:15

Flash77... skrub i seng med dig

Hov jeg har smidt bakkerne ud, så jeg ved ikke engang hvad mine planter hedder, jeg må da fluks i morgen tidlig ud og hive bakkerne op af skraldespanden..

Eyvind de plejer da heldigvis at være flittige til at lave sideskud, så mon ikke du får nogle igen i år, og med de priser, ville jeg da også vente

Jeg har haft jordbær før, men sidste gang var jeg oppe at toppes med frøerne om hvem der eje dem, og da jeg hader frøer, så vandt jeg, for jeg gravede planterne op og smed dem ud... jeg drager de frøer, de ligger simpelthen på lur og venter på at forskrække mig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-04-10 23:17

Citat
"Alice" som gav masser af søde bær.

ja hvorffor ik´- vi er jo i en jagt tråd

Alice get your gun ( eller hed hun Annie)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 23:42

Hun hed Annie (get your gun).

Og Flask vil jo bare skyde med en pibe, så piben får en anden lyd

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-04-10 23:55

Citat
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-04-10 23:14

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Måske jeg kan bruge jordbærplanter som lokkemad..

stik piben ind eller slug den

Man skal ikke lave sjov med min pibe - det er en autentisk bb1-jagtpibe! Hvis man rigtigt babber igennemm på den, så er der ingen grænser for hvad man kan på en jagtmark!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-04-10 23:56

Citat
men sidste gang var jeg oppe at toppes med frøerne om hvem der eje dem, og da jeg hader frøer, så vandt jeg, for jeg gravede planterne op og smed dem ud... jeg drager de frøer, de ligger simpelthen på lur og venter på at forskrække mig

Skal jeg skyde dem for dig?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-04-10 23:59

Citat
IndKommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 23:42

--------------------------------------------------------------------------------

Hun hed Annie (get your gun).

Og Flask vil jo bare skyde med en pibe, så piben får en anden lyd

Nu laver i igen sjov med min jagtpibe. Jeg skal love jer at i holder op med at grine når i ser mig og min pibe skyde. Jeg har skudt en kolibri på 2 km. afstand den anden dag - og det kun takket være piben!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 00:02

Citat
Skal jeg skyde dem for dig?

Tak den klarer jeg selv

Ved du godt at den eneste fugl der kan flyve baglæns er en kolibri... det er nyttig viden, man kan bruge til mange ting

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 13:13

Citat
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 00:02

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Skal jeg skyde dem for dig?

Tak den klarer jeg selv

Ved du godt at den eneste fugl der kan flyve baglæns er en kolibri... det er nyttig viden, man kan bruge til mange ting

Ja - man skal være opmærksom på at de bæster kan smutte begge veje når man sigter på dem

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-04-10 16:24

Look out Flash!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 16:36

ÅÅh, de leger da bare

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-04-10 16:40

Nordsted, har du set filmen "Farlig leg"? Uha uha...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-04-10 16:41

- det er da tydeligt at den vil ha' ged til middag...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 16:48

Nej den film har jeg ikke set...... vel vil en vegetar da ikke have ged til middag, de stanger buuh

(den ged ser da også umanerlig dum ud)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 18:10

Der kan i se - de kaniner er farlige!!!!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-10 20:08

hvad er en flashblock ??

sådan een der kan få en flash til at stoppe eller blokere ???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 20:36

Sådan en kender jeg ikke smuller - kan du ikke fortælle lidt mere om den?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-10 20:42

Den er ellers en ting der eksisterer

http://www.kandu.dk/spg146538.aspx

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 21:43

Det var dog en ubehagelig ting den flashblock

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-10 21:45

Citat
Det var dog en ubehagelig ting den flashblock

sys du

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 21:50

meget - man burde skyde den!!!!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-10 21:55

jamen - jeg tror det bare kan klares med en tænd og sluk knap- men jeg ved ikke om det kræver et joystick for at få skyde effekten med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 22:42

Dejligt at læse i er gået over til at skyde flashblock's istedet for kaniner

Jeg tror også de er nemmere at ramme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 23:27

Gu de farlige se selv

Sidder der og æder---- blomster

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-04-10 23:34

Citat
Sidder der og æder---- blomster

fandme sødt Nordsted.

du kunne udgive det som postkort

kaninhilsen Smuller54

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 23:40

Citat
du kunne udgive det som postkort

Så må jeg nok hellere tage nogle nye billeder... på videoen er Bertram jo ved at skifte "tøj" (underligt at han gør det i august mdr)?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-04-10 10:08

Citat
på videoen er Bertram jo ved at skifte "tøj"

- til smoking? Han vil nok bare opgraderes til pingvin...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-10 10:14

Til sommerdresset se'fø'li'

Mææænd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-10 20:50

Okay, i får lige et billede af mine meget bidske kaniner

Pas på, det er ikke for sarte sjæle

http://peecee.dk/upload/view/238165

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-04-10 21:14

Uuuhh - den til højre ser glubsk ud

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-04-10 21:23

Citat
den til højre ser glubsk ud

JA- og den spiser planter og æder fuglefoder, så den er garanteret stærk og flyver bare væk, hvis du rør den.

og de er forklædte

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-10 22:04

Igår var Bertram godt nok ondsindet, hunden ville nemlig æde hans knækbrød, så knurrede han sgu af den stakkels blinde hund

Ehm... han er nu undskyldt, for hunden negler kaninernes mad, bare for at gemme det for dem

Dyr er sgu nogle dejlige nogle... dvs nogle dyr - ikke edderkopper og slanger og såårn noget kryb

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-04-10 22:25

Jeg tror at du skal tolke det at hunden gemmer kaninenernes mad som at den prøver på at sulte dem ud af huset...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-10 23:12

Du mobber gør du

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-04-10 23:39

Nej da - men du skal huske at give dem ekstra mad så hunden ikke gemmer det hele

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-10 23:51

Ser de måske ud til at mange noget

Hunden gemmer heller ikke det hele, for det første er der altid rigeligt, og for det andet så kan han godt engang imellem komme til at æde lidt gulerod, fadme om han ikke idag åd lidt af salaten... det er nok som tak for sidst... da Bertram hoppede ind i køkkenet og åd hans tørfoder og bagefter lagde sig til at sove i hundekurven (det var altså inden han fik kæreste på, så det er et stykke tid siden)

I stedet for at skyde dyrene, så skulle du anskaffe dig et, de er ret så underholdende

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-04-10 00:02

Jeg har da min tro jagthund Vovberg - han er ALTID ved min side!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-04-10 00:02

Jeg har tit tænkt på om det har noget at gøre med at han er bundet fast til mit ben...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-10 00:07

Citat
Jeg har tit tænkt på om det har noget at gøre med at han er bundet fast til mit ben...

Ved nærmere eftertanke tror jeg du har ret

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-04-10 09:01

Citat
Ved nærmere eftertanke tror jeg du har ret

Sikke en fuldtræffer, det var dagens griner

(stakkels Vovberg)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-04-10 10:29

Du Nordsted, hvordan kan hunden gemme mad fra kaninerne, den kan jo ikke se?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-10 13:56

Granner01.... andet det ikke, men det er nok noget med at han går til han bumber ind i noget, og kan mærke der er blade, eller såårn, for det er i bladene han gemmer gulerødder knækbrød mm

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 70 point
Dato : 18-04-10 17:17

Var det denne Monte Python film fra 1975 du så ?
- jeg har også set filmen og den er ikke for børn eller mennesker med sarte nerver !

Nå men her er svaret: hold en afstand på mindst 764 meter, gå ALDRIG tættere på - udskift jægerstøvlerne med sikkerhedssko og lej en brynje - sprøjt dig selv til med kanin feromnoner (kan købes i Føtex) eller rul rundt i lort fra ged eller elefant !

Pas på Flash77 - PAS NU PÅ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-04-10 18:41

Den gør det jo i selvforsvar... straks skal den hænges ud som killer kanin... stakkels lille dyr

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 19-04-10 21:05

Tak for svaret Christa.N.

Det var præcist den film jeg tænkte på - og filmen er jo baseret på virkelige hændelser...