/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP Photosmart C5180 fejlmelding
Fra : Eyvind
Vist : 2092 gange
100 point
Dato : 06-04-10 11:28

Jeg har ganske gratis erhvervet mig denne netværks multiprinter.
Jeg har installeret program og driver fra nedhentet fil hos HP
Den snakker fint med scannerdelen og computeren gennem netværket.

Men printe kan den ikke. den viser fejlmelding. > 0xc18a0206 <
Som giver denne tekst hos HP:

Issue
An 0xc18xxxxx or 0xc19xxxxx ink system error code displays on the front panel. The printer cannot copy, receive faxes, or print.
Solution
Press the On button to turn the printer off.
Unplug the power cord from the back of the printer.
Remove all the ink cartridges.
Wait two minutes.
Plug the power cord into the back of the printer.
Press the On button to turn the printer on.
Install the ink cartridges when prompted.
If the error code does not display, the issue is resolved.
If the 0xc18xxxxx or 0xc19xxxxx ink system error code displays on the front panel, service the printer.

Det har jeg så prøvet et par gange og for hver enkelt patron der blev sat i meldte den ok i display.
I blækoversigten melder alle patroner fyldt.

Har nogen erfaring med dette problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 11:33

Citat
Jeg har ganske gratis erhvervet mig denne netværks multiprinter

Kunne det være derfor den er kasseret

Virker den UDEN netværk ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 11:39

Disconnect the Universal Serial Bus (USB) cable from the back of the product, but leave the product turned on.Open the cover of the product and remove the print cartridges.
Close the cover and wait for the Insert Ink Cartridges message to display.
Disconnect the power cord from the back of the product and wait for one minute.
Reconnect the power cord. If the product does not automatically turn on, press the Power button.
Open the cover and reinsert the print cartridges.
Close the cover. If prompted, print a calibration page.
Reconnect the USB cable, and try to print a print job from the computer.

Til forskel fra din løsning, fjernes OGSÅ evt. USB-kabler....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 11:53

Jeg har ikke nogen USB tilslutning, men kun et netværkskabel sat til.
Prøver lige den metode du kom med...................alt skal prøves.......................hjalp ikke.

Ja ja - måske derfor at jeg har fået den.

Der fulgte en lille DLink printserver med som den nok har kørt med.
Men som sagt så er der forbindelse gennem netværket for scanne kan den godt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 11:57

Citat
for scanne kan den godt

Ja...

Alle løsningsmodellerne (og fejlkoden) går også på printerdelen der "læser" patronerne forkert......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 12:25

I opsætning på printeren kan jeg læse blækniveau og alle 6 er ok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 12:35

Det betvivler jeg ikke....

Men den "ser" noget andet når den skal printe

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 13:58

Eyvind du er heldig at scanneren virker, det plejer at være omvendt her hos beboerne hvor jeg bor, de får sådan en maskine og det er kun printeren der duer. Det er altid printeren der duer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 14:26

Ja Granner - og jeg vil heller ikke købe sådan en selv..................men foræring er en anden sag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 17:07

Den printer kan både køre netværk og USB
Jeg har nu prøvet begge dele og forsøgt reset med diverse anvisninger.

Måske jeg skulle stille den ud til Granner et par dage så printerdelen kan komme til at virke.

Altså inden jeg vapper den ned i småt brænbart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 17:11

Citat
Altså inden jeg vapper den ned i småt brænbart

Det mås man ikke

Har du prøvet at køre den UDEN netværk, men med DIREKTE tilslutning....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 18:35

Ja - alle 3 muligheder har jeg prøvet. USB / netværk / uden.

Slæden drøner frem og tilbage og renser osv.........................og melder fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 19:24

Ja - den læser patronerne forkert og det kan du nok ikke gøre noget ved - det vil sikkert koste 4x en ny printer...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 20:24

Jeg har lige foræret en kombimaskine væk, printeren virkede men scanneren gjorde ikke. Jeg tror den maskine du har fået er en der duer til Win98

Og der er ingen driver til den.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-04-10 20:53

jaa, jeg ved godt at jeg ikke er ekspert, men nu har jeg læst jeres tråd.

Og i den grundlæggende vejledning for serien, skriver de også dette- kunne det være noget så simpelt ??:

Citat
Printerjusteringen mislykkedes
Årsag Der er lagt en forkert papirtype i papirbakken.
Løsning Hvis du har lagt farvet papir eller fotopapir i papirbakken, når du justerer printeren,
vil justeringen mislykkes. Læg nyt almindeligt hvidt papir i Letter- eller A4-format i papirbakken,
Grundlæggende vejledning 31
Fejlfinding og support
og prøv derefter at foretage justeringen igen. Hvis justeringen mislykkes igen, er føleren
muligvis defekt.
Kontakt HP-support. Gå til:
www.hp.com/support
Hvis du bliver bedt om det, skal du vælge land/område og derefter klikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-10 21:59

Jo tak smuller54 - men der har jeg også været, og forsøgt med papir og endda fødet med papir bagfra gennem renseklappen.

Til min er der driver/program til XP / Vista / win7
Men maskinen burde også kunne køre selvstændigt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 23:37

Det må være printerdelen der er kaput, for HP er en af dem der hurtigt og sikkert laver drivere hver gang der kommer et nyt styresystem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-10 16:52

Der kommer vist ikke flere gode råd, så tråden her bliver annulleret.

Annuller spørgsmålet
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-10 16:53

Tråden lukkes så ikke nogen tror, at der er en løsning på problemet.