/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sænket loft i Badeværelset
Fra : Franck88
Vist : 1900 gange
20 point
Dato : 05-04-10 22:22

Jeg skal i gang med at sænke loftet i badeværelset, og sætte gipsloft med spot i.

Jeg har læst et tidligere glimrende opslag vedr. dbl. gipsplader A1, og skærmkasser til spot.
jeg påtænker at sætte dampspærre på skelletet når spotinstallationen er gjort, og derpå dbl.gips.

jeg ville gerne vide om nogle ved om det er tilladt at bruge træ-skellet ?, da ser det som nemmere at arbejde med og billigere.

Hvis det er Alu-regler, jeg bruger, hvordan sættes dampspærrer fast,, da det på træ stamples på .

EL -hvordan med loftinstallationen, kan jeg få lukket den af uden det koster en bondegård, da strømmen trækkes andet sted fra.

hilsen Franck88

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 10 point
Dato : 06-04-10 01:42

Hordan vil du sætte spot i et loft med dampspærre . Har du tænkt på det ?

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 06-04-10 10:26

Elinstallationen trækkes tilbage og tilsluttes påny i en pl-dåse i det nedsænkede loft.
Derfra forsynes dine spot.

Nu står der ikke rigtigt noget om at det er en lejlighed men hvis det er bør der brandsikres til overboen. Det gøres ved hjælp af 2 lag gips direkte på det eksisterende loft. Her kan du lægge din dampspærre.

Herefter laver du det nedsænkede loft med tilhørende elinstallationer. På den måde bryder du ikke dampspærren.

Godkendelse af svar
Fra : Franck88

Dato : 06-04-10 21:23

Tak for svaret transor.

jeg har tænkt bruge plastkasser(set beskrevet i gør det selv) der er beregnet til at sætte omkring hullet hvor spoten skal sidde, så den har luft omkring sig.