/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Højskab med frontudtræk
Fra : bublebee
Vist : 1406 gange
100 point
Dato : 05-04-10 22:02

Jeg har et alm køkkenhøjskab hvor jeg godt ville have sådan et frontudtræk. Det der man sætter på lågen så man trækker alle "hylder" ud når man trækker lågen udad.
Hvor kan man købe disse læst til selv at montere ?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-04-10 23:20
Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-04-10 23:38

Vi har købt vort skab ved Invita køkken, og de kalder det Apotekerskab.
Et alle tiders skab med fuld oversigt fra begge sider.
MVH Akle

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-04-10 19:34

Det er nemlig fordi jeg vil have det ind i mit køkkenskab med den låge på der er nu, så det stadig passer sammen.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 06-04-10 20:33

Det kan gå hen og blive dig et dyrt skab, for specielt bund og front skal være af et ret kraftigt materiale, da der skal monteres løbeskinne i bund samt monteringsskinne på lågens inderside hvor hylderne skal fastgøres. Lågen skal derfor kunne holde til mange års udtræk daglig af hele skabets indhold.
Synes du skal forhøre dig ved et køkkenfirma med forespørgsel om sådan et skinnearrangement kan købes separat, og dernæst kontakte en snedker der er villig til at montere det hele for dig. Forhør dig også om din skabslåge er stærk nok til formålet.
Dette er mit bedste bud, med mindre du er så fingerfix at du selv kan lave det hele ála handyman/woman.
MVH Akle

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 07-04-10 10:11

Kan sagtens selv montere det da jeg er gift med en skøn handyman :)
Og lågen er af massiv eg, så satser på den kan holde. Men ja må nok måle skabet op og så have fat i nogle køkkenfirmaer og se om det overhovedet kan betale sig :)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-04-10 16:18

Ja, godt nok, så forhør dig ved køkkenfirmaer, om de sælger dens lags separat.
Good Luck!
MVH Akle