|
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 05-04-10 19:57 |
|
Som regel er det ikke dyrere at skifte hele panelet, frem for at lappe det, og så ved man at det er i orden.
Men du skal så lige se på, om det kan betale sig, for resten af bilens tilstand skal også være hæderlig, ellers er der kun skrotpræmien tilbage!
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 05-04-10 19:59 |
|
Du kan bare svejse ind det stykke der er dårlig.Det er det nemmeste.Er det bare et lille stykke så skrotter man da ikke bilen af den grund. Gør du det selv så koster det ingen ting.
alimak
| |
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 05-04-10 20:02 |
|
Den skal bare køre 2 år mere så jeg vil ikke ofre det vilde på den... kører højest 5000 km om året...
Har lidt overvejet at fuske noget med noget glasfiber....
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 05-04-10 20:18 |
|
Det siger synsmanden ikke det helt store til når det ikke er en bærende del af bilen.
Blot må der ikke være skarpe kanter o.s.v., så lap det bare med noget glasfiber.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 05-04-10 20:44 |
|
Paneler er da vist bærende på en ikke rammevogn.
| |
| Kommentar Fra : rocoolsen |
Dato : 05-04-10 20:45 |
|
Citat Det siger synsmanden ikke det helt store til når det ikke er en bærende del af bilen
Blot må der ikke være skarpe kanter o.s.v., så lap det bare med noget glasfibe |
Glasfiber bruges normalt af sælgere af udenlandsk herkomst. I DK bruger vi Metal og svejser.
Kør til syn og få dommen, og ta den derfra. Koster ikke en formue at svejse en lap på
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 05-04-10 20:51 |
|
Jeg mener du ikke kan bruge glasfiber på bærende og paneler er vel bærende?
alimak
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 05-04-10 20:52 |
|
Det kommer an på hvad slags bil det er.
alimak
| |
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 05-04-10 21:19 |
|
Den har en bærende ramme så panelerne bærer ikke det store... Det er en hyundai h1 fra 98... Og de ruster som bare f.....
Hvis det er lovligt med glasfiber, så tror jeg det bliver løsningen da jeg ikke er den store smed....
| |
| Kommentar Fra : rocoolsen |
Dato : 05-04-10 21:30 |
|
Ja et panel er afslutning på en kasseprofil, og styrker den med min 40 % og på Cabrioer over 60%
På mange ældre biler revner frontrude/døre hænger, grundet tæring i bærende dele.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 06-04-10 00:53 |
|
Paneler og stolper må som udgangspunkt ikke repareres med plastik, glasfiber eller lignende. Det er heller ikke fagligt korrekt, og synsmanden vil ikke godkende det på en bil med selvbærende karrosseri.
Rusten fortsætter bare under udspartlingen, så hvis du ikke selv kan svejse et stykke i, kan du sikkert finde et værksted, der vil gøre det for en rimelig pris. Hvis du selv renser af, og evt. klipper et stykke plade til på forhånd, kan det gøres på få øjeblikke. En sjat grundfarve, og synsmanden kan se, at der er lavet en reparation. Hvis han derimod banker i en gang plastik, bliver han sikkert mistroisk og slår overalt i det bærende.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|