/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
kanin vil ikke kæles .
Fra : BiancaFuchs
Vist : 1543 gange
20 point
Dato : 05-04-10 17:06

Hej jeg har købt en kanin. Jeg købte hende da hun var 9 uger gammel. Nu er hun 2 måneder. Hun er rigtig sød og meget nysgerrig. Men hun vil slet ikke kæles, hun har slet ikke tid til nusseri. Hvis jeg vil tage hende op og sidde med hende, begynder hun at kræse i mig, det bryder hun sig ikke om. jeg kan heller ikke løfte hende uden hun spræller og gør alt for at komme ned igen. Jeg sidder tit på guvlet med hende, og hun kommer hen og kan sagtens kravle rundt på mig. Jeg kan også godt fodre hende med mine hænder. Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få hende kælen? når hun virker rigtig tam og rolig i forvejen.
Håber i har nogle tips til mig. Jeg ville godt kunne hygge kæle med min kanin.
Helena.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-10 17:27

Det er typisk for pigekaniner, de bliver aldrig så kælne som drengene

Du gør det helt rigtige når du sætter dig på gulvet, du skal bare fortsætte, så kan hun godt blive lidt tam, men du skal ikke tvinge hende til noget, for så vil hun slet ikke komme til dig

Min pigekanin vil godt kæles med, men ikke ret lang tid ad gangen, og kun når det passer hende, så giv ikke op

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 05-04-10 17:33

Årh øv :(
Jeg håber virkelig hun bliver kælen. Da jeg købte hende så ejeren at hun var en lille puttegøj.
men det kan jeg desværre slet ikke se.

Jeg vil så ufattelig godt have en kanin som er kælen, det var lidt hensigten da jeg købte hende. '
jeg må bare krydse fingre hehe :)

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 05-04-10 17:34

sagde*

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-04-10 18:08

nu skal du lige huske på at det er et levende væsen
en ting er at den skal opdrages ordentligt , men du skal heller ikke tvinge den til noget den ikke bryder sig om
så hellere bruge den til at komme på grillen og få en ny der har mere lyst til at efterkomme dine behov

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-10 19:04

Du skal ikke på nogen måde forvente, at en kanin vil være sådan en kæleputtegøj, som du kan tage op og holde og nusse med når du har lyst.
Det er slet ikke kaniners natur at være sådan.

Kaniner kan sagtens blive tamme, kunne lide at blive aet lidt og også komme når man kalder på dem o.s.v., men de er altså ikke sådan nogen små pussenussefiduser.

Jeg har endnu aldrig mødt en kanin de kunne lide at blive holdt..

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 05-04-10 20:02

Nej jeg ved godt kanin har sin egen natur, og gør som den vil.
men jeg har haft kaniner før, som var meget kælne, derfor undre det mig bare meget at den her ikke vil overhovedet.

bredker, jeg spiser ikke kaniner ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-10 20:09

Dova, det er fordi du ikke har mødt min Bertram inden han fik kærste på

Han var noget af det mest tamme og kælne, og hvis jeg ikke selv lige bemærkede ham, så hoppede han op på mit skød for at blive nusset, jo mere jo bedre

Citat
bredker, jeg spiser ikke kaniner ;)

Dig kan jeg sgu god li'

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 05-04-10 20:42

Årh en sød kanin altså! iih..
skal vi bytte? hehe.
jeg tror altså også på at kaniner er kælne dyr.
hvorfor ellers kalde det et kæledyr? :)

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 05-04-10 20:42

hehe (:

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-10 20:55

BianCaFuchs... du kan se mine kaniner her

http://www.kandu.dk/Spg145269.aspx

Førhen var de indekaniner, hvor de løs rundt i stuen sammen med min hund, de kunne også gå ind til marsvinet, hans bur var altid åbent

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 05-04-10 21:12

Årh de er altså kære.
håber jeg kan få min lige så kælen som din var.
lige nu hopper min rundt på mig. (:

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-04-10 22:19

ja , du skulle prøve , har du først smagt den rigtigt lavet , vil du have mere

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 05-04-10 23:28

Shit. Troede lige der stod "kvæles". Så kunne jeg da forstå pelsdyret.

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 06-04-10 17:44

hehe. nej kaniner skal ikke spises ): det synd. bredker..

reset: haha, nej nej det vil sgu bare ikke "kvæles" den dumme kanin ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 18:18

Dagens tanketorsk

Jeg synes at jeg i år ville plante mine havekrukker til med jordbærplanter, så var der noget kønt at se på, og jordbær senere på året

Det synes Bertram også var en god ide, så nu har jeg måtte sætte alle mine krukker op på vore hyndekasser

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-04-10 18:40

biancafuchs>>>det er da ikke synd , de smager godt
hvad forskel er der egentlig på om det er en kanin , kylling eller en gris , de sidste spiser du da med glæde , er det da lige så synd for dem
det er naturens orden , og hol da k----- hvor smager det godt (GH)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 18:44

bredker, forskellen er, at vi ikke har kyllinger eller gris som kæledyr... og ja hvis jeg havde det, ville jeg heller ikke spise dem

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 06-04-10 19:54

hahaha!
det var sikkert gutteluf for bertram!

bredker: neeeeej kæledyr spiser man ikke! jeg giver nordsted ret!
grise og kyllinger er heller ikke lige så nuttet som kaniner ;)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-04-10 20:04

jamen derfor er det da ikke mere synd for dem , at de er kæledyr er jo bare noget du har gjort dem til , her er de da kun alm dyr der skal give kød , kan da også godt have en gris der er kælen ( faktisk er grise meget mere kælne end kaniner ) men dem spiser vi da også

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 06-04-10 20:09

grise lugter :)
jeg kan ikke argumentere for det. men grise er bare ikke blevet til kæledyr fordi vi ser dem som mad kun .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-10 21:30

BiancaFuchs... prøv engang at se denne

http://www.minigrise.dk/

Klik ude til venstre, og under "Grisefilm Love"

Sådan en kunne jeg godt tænke mig, den er da nuttet... og de bliver heller ikke så store, og grise er faktisk klogere end f.eks mange hunde

Meeen så er det stensikkert slut med flæskesteg

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 07-04-10 16:15

årh de er faktisk lidt kære..
min kanin er ved at drive mig til vanvid! den bider i ALT!!
det er en dværgvædder Fuchs, og de skulle være rolige af sind.. det kan jeg ikke mærke noget til.
Har du nogle råd til at få den til at lade være at bide i alt. jeg har givet den ting de godt må bide i. men alt andet er også meget sjovt åbenbart. den er en vildbasse...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 16:34

Altså alt der er forbudt er spændende... du kan kun sige fy, i en bestemt tone, men det hjælper jo ikke når du vender ryggen til.... mums for en kanin, hvis den også kan få ledninger

Prøv at give hende noget knækbrød, så går der da tid med det

Men ellers må du lave et kaninsikret hjem/afd.......min drengekanin har aldrig lavet ulykker, men pigen... jøsses hvor er hun dog opfindsom

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 07-04-10 16:49

det er lige til at blive sindssyg af. det helt vildt!
jeg siger fy hele tiden. men det alt. hun hopper op i min seng bider i dynen hele tiden . selvom jeg giver hende et håndklæde som hun godt må bide i.

Hunner er bare bisser..

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 07-04-10 16:55

nu der stille. nu spiser hun knækbrød. men stilheden varer ikke længe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 17:24

Du må købe en sele til hende, og gå en tur... du skal bare holde øje med snoren, at hun ikke bider den over.........og når hun løber, så skal du løbe så lydløst som muligt efter hende, eller bliver hun bange for dig.... sikke et cirkus

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 07-04-10 17:40

det kunne være en god ide ja..
puha ja sikke et cirkus det bliver ;)
men hvis jeg kan få brændt hendes energi af på den måde , så det en god ide ja.
den lille charmetrold, den ser så uskyldig ud, men nnæ nej man skal ik tage fejl. den er en bandit.

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 07-04-10 18:48

nu min kanin meget ustyrlig, og slet ikke rolig på nogle måder.
jeg har hørt at hvis man sterilisere en hunkanin kan den blive lidt mere rolige? er det noget du har oplevet før.
jeg har nemlig kun haft hankaniner da jeg var lille, så har ikke rigtig nogle ide om det selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-04-10 18:55

For mange år siden fik jeg en pigekanin steriliseret - og det hjalp - men dyrlægen sagde at jeg ikke kunne være sikker

Det er dyrt at få en kanin steriliseret, det er jo en rigtig operation, så jeg ville vente hvis jeg var dig, det kan jo bare være hun er forårskåd

Kaniner er heller ikke alle så gode til narkose, faktisk er der flere der dør af det... bare til info (men jeg har haft kaniner i narkose, hvor de heldigvis klarede den)

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 07-04-10 19:00

okay :) det vil jeg så lige vente og se lidt på.
håber hun finder lidt til ro af sig selv bare.

Kommentar
Fra : BiancaFuchs

Dato : 07-04-10 19:01

tak for rådene! ;)

Annuller spørgsmålet
Fra : BiancaFuchs

Dato : 17-04-10 21:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål