/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Level one wbr-6002 router problemer
Fra : Jonn87
Vist : 1583 gange
85 point
Dato : 05-04-10 16:19

Jeg har lige fået købt mig en trådløs router af mærket Level One WBR-6002.
Routeren er hovedsageligt til når jeg skal spille computerspil med gutterne.
men men, den vil ikke fungere korrekt!
Når vi som et eksempel skal Command & Conquer Zero Hour så opstår en masse problemer..
Vi kan ikke alle finde hinanden, nogle af os får ikke lov at joine spillet hvis spillet er synligt (timeout) osv. osv. dette sker ikke kun her men også i Counter Strike..

Når jeg så låner min kammerats router fungere det hele flydende (Samme mærke, dog anden model)

Hvad går der galt? jeg har prøvet med en anden router (belkin) hvor jeg havde samme problemer til tider..

Windows Vista, Bryggenet.dk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-10 16:21

Har I prøvet og slå firewall fra på computeren, er DHCP slået til på routeren?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 05-04-10 16:29

Firewall har vi prøvet at slå fra på alle computerne..

Hvad er DHCP og skal den være slået til?!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-10 16:33

DHCP står for: Dynamic Host Configuration Protocol. Og det er den del i en router der sørger for at de computere der er tilsluttet netværket for en korrekt IP adresse, så fx. at computerne kan snakke sammen. Nej DHCP skal ikke være slået til, men det er klart det letteste, ellers skal man selv ind i egenskaber for netværkskortet på sin computer og skrive oplysningerne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-04-10 17:29

Jeg ved ikke hvilken porte der bliver brugt i disse spil, men det lyder til, at de er lukket.
Normaltbliver mange routere leveret med de mest brugte porte åben, til surf og mail, medens resten af sikkerhedsgrunde er lukket.

Hvis du bruger denne router, uden brug af internet, kan du forsøge at åbne alle porte, for at se om det er her problemet er opstået.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-10 17:42

Ja de porte er altid lukket når det skal gå fra WAN/LAN og omvendt, men i det her tilfælde hvor det kun køre over LAN så blokere routeren ikke for noget.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 12-04-10 20:55

DHCP er slået til..

følgende porte skal åbnes til C&C Zero Hour:
TCP:
80, 6667, 28910, 29900, 29920
UDP:

Når jeg skal åbne porte hvordan gør jeg så?

Når jeg går i 'Single Port Forwarding' får jeg følgende felter:
Application: Zero Hour
External Port: ?
Internal Port: ?
Protokol: TCP/UDP
IP Adresse: 192.168.x.[???]

Jeg har Dynamisk IP adresse, skaber dette problemer eller kan det godt stadig lade sig gøre?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-04-10 21:04

Hvis det kun er meningen er der skal spilles på en LAN server eller en computer på et LAN skal hoste en bane og kun tilgåes fra LAN så skal du glemme aæt om at åbne porte, det er ikke nødvendigt. Ligeså skal du glemme alt om dynamisk IP hvis der udelukkende er tale om LAN.

Det du skal sikre dig er at DHCP er slået til på serveren, at alle clienter(computere) på netværket modtager IP adresse fra routeren og at alle clienter, enter har slået firewall fra eller lavet de nødvendige godkendelser af de programmer/spil der må køre igennem.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 12-04-10 21:22

Altså vi spiller mod hinanden over LAN hvor én af os hoster hvor computerene samtidig er på internettet til alm. surfing i pauserne :)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-04-10 08:00

så skal du stadig bare sikre dig at DHCP er slået til og clienterne får ip fra routeren.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 17-04-10 19:35

DHCP er slået til i routeren og hvordan kontrollere jeg om computerene får tildelt ip?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-04-10 21:22

du skal i 'kør' skrive cmd for at komme ind i commando prompten, derinde skriver ipconfig /all, på den måde får du al info der er på alle netværkskort der er i computeren.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 19-04-10 16:52

Du må altså lige prøve at gøre dine svar en smule mere detaljeret, jeg har gjort som du sagde men hvor og hvad skal jeg læse af den lange liste der kommer frem?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-10 17:05

Hvis du lige kigger på det billede jeg har lavet her:
www.hilsoe.dk/dokumentation/cmd.gif

Så kan du se der er noget jeg har understreget med rødt, dem skal du kigge efter på alle masiknerne og så skal de alle samme være ens, lige på nær ipadresse.

Der hvor der mangler noget på billedet er det mig der har fjernet det for mit netværks skyld.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 19-04-10 19:23

Ip adresse er forskellige af hinanden.
Standardgateway er ens
DHCP-Server er ens
begge DNS-Servere er ens

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-10 19:54

Så modtager eller computere IP fra routeren.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 19-04-10 22:07

korrekt, hvad kan der så være galt?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-10 22:38

Er du sikker på at alle firewalls enten er slået fra eller har givet tilladelse til det eller de programmer som I skal benytte? HELT SIKKER?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 19-04-10 22:47

så snart jeg sætter den anden router til istedet, fungere det korrekt..
uden at slå firewalls osv. fra

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-04-10 22:52

er det samme mærke, model og firmware?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 20-04-10 16:22

Den der fungere (hvis jeg forbinder kabel fra router til begge computere) er en Belkin Wireless G Router F5D7230-4

Den anden er en Level One WBR-6002 som aj fungere hverken via kabel eller trådløst

begge routere er trådløse og jeg vil have Level one routeren til at virke da den køre med højere hastighed og er ny

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-04-10 20:24

så bliver det altså mere kompliceret og vil fortrække at jeg selv kunne kigge på det.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 20-04-10 22:15

hvordan skulle det foregå?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-04-10 22:51

Når du forbinder de to routere med kabel, hvilken porte bruger du så på henholdsvis den ene og den anden?
Hvilken kabel bruger du: Krydse eller lige igennem?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-04-10 18:34

jeg forbinder ikke routerne med hinanden

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 21-04-10 19:01

Det kan være selve routeren der skal opgraderesmed firmware som du hender fra levelone´s hjemmeside -
Men levelone er blandt de dårligste af routere så forvent ikke for meget ...

MHV Dennis