/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Full control in Win 7 64-bit
Fra : bimbobo2
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 05-04-10 15:20

Hej,
jeg har "ownership" af mine filer på denne PC med Win 7 64 bit, men der er stadig filer jeg kan hverken rename eller delete.
Jeg har leget med "højre-click-->properties--> security.. men selvom jeg har selv "installeret og er admin" på PCen jeg kan ikke delete og rename filer som exe filer eller lignende.

UAC er deaktiveret 100%

Der er patches til at overtage "ownership" og de virker også fint, bare ikke på alt.

Er der andre muligheder til at delete og rename hvad som helst af selv installeret softare (ikke OS ralateret)?
Mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-10 15:22

hvilke filer der det?

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-04-10 15:31

avnotify.exe som er en del af Avira Antivirus..
Men det kan være hvad som helst, jeg har selv installeret og Win7 og alt andet, og det er P**** irriterende, at jeg ikke selv kan "pille" som det passer mig ..
Jeg kan endda ændre Win 7 system filer men ikke nogle andre fra software jeg selv har installeret.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-10 15:41

Den fil er der jo en grund til at du ikke kan ændre navn på. Det er en fil der bruges af dit antivirusprogram, så uanset hvor mange rettigheder du får på din computer vil du ikke kunne komme til at ændre navnet på filen, plus at når et program køre som bruger filen så kan man heller ikke ændre navnet.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-04-10 15:54

jo jo, men nu får jeg at vide, at jeg skal have permission fra "XXXXX/administrator", hvilket tilfældigvis er migselv... den siger ikke, program is running or in use, eller andet.

Jeg kan selv gå ind og skifte navn på widows .exe files... uden problemer..

Dette var en eksempel...
Mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-10 16:01

Du vil aldrig få en besked om at et program bruger filen, du vil kun få af vide at filen ikke kan omdøbes. Men du kan jo prøve og lukke dit antivirusprogram ned og se om du så ikke kan omdøbe filen.

Angående den "windows" fil du kan omdøbe, så er det nok ikke en fil der bliver brugr hele tiden af windows.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-04-10 16:17

..jeg har lige deleted samme fil fra min laptop uden skygge af problemer...
Samme OS..og samme avnotify.exe, det er helt uforståeligt.

De er installeret på samme måde, bare med 2 forskellige licencer...
Mvh

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 05-04-10 16:33

måske kan et lille program som Dr.Delete gøre det

http://www.fnsupport.dk/downloads/DrDelete.exe

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-04-10 16:59

...nope after rebooting er stadig der.. desværre DR. delete hjalp ikke..

Here er den besked jeg får, selvom jeg har admin right på PC
http://peecee.dk/upload/view/236477

Det er en gåde, hvorfor jeg kan på den ander PC
Mvh

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-10 17:05

Prøv og se om filen står i listen over processer i joblisten.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-04-10 17:09

..der er det ikke..
Som sagt kan jeg delete eller rename på min laptop.. der er et eller andet galt med min "rights" på denne maskine..

Det helt underligt..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-10 17:21

Ja undskyld jeg siger det, men det lyder lidt som en fejl-40

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 05-04-10 18:58

http://www.elitekiller.com/files/disable_antivir_nag.htm
gå ned til .: Disable the splash screen :.

er det det du vil ??

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-04-10 21:53

jo.. men i version 10 virker det ikke mere..
Hver gang du piller ved den.. så bliver det replaced..
Jge har i stedet stopped for "products" update, og har kun de almindelige i auto.
Tak for svaret, den kendte jeg fra version 9... men hjælper ikke mere.

Jeg lukker den...
Tak til alle...

Annuller spørgsmålet
Fra : bimbobo2

Dato : 05-04-10 21:54

Jeg har desværre ikke modtaget et svar som løser problemet, og annullerer derfor dette spørgsmål