/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dæk lapning til traktore mm
Fra : Ekspress105
Vist : 6375 gange
100 point
Dato : 05-04-10 14:06

Har googlet uden held og ledt ved reservedelsforhandlere.... Men hvad hedder de der dæk lapper man stikker i dækket ude fra?

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 05-04-10 14:23

Hej

lappesæt til slangeløse dæk kan fås med værktøj til montering af de sticks der skal i hullet.

T Hansen har dem også, og også ekstra sticks.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 05-04-10 14:25

Det er ikke TH bras jeg skal bruge... Det er er til landbrugs/entreprenørmaskiner... Så TH dur ikke...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-04-10 14:42

Spørg Din dækforhandler.

Accepteret svar
Fra : finnostervig

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-10 14:46

OK

Så kan du finde et sæt her : http://www.aearctic.dk/group.asp?group=908

Scroll ned til lappesæt

Mvh Finn

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-04-10 14:55

Det er noget fusk at lappe dæk udefra. Den slags fås kun hos T-H bras og ligesindede.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-10 15:13

Kan den slags i det hele taget købes til entrepenør maskiner? Jeg tvivler det er en amatøragtig måde at lappe dæk på og det holder ikke til større belastning, lapper til slangeløse dæk skal sættes i indefra

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 05-04-10 15:41

Vores lokale udlejningsfirma af værktøj og maskiner JPS , lapper dæk udefra, så det er vel OK ?

Vores traktor, købt ved dem, er også flere gange blevet lappet på den måde.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-04-10 17:10

THansen eller ej, så er det lappegrej til slangeløse dæk det samme, både hos THansen, Bildillen og Højer autodele. Så Transor's opkast, er som at gøre det ud over spisebordet.

Sådanne lappegrej kan sagtens bruges. Man skal huske efter at have lappet, at få dækket under let tryk, så lappepinden fylder hullet helt ud.
Lappemetoden er dog ikke velegnet til dæk, som køre med høj hastighed.

Til dette formål, skal man have dækket af, og lappe indefra med specielle propper med en flance på indersiden, som giver en ekstra lukning af hullet indefra. Også her er det bedst at sætte tryk på dækket, efter lapningen.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-04-10 18:04

severino>>>>lidt ved siden af emnet
de 3 firmaer som du nævner , er fra samme ejer og samme produkter , hvilket faktisk for de fleste ting er noget skrammel , men det er jo en anden sag

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-04-10 19:28

Kan du ikke bare ringe til et firma der sælger traktorer det må de da vide.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 05-04-10 19:50

Jo kunne godt spørge dæk manden men han er jo ikke interesseret i at jeg går han i bedene

Jo det virker fint når man blot lige vudere hullet og ikke tror alle huller ka lappes på den måde... Nogle kræver en indvendig lap (paraply) og andre en tur til vulkanisør... Men sommetider er det jo noget maskineri som altså bare skal køre og så er det en dejlig løsning som nogle gange holder resten af sækkes tid og andre gange til man har tid at gøre noget andet...

Og nej TH og ligene firmaer sælger ikke lige det samme som man bruger til tungt maskineri....

Men Finn fandt det jeg søgte... Og tak for det...

Godkendelse af svar
Fra : Ekspress105

Dato : 05-04-10 19:50

Tak for svaret finnostervig.