/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kan de tobenede få mavevending?
Fra : Tonganeseren
Vist : 2892 gange
100 point
Dato : 05-04-10 13:33

En mand - angiveligt i store smerter skrev i morges følgende:

"Du er blevet foreslået, som ny formand i D.L.S. at du så ikke er mandfolk nok til at du tør tage opfordringen op er måske godt nok ikke allene for D.L.S. men for alle Danske jægere..
Tænk hvis det andet rygte var sandt ( som I selv har sat i omløb ) nemlig at en sammenlægning af D.L.S. og D.J. skulle være nært forestående og altså med dig, som formand, blev til virkelighed - allene tanker giver mig mavevending........"

Manden har haft et syn - som Moses på bjerget, noget som måske skyldes højtiden. Det er jo set tidligere, at folk i udlandet begynder at bløde ud af hænderne - især på Langfredage.

Manden har squ drømt, at en sagesløs Tonganeser er blevet foreslået som formand for Danmarks næststørste jagtforbund, og at Danmarks Jægerforbund denefter bare smider sig på ryggen - og lader sig overtage. Altsammen sygt spind fra Bent fra Bottrup. Han burde jo have en eller anden erindringsgave - i form af en porcelænstorsk.

Resultatet er blevet, at vores gamle Bent fra Bottrup har fået mavevending - som en hund får det. Er det virkelig muligt, fordi hvis det er tilfældet, så er det jo snart nat med en gammek kværulant.

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 13:40

Tonganeser det hedder mavedrejning, men jeg mener ikke mennesker kan få mavedrejning, de kan højest få en oppustet mave, eller noget kolik

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-04-10 13:42

Mennesker får ikke mavevending men ventrikelsprængning. Når de spiser alt for meget så sprænger mavesækken. Det kendes på skadestuerne ved juletid og påske.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-10 13:42

Det nærmeste vi kan komme det, må vel være - tarmslyng - og det kan man godt dø af - tror jeg nok - men så nemt slipper i da ikke, ukrudt forgår ikke så let

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-04-10 13:43

- ja, det kan 1 sagtens, men han skal stå tidligt op, hvis han skal ha' vendt det hele inden aften...

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 05-04-10 13:44

Kære alle
Der er et fint ord for mavedrejning som er
Citat
ventrikeltorsion

TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-10 13:54

Sanhedsvidnet skrev for få minutter siden følgende:

"Tonganeser det hedder mavedrejning, men jeg mener ikke mennesker kan få mavedrejning, de kan højest få en oppustet mave, eller noget kolik"

Ja, der kan man bare se. I samme sekund man tillægger Bent Ballegaards udgydelser den mindste betydning, så viser det sig, at han ikke ved, hvad han taler om. Her gik man og troede, at den kendte hundedomptør og cirkusdirektør vidste alt om hundens sygdomme - og så falder det hele fra hinanden.

Tak til Sandhedsvidnet og I andre. Så blev jeg meget klogere. Rart at høre fra folk som ved noget om sagerne.

Men hvis nu vores gamle ven fra Bottrup ikke skulle overleve sin ventrikeltorsion, så må vi huske at mindes ham, som vi mindes Jesus i Påsken. Men hvad skal vi så kalde sådanne "helligdage"??
Store Kvajedag, 1. kvajedag og laaaaaange Kvajedag etc. . . ?

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 05-04-10 13:55

Gad vide hvad tarmslyng er for noget?

MV2

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 14:16

Ja, ja, jeg har engang hørt, at man kunne få en mavevending - eller drejning, såfremt man havde hang til mørkt hvidtøl af mærket KB. Disse mavevend/drejninger ses i uhyggelig grad hos de såkaldte hellige mænd op til de stundende højtider. Er iøvrigt osse observeret hos de samme mænd i stressende situationer, hvor disse mænd har fået en følelse af, at nu brænder lokummet under deres røvballer.

Hvordan med helbredelsen.?
Tjaeee, det ser sløjt ud med det - men, roliiig nu, der en udvej - nemlig ved at accepterer, at andre mennesker også har en mening - at samme sag kan anskues på flere fronter.
Tilsidst, men absolut ikke mindst. Ifølge ugeskrift for læger, må ord som, hylere, kloge Åger og tomber så absolut slettes fra patientens ordforråd, idet disse ord altid ytres i afmagt og i ophidselse.

Ja, sådan er det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-10 14:18

modersvilje, det er skam en alvorlig sag at have tarmslyng

Citat
Volvulus, eller ægte tarmslyng, er en tilstand, hvor tarmen roterer om sig selv på samme måde, som hvis du vrider en haveslange. Resultatet bliver, at tarmen klemmes af, så tarmindholdet ikke kan passere. Dette udløser stærke mavesmerter. Desuden kan blodtilførslen til den del af tarmen, som er vredet om, blive afklemt og tarmafsnittet får da for lidt blod. Hvis dette sker, "dør" denne del af tarmen - der opstår nekrose. Det er en livstruende tilstand, idet der kan opstå alvorlig bughindebetændelse. Volvulus ses oftest i den sidste del af tyktarmen, men kan forekomme i andre dele af tarmen - også i tyndtarmen.

Volvulus er en sjælden tilstand med få hundrede tilfælde årligt. Volvulus rammer mænd dobbelt så hyppigt som kvinder, og det er først og fremmest ældre mennesker, som får volvulus. Tilstanden er meget sjælden hos mennesker under 30 år.

Du kan læse mere her http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2242

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-04-10 15:22

Ja og på sygehusene skal de ordne ventrikelskylning. Det er et andet ord for kaffepause.

Ventrikel betyder hulrum.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-10 15:35

Kandu er et mirakel af en "vidensbank". Så mange blændende forklaringer på alt hvad der rører sig fra anus til den øverste side af kraniet. Gud være lovet, at jeg fanst ind på Kandu-siden. Tak, tak og tusinde gange tak.

Men hvad skyldes egentlig en mavedrejning på en hund, og er det en almindelig udbredt sygdom hos visse hunderacer?

Og så lige til hængepartiet om helligdage:
Man kunne jo kalde 1. april for Store Kvajedag og de efterfølgende dage, hvor man forsøger at bortforklare, kunne så være 1. og 2. Kvajedag. Vi har jo en oplagt kandidat til helligholdelse af disse dage.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-10 15:38

He he, ja vi kan komme vidt omkring her på siden

Du kan læse om mavevending hos hunde her

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=mavedrejning+hos+hunde&meta=&aq=0&aqi=g3&aql=&oq=mavedrej&gs_rfai=&fp=a9ac24608f20d0b1

Det er alm. kendt at store hunde ikke må løbe og lege lige efter de har spist, da det kan give mavedrejning, men læs du bare lidt

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-04-10 17:27

Tonganeser !

Det er fandeme pragtfuldt at se dit vid udfolde sig for åben skærm - vi har moret os kosteligt her i huset - Gustav Hvid, Hans Scherfig, Hans Kirk og andre, ville have moret sig voldsomt !!
Fortsæt endelig i den boldgade - "det er sgu' guf", som Jørgen Ryg gjorde kendt i en sketch som sjakbejs til et rejsegilde !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 17:29

Jeg har hørt megen piberygning og discount øl, skal være årsag til meget sure opstød + kombineret med meget krydret mad. Alle de her ting vil give en form for utilsigtet opstemthed, som så kommer i ukontrolerede udbrud, ved en ukontrolerbar trykken på tyktarmen, som så resulterer i et ødelagt kloset, med en del ubehagelige lugtgener. i den forbindelse skal jeg lige nævne at forbrændingen på østjyden er vand ved siden af.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 18:10

Og så en lille vits om problemet
Afføring

Doktor: Hvad er så dit problem min ven?
Den ældre herre: Ja, min afføring kommer hverdag kl. 8 om morgenen...
Doktor: Jamen, det må da være dejligt for dig!
Den ældre herre: Nej, for jeg står først op kl. 9!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-10 19:19

Alt, alt for meget - men tak for de pæne ord. Mjah, jeg sidder i mit arbejdsværelse, hvis vindue vender mod vest. Når låget letter i Bottrup regner jeg da også med både at kunne se skæret fra udladningen samt høre drønet fra detonationen - med en vis forsinkelse, idet lyden som bekendt vandrer 330 meter i sekundet. Men jeg sidder her med stopuret - og det vil så være muligt at se, hvornår Bottrupmanden tændte for pc`eren.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 19:33

Ja Tonganeser, du har sku' mere humor end jeg nogensinde havde drømt om.

En af de lidt vovede.....

Hvad er det første fru Ballegaard gør ved sit røvhul om morgenen?

Hun smører hans madpakke og sender ham på arbejde!

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-10 08:22

Hej Tonganeser.

Med hensyn til nye helligdage og deres navne, synes jeg vi skal kalde tingene ved rette navn, således ingen er i tvivl:

1. april Store Balledag
2. april 1. Balledag
3. april 2. Balledag

Tænk også at det er muligt for udlændinge at udtale disse særdage og det er jo vigtigt i en globaliseret verden.
Ydermere kan man på den måde ophøje Bendt Ballegård-Knudsen til helgen, mens han er levende, det er vist første gang det nogensinde er sket !

Øjenvidnet4

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-04-10 14:07

Tak for svaret Øjenvidnet4. Hip, hip - vi har fået 3 nye helligdage. Dem er der for få af i forvejen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-04-10 15:54

Tak for poing, Tonganeser.

Store Balledag den 1.april, passer jo som fod i hose med overdrivelser, fortielser og løgne-historier, så derfor synes jeg det er oplagt.

Øjenvidnet4ß