/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Blomberg vaskemaskine
Fra : lan71
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 05-04-10 13:19

Vores Blomberg vaskemaskine vil ikke længere centrifugere, når den er helt fuld (den prøver, men det lykkes ikke at komme op i omdrejninger). Det lykkes altid at centrifugere, hvis den kun er halvt fuld.

Tyder det på slidte kul, eller er det mere omfattende?? (Er selv elektriker, men ikke vant til at arbejde med hvidevarer).

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 05-04-10 14:27

Hej

Hvis kullene er slidte vil man typisk kunne høre at der bliver lavet kraftigere gnister hvis de er så korte at de ikke når kommutatoren.

Et bud kunne også være at drivremmen er slidt = blevet en smule længere så den smutter hvis der er mere i tromlen...

Mvh Finn