/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor døde Slagter Søren Henrik Larsen he
Fra : 2601
Vist : 1276 gange
400 point
Dato : 05-04-10 12:37

Jeg søger efter en Slagter Søren Henrik Larsen født 07 jul 1873 i Ulbølle sogn i Sallinge herred, Svendborg amt og døbt samme sted den 26 jul 1873.
I 1893 flytter hans far og mor med børnene til København.

Den 21 maj 1901 boede han Helgesvej 3 a, 2, 2000 Frederiksberg hos sin Far og Mor.

Den 12 jul 1894 fødes hans søn på Fødselsstiftelsen sogn i København, Københavns amt og som banefader bliver han udlagt.
Da sønnen der opvokser hos sin farfar Søren Larsen på Helgesvej 3 a. 2. Frederiksberg bliver konfirmeret står der i Sank Lukas Kirke, Sankt Lukas sogn i København, Københavns amt følgende:

Konfirmation:
Ugifte Karen Sophi Petersen og afdø. Slagter Søren Henrik Larsen.
Sct. Lukas Kirkebog side 144 nr. 6/1908.

Jeg har søgt i Sct. Lukas Kirkebog, Mariendals Kirkebog og i Solberg Kirkebog uden at finde ham..

I FT 1906 bor han ikke hos sin fader og moder.

Jeg har set i Københavns Stadsarkiv uden at finde ham.

I Hans faders begravelse på Frederiksbergs Stadsarkiv står der at Søren Larsen har købt et gravsted og at der ligger en person i det med plads til 3 personer og da hans hustru dør i5. april 1916 står der på Frederiksberg Stadsarkiv at der ligger 2 personer i gravstedet.
De bliver begge begravet på Fasan Kirkegård, Solberg sogn i København, Københavns amt.

Jeg har søgt efter ham på Frederiksberg Stadsarkiv uden at finde ham.

Hvor skal jeg mere lede???

På forhånd tak for en hjælpende hånd.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-04-10 13:13

Har du tjekket Polititiets registerblade?
Skifteprotokollen - skiftet efter hustruen?

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-04-10 14:28

Til LisBJensen

Ja hustruen= Søren Larsens hustru de var jo ikke gift og Søren Larsens mor døde i 1916 og da var Søren Larsen død og ikke nævnt kun hans Søn.

Da hans fader dør er der kun nævnt Sørens søn.

Han er ikke Død i København for så ville han være med i politiets dødeblade ligesom han ville være nævnt i Københavns Stadsarkivs begravelsesprotokoller.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-04-10 14:42

ao folketælling 1901 opslag 56 finder du familien larsen står han som søn af søren larsen
ao folketælling 1906 opslag 10 står han som barn .................................... % søren henrik larsen men enhenry vilhelm larsen søn /barn en det ham du søger ?? født 1894
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-04-10 15:22

Til senta.

Den jeg søger er Søren Henrik Larsen og ikke hans søn "henry vilhelm larsen "

Mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-04-10 15:27

Den 12 jul 1894 fødes hans søn på Fødselsstiftelsen sogn i København, Københavns amt og som banefader bliver han udlagt.

der står i kirkebogen fra Fødselsstiftelsen 1894 at sønnen får efternavnet pedersen der først rettes til larsen efter kongelig bevilling i 1916
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-04-10 16:26

Til senta.

Ja.

Udtrådt af Folkekirken 9/1-18 fra Sognepræst v, Brorsons.
Navneforandring iflg. Kgl. Bev. 27/10 06.
Moderens alder: 19.
Fødselsstiftelsens Kirkebog side 149 nr. 511.

Se konfirmation:
Konfirmation:
Ugifte Karen Sophi Petersen og afdø. Slagter Søren Henrik Larsen.
Sct. Lukas Kirkebog side 144 nr. 6/1908.

HUSK det er Søren Larsen jeg ikke kan finde.

mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-04-10 14:03

har du set efter en faderskabs sag på sønnen henry vilhelm larsen + evt. set efter om forældrene forefindes noteret i bøgerne for enlige fædre+og mødre der ligger på arkivet på københavns rådhus måske en mulighed
+ evt. en plejetilladelse på søren larsens barnebarn henry vilhelm larsen
held og lykke
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 06-04-10 15:49

Til senta.

Først tak for dit svar. Dernæst nej til om jeg har set efter en faderskabssag for farfaren og farmoren tog sig jo af ham og hans onkel tog ham i lære og gav han senere en butik.

"evt. set efter om forældrene forefindes noteret i bøgerne for enlige fædre+og mødre der ligger på arkivet på københavns rådhus "

De har jeg aldrig hørt om det vil jeg prøve næste gang jeg kommer der. Tak for tipset.

Står der også hvornår faderen/moderen døde??

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-04-10 15:55

det er på stadsarkiver og angående om der står om forældrene er døde kan jeg ikke svare på men mener der står hvor forældrene bor.
der må osse forefindes en plejetilladelse på henry
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 06-04-10 17:02

Til senta.

Jeg hå se at komme derind i næste uge.

med venlig hilsen