/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Office 2003 til hjemmet - dansk
Fra : jansler
Vist : 1022 gange
85 point
Dato : 05-04-10 09:38

Hej

Jeg har fået en ny computer og bruger Microsoft Office Udgave til hjemme 2003. Der er 3 licenser og jeg har brugt dem alle tre. Jeg troede, at jeg kunne overfør den ene fra min skrottede computer, men det viser sig, at det 'sætter' sig på bundkortet.

Er der måske en blandt jer om ikke bruger den lille office udgave mere, som jeg kan købe? Der behøver kun at være en licens tilbage.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-04-10 09:50

Mig bekendt, kan du bruge din produkt nøgle til alle de installationer du vil.
Så forstår ikke dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 05-04-10 10:02

Nej, til denne hjemmeudgave af Office 2003 er der 3 licenser med til hjemme-pc'er. Jeg troede, så at jeg kunne flytte fra den ene computer til den anden, når nu den ene skulle skrottes.

Jeg kan sagtens installere, men så beder computeren om en licenskode og når jeg så taster den jeg har, så siger den, at den er brug 3 gange og nu er hele system gået ned. så jeg hverken kan bruge word eller outlook

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-10 10:08

Den skulle have været afinstalleret på den gamle komputer.

Prøv evt. at kontakte Microsoft, og fortæl dem at du har skiftet komputer.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-04-10 10:08

Så skal du ud og have en ny udgave eller købe en ny licens.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 05-04-10 10:15

Hej

Jeg har kontaktet MS - de siger at jeg skal gå til forhandleren, hvor jeg købte programmet i 2006.

Kan jeg afinstallere på den gamle. Jeg har den endnu?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-04-10 10:18

Man kan ikke bare "overføre" programmer, de skal af/genininstalleres.

Hvis det ikke er OEM kan den installeres så mange gange man lyster, men self kun med det antal licenser den dækker.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-10 10:42

Citat
Kan jeg afinstallere på den gamle. Jeg har den endnu?

Det ville jeg gøre, hvis du er sikker på, at du ikke skal bruge den gamle mere.

Når man søger hos Microsoft, er det den mulighed de anbefaler:

Citat
1. Uninstall your version of Microsoft Office from the old PC.

2. Install your version of Microsoft Office on the new PC.

3. Activate the new installation. If activation fails via the internet, then select the alternative option to "activate by phone".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 10:54
Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-04-10 10:57

Check lige din PM
måske det er et godt tilbud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 10:58

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 05-04-10 13:20

Hej

Så har jeg været forbi telefonsupport - autosvar - og licensen er brugt

Er ikke i stiv i diverse forkortelser. Hvad er PM?

Jeg har nu sat en efterlysning i gang på den blå avis, måske der er som ligger inden med en kode, som vedkommende ikke skal bruge.

Det er åbenbart meget svært at købe det produkt som jeg har. Alt er 2007 nu

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-04-10 15:55

..Du skal ikke betale for meget for en kode... Jeg bruger en office 2003 på min nye compus. Og der er ikke så meget, der virker..

Jeg bruger Windows Vista..
...jeg tror nok, jeg har brugt alle tre licenser. Men jeg er da ikke helt sikker. For de første to blev lagt ind hos Fona for nogle år siden. Det er kun på den nye computer jeg selv har installeret.

Du kan da godt få min kode og bixe med, hvis det bare er den der skal til?
Hvis den ikke virker, så koster den dig jo ikke noget..

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-04-10 16:06

Hvorfor alt er 2007 nu, er jo nok fordi der ligger en prøveversion af Office 2007 (det gør der på så godt som alle nye computere - en 60 dages prøveversion) men den skal afinstalleres først, inden du installerer 2003 versionen.

Clou

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 05-04-10 16:13

Hej med jer

Jeg har afinstalleret 2007. Det gjorde jeg med det samme.

Jeg har også slettet 2003 og prøvet at installeret den igen, men lige langt.

Til Birgitta. Jeg vil gerne prøve med dine koder. Som du siger, hvis du har brugt dem, ja så sker der jo ikke andet end at de ikke bliver godkendt.

Har du mulighed for at sende dem enten her eller direkte til jansler@pc.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 16:38

Fjern nu bare den Genuine Advantage - så er problemet løst.....

For at vi nu ikke skal gøre alt det her ulovligt sørger du lige for at du MAX har 3 installationer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-04-10 17:23

Så har jeg sendt den som PB.
Håber det lykkes for dig..
--Ellers må du prøve med dba.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 85 point
Dato : 05-04-10 17:34

Citat
Er ikke i stiv i diverse forkortelser. Hvad er PM?

- ogdu har været her på KANDU siden 2004?

Hvis den kode fra Birgitta ikke virker, så havde jeg givet dig en mulighed i en PM = Privat meddelelse, som du sikkert har læst.

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 05-04-10 18:23

Tak for svaret severino.
tak