/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
TV USB DVB-T tuner BLAZE
Fra : lham
Vist : 2436 gange
100 point
Dato : 05-04-10 09:24

Fra Bonniers fået et tilbud med bla PC TV usb tuner Blaze HDTV Player de luxe 4.0
Der er en lille CD rom med og jeg når frem til at skulle registre mig .På CD smudsomslag er der 2 sæt megalange koder . Har forsøgt med begge i fuld længde /reduseret -store og små bogstaver-intet hjælper.
Nogen der har erfaring evt hvordan man finder/ kommer uden om koden.

label 1
BlazeVideo HDTV Player(DVB-T H.264)
S/N:RU4QKUN5JHK54-5VRX3UWKG66T

label 2
HT TVR 3.0
TVR3G-FWL92-HHGH4-4D833-E9WHE

så indviklet ! måske er det adgangskoden til Fort Knox

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 09:36

S/N:RU4QKUN5JHK54-5VRX3UWKG66T

Det må være den det drejer sig om....

Men der må da være en brugsanvisning el.lign.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-04-10 09:38

Jeg har en magen til og på mit smudsomslag til CD'en er der kun een kode, og den svarer til din label 1.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 09:40

Q: How to install HDTV Player?
A: It depends on the way you buy the software.
1. Register number by email
You can download and install most updated HDTV Player trial version from our website and register with the registered number you obtain from us by email.
2. CD setup disc
Run setup program supplied with CD and follow the steps to carry out installation.

3. Online download
After you have completed an order, you will receive an order confirmation email which will provide you a designated website to download HDTV Player setup files.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-04-10 09:40

Hov, jeg så ikke dit svar, refi - jeg sad og fumlede med min brugsanvisning - men vi er enige!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 09:42

4. Carefully input your name and serial number and then click on register.

S/N:RU4QKUN5JHK54-5VRX3UWKG66T

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-10 09:53

Beklager - det er label nr 2's indhold der skal registreres ved registrering af program:

i dette tilfælde TVR3G-FWL92-HHGH4-4D833-E9WHE

Det er den normale måde for en registreringskode - 5 grupper af 5 cifre.
Bindestregerne mellem grupperne skal ikke indtastes.
Hver gruppe skal indtastes i de tilsvarende felter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 10:00

Citat
Beklager - det er label nr 2's indhold der skal registreres ved registrering af program

Citat
4. Carefully input your name and serial number and then click on register

Er firmaet selv så fuld af løgn

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-10 10:15

Citat
Er firmaet selv så fuld af løgn

Det ved jeg ikke, men i min udgave af samme software, fremgår det tydeligt at det er de 5 grupper af 5 cifre, der skal tastes ind ved registrering. Samme måde, som Microsoft benytter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 10:30

Spørgsmålet er så om der er forskel på registrering alt efter HVORDAN man har købt softwaren

Som skrevet længere oppe er der 3 muligheder......

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-10 10:34

Det er nøjagtigt samme produkte, som jeg har modtaget fra Bonniers.

(S/N) er et serienummer, og det hører normalt altid til Hardware - i dette tilfælde USB-stick.

Hvorimod koden, der er opdelt i 5 grupper af 5 cifre - er beregnet på aktivering/registrering af Software - i dette tilfælde HTTVR 3.0

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-10 10:37

Refi , med henvisning til dit indlæg kl. 09:40

Her omtaler du hvordan software downloades - men det er ikke nødvendigt i dette tilfælde, da Software er leveret på den lille mini CD, og er angivet selve registreringskoden (label 2).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-10 10:57

Citat
Her omtaler du hvordan software downloades - men det er ikke nødvendigt i dette tilfælde, da Software er leveret på den lille mini CD, og er angivet selve registreringskoden (label 2).

Neeejjjj

Læs nu HVAD jeg har fremhævet

Men uanset alt dette burde mindst EEN af mulighederne jo virke

Ellers er det jo noget helt andet der svigter...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-04-10 11:04

Ok - nu er det et stykke tid siden, at jeg har installeret den på min egen komputer, og efter jeg har kigget på vejledningen består registrering af 2 dele:

Første step, er registrering af dit navn, E-mail og S/N værdi (label 1) - d.v.s. en registrering i deres kundedatabase.

Næste step fremkommer på et senere tidspunk (fremgår ikke af vejledningen), men her skal SW registreringskoden indtastes.

I begge tilfælde skal bindestregerne ikke indtastes.

lham - hvor er det du har problemerne?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-04-10 11:14

Hvis du er nået til den boks, der hedder "Enter registration information", hvor du skal udfylde User Name, E-mail og Serial Number er der 2 rubrikker til serienummeret, du skal udfylde.

I den første skriver du RU4QKUN5JHK54 og i den næste 5VRX3UWKG66T

Sådan står der i min brugsanvisning og det var sådan jeg gjorde.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-04-10 09:25

Citat
Indsæt dit citat her

nu med at finde ud af hvornår i bliver enige !!!!
Jeg tror sjeg satser på with sidste indlæg-men lader lige spørgsmålet stå et døgn mere da jeg ikke har så meget "experimentaltid" lige nu

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-04-10 09:28

citatet skulle have været fra ibm760

lham - hvor er det du har problemerne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 09:47

Citat
nu med at finde ud af hvornår i bliver enige

Det er vel ikke et spørgsmål om "vi" bliver enige

Hvis INGEN af koderne virker laver du jo enten noget galt eller cden er så gammel at koderne ikke længere virker (udløbet).....

Har du tjek på det sidste

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-10 10:57

Det giver faktisk sig selv om du skal bruge label 1 eller label 2.

Hvis der er 2 felter at skrive i, er det label 1 og er der 5 felter er det label 2.

Du skal hverken skrive S/N: eller lave bindestreger og hvis det står med store bogstaver på smudsomslaget, skal du skrive store bogstaver.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 11:20

Nemlig

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 08-04-10 07:53

Tak for svaret vith. og alle øvrige indlæg, skønt noget forvirrende i starten.

Nu er playeren installeret og den har scannet hvad jeg tror er den store viasat pakke ude på lars tyndskids mark, men intet af det kan jo aktiveres. Nå må finde et par uger hvor jeg måske kan få noget at vide ved at læse HJÆLP -ikke noget overbevisende plug and play produkt !!!!!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 08-04-10 11:57

Selv tak - og det er heller ikke lykkedes mig, at få noget TV-signal endnu, men jeg bor også længere ude end Lars Tyndskids mark. Jeg må vente på at "nogen" trækker et antennekabel opppe fra loftet og ned til min pc - men sådan er der så meget

Held og lykke