/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ammo
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1260 gange
500 point
Dato : 04-04-10 15:03

Hej..

Fruen og jeg skal et par dage til Rostok.
I Rostok ligger der jo en stor jagtforretning (Frankonia) og mit spørgsmål lyder.

Hvordan er reglerne omkring indkøb af ammo i tyskland - og så få ammoen igennem tolden.
Er det totalt forbudt.?
Eller kan jeg få en importtilladelse af politiet.?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 15:25

Desværre H. H. Det er næsten helt umuligt for menig mand. Du skal ikke allene have en tilladelse fra politimesteren i din politikreds,men du skal også have en importtilladelse. Det kan du sikkert ikke nå at få på den korte tid.
En lille fidus kan du dog godt få af mig, selvom jeg nu nok igen bliver overfaldet af kloge Åger.
Har du været inviteret på riffeltrygt jagt i Tyskland, så køb en eller to kasser patroner med hjem ingen kan vide hvor mange du havde med derned og ingen kan vide hvor mange du har brugt!!!

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 510 point
Dato : 04-04-10 15:39

Man skal have et Tysk jagttegn med billede med i butikken og en dansk importtilladelse.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-04-10 15:54

Man skal have et Tysk jagttegn med billede med i butikken og en dansk importtilladelse.

Nemlig - og det er ikke spor svært.

Til Bb1:
Hvad er det for noget???
riffeltrygt jagt i Tyskland

Er det måske jagt uden rifler - eller hyr? Kunne det tænkes, at du mener "riffeltrykjagt i Tyskland"?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-04-10 15:59

Til Bb1:
Hvad er det for noget???
riffeltrygt jagt i Tyskland

Tonganeser jeg tror Knudsen mener det skal være trygt at gå på riffeljagt i Tyskland

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-04-10 16:10

OK, så blev jeg så klog. Det må så betyde, at man ikke må medbringe ammunition på sådanne jagter, og det stemmer sådan set glimrende overens med Bb1`s måde at gebærde sig på. Husk nu, at han er "riffelinstruktør" og derfor må formodes at kunne nærlæse bekendtgørelser og tekniske data i jagtloven. Fint nok.

Men hvis det nu viser sig, at staklen mener "riffeltrykjagt" - altså jagt med krudt og kugler, så er der dælme grund til at råbe vagt i gevær. Hvad kan manden ikke få ud af lovtekster og vejledninger?
Kender han måske udtrykket "backfire" - som aldeles ikke betyder bagskid??

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-04-10 16:12

Ballehof har problemer med at få tilladelse, fordi han ikke kan formulere sig. Havde jeg været politimyndighed ville jeg nok have inddraget både våbentilladelse og jagttegn, hvis bb1 havde henvendt sig - ingen ved deres fulde fem vil da kunne stole på den mand, blot dét han har horn i panden

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-04-10 16:25

Hornet i panden fik han for mange år siden

Men det værste må squ da være, at Bb1 har stemmeret - det tror jeg da nok han har. Forestil dig, hvad manden kan få ud af en valgbrochure - når han knapt nok kan formulere sig selvstændigt - uden støttepædagog.

Men ak, ak og ti gange ak!

Man skal kende til de lokale forhold, for at forstå ham. Bb1 bor således, at han gennem de sidst forløbne 50 år har boet således, at røgen fra kadaverforbrændingen normalt passerer hen over hans ydmyge bolig i Bottrup. Det har nok haft sin virkning. Man har trods alt forsket lidt i hvordan røg fra skorstene tapper hjernen for ilt - med demens og andre dårligdomme til følge. Alene stanken må have været årsag til den surhed og galde, han altid lukker ud i hovedet på vi sagesløse medmennesker, som kun vil ham det bedste.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-04-10 16:42

Man bliver squ helt lyrisk - på en sådan regnvejrsdag, og der er lige en ting mere, man skal ihukomme, når Bb1 lurer i overfladen.

Egnen Bb1 bor på kaldes også "Lille Jerusalem", hvor diverse "kristne/religiøse" grupper har trivedes om orme i den danske muld. Kulturen har altid haft det svært - i røgen fra forbrændingen. Man har fortalt mig, at Bb1 altid har forsøgt at markere sig som en kulturel person, som har forsøgt sig med forbilleder. Ikke mindst gjorde digterpræsten Kaj Munk (Bb1 kalder ham Kaj Munch) et stort indtryk på Bb1, og tidligt besluttede Bb1 sig til at gå i Kaj Munks fodspor - idet han også altid henviste til Steen Steensen Blicher, når der skulle drøftes jagtlige spørgsmål.

Nu stod så montøren med et problem. OK - han skulle have en hund - som meget gerne skulle ligne Kaj Munk`s køter, og så skulle han jo også meget gerne være forfatter. Så Bb1 bekostede selv udgivelsen af sin "Kratlusker" og fik fat på en Kleiner Münsterländer, hvorefter det formelle forbillede så skulle være bragt i orden. Nu kunne han luske op og ned at "hovedgaden" i Løsning og sole sig i de bøvede uvidende bønders udelte beundring.

Nu havde Bb1 nået sit mål. Han var blevet en kulturel seværdighed med hund og hele piveriet. Det forbandede ved det hele har så været, at hver eneste gang Bb1 lukker munden op eller voldtager det danske skriftsprog, så tilter hele maskinieriet og han afsløres som en uvidende og ondskabsfuld bondekarl fra Løsning og omegn.

Det er altså lidt sørgerligt det her. Ak ja.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 04-04-10 18:07

Kære alle

Her er papiret som skal bruges og som der så rigtig er skrevet tysk jagttegn
TRD

http://www.virk.dk/myndigheder/POL/Ansoegning_om_tilladelse_til_indfoersel_af_vaabenammunition_-_P704-03

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-10 18:13

Citat
Har du været inviteret på riffeltrygt jagt i Tyskland, så køb en eller to kasser patroner med hjem ingen kan vide hvor mange du havde med derned og ingen kan vide hvor mange du har brugt!!!
Uha dog, bb1. Disse "fidusser" burde du holde for dig selv - eller i det mindste, ha' sendt "fidussen" til mig på PB. Du ved vel godt, at "fidussen" er en offentlig hemmelig.??? Men, men jo flere gange "fidussen" kommer på skrift, desto større er chancerne for at denne her "fidus" stoppes af rette myndighed.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-10 18:16

Hej Real Deal. Lækkert - lige til at printe ud.
Men da jeg ikke er i besiddelse af tysk jagttegn, kan jeg ikke rigtig bruge formularen - desværre.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-04-10 18:22

Jeg tror denne tråd er en 4 aprils nar Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 04-04-10 18:39

Kære HH

Du henvender dig bare på det lokale Rådhus med en fotokopi af dit danske jagttegn og Pas, så vil de være behjælplige med at udstede det tyske jagttegn.
Husk et vellignende foto
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-10 19:07

Citat
Jeg tror denne tråd er en 4 aprils nar Heidi-Ho
Neiiiiiijjjjjj det er nunte.
Jeg spørger fordi jeg ik' ved det.
Jeg har altid købt min ammo i danske jagtbutikker - eller på den destination jeg rejst til. (haglammo)

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-10 19:14

Hej Real Deal, du ser ud til at ha' tjek på tyske jagttegn.
Hvad koster et tysk jagtegn.?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 04-04-10 19:37
Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 20:06

Hvem fik IGEN igen ret: Kloge Ågerne væltede ind. Har du været på riffel jagt i Tyskland, så har du da et Tysk Jagtegn..
Og med det i hånden kan du købe amo. - Men ikke lovligt indføre det til Danmark, med mindre du snyder lidt, som jeg forreslog, men nu er den hemmelighed så ødelagt...

Blot fordi klogehovederne skulle personfnidre - Pas I hellere formandskiftet i Jeres forening - det er vigtigt for foreningens overlevelse,men med Jeres pladder her forstår en hver jo nok, at det bliver svært for Jer at blive enig....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-10 20:22

Tak Real Deal.

Øhhh, bb1
Citat
Hvem fik IGEN igen ret: Kloge Ågerne væltede ind. Har du været på riffel jagt i Tyskland, så har du da et Tysk Jagtegn..
Jeg har ikke været på riffeljagt i tyskland.

Citat
Og med det i hånden kan du købe amo. - Men ikke lovligt indføre det til Danmark, med mindre du snyder lidt, som jeg forreslog, men nu er den hemmelighed så ødelagt...

Jeg skal ikke købe amo. Konen bliver stiktosset hvis jeg vil bestemme hvad hun skal stege kødet i.

Nu er den hemmelighed ødelagt, skrev du. Og hvem ødelagde så den.??

Citat
Blot fordi klogehovederne skulle personfnidre - Pas I hellere formandskiftet i Jeres forening - det er vigtigt for foreningens overlevelse,men med Jeres pladder her forstår en hver jo nok, at det bliver svært for Jer at blive enig....
Jeg er ikke medlem af DLS - og det er du heller ikke.
Såeeee bb1, skulle vi to ikke lade dem klare paragrafferne selv - det tror jeg DLS-medlemmerne er meget bedre til.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-04-10 20:28

Citat
Har du været inviteret på riffeltrygt jagt i Tyskland, så køb en eller to kasser patroner med hjem ingen kan vide hvor mange du havde med derned og ingen kan vide hvor mange du har brugt!!!

HÆHÆHÆ, men husk så også lige at tage riflen med på Rostok-ferieturen, for ellers bliver tolderne nok mistænkelige. Pak den godt ind når du og fruen skal på museer om dagen, og i teater om aftenen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 21:12

H.H.
Er du nu pludselig blevet bange for toldvæsnet? - De ved da ikke hvem H.H. er

Men det må være påske bryggen der er skyld i at du ikk kan huske hvad du selv spurgte om, så her er det igen:
Ammo
Fra : Heidi-Ho Vist : 129 gange
500 point
Dato : 04-04-10 15:03

--------------------------------------------------------------------------------
Hej..

Fruen og jeg skal et par dage til Rostok.
I Rostok ligger der jo en stor jagtforretning (Frankonia) og mit spørgsmål lyder.

Hvordan er reglerne omkring indkøb af ammo i tyskland - og så få ammoen igennem tolden.
Er det totalt forbudt.?
Eller kan jeg få en importtilladelse af politiet.?

------------------------------------------------------------------------------------
Så altså dit sidste indlæg var der ingen mening i og vedrørende D.L.S. så henvendte jeg mig til
Tonganeseren,Øjenvidnet og de andre. Jeg ved skal godt at du ikke er medlem af foreningen af pramdragerne....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-04-10 21:13

Knudsen har så tralvt med at håne andre for at sætte jagten i et dårligt lys, MEN hvad går han selv, opfordre til ulovligheder, når man skal have amo med hjem fra Tyskland ja ja den store selvretfærdige og brovtne mesterjakel er selv faldet i grøften

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 21:34

Hvor har jeg opfordret nogen til noget som helst Hvorfor som du ikke fatter en skid af.
Det kan da kun skyldes et meget lavt IQ og de der har det får de fleste fartbøder - Hvor mange har du fået????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-04-10 22:01

Bb1 skrev bl.a.:

En lille fidus kan du dog godt få af mig, selvom jeg nu nok igen bliver overfaldet af kloge Åger.
Har du været inviteret på riffeltrygt jagt i Tyskland, så køb en eller to kasser patroner med hjem ingen kan vide hvor mange du havde med derned og ingen kan vide hvor mange du har brugt!!!

Hvaeeee! Er det her ikke en opfordring til at begå ulovligheder?? Du er vist en værre en - Bb1.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 22:52

Nej, hvori ligger den "Kloge Åge". Havde du haft muligheden havde du gjort det samme

Hvad ville du gøre hvis du løb tør for amo. under jagt i Tyskland og ville du smide de overskydende i grøften inden grænsen. Det ville også være ulovligt

Det jeg svarede på var H.H. spørgsmål om man lovligt kunne købe og indføre ano. fra Tyskland og mit svar er: et ja og et Nej.

Hvis du vil gøre dig nogen forhåbninger om, at blive D.L.S. nye formand, så skal du først gå ud og købe et par nye sko - husk det og husk hvem, der gav dig det råd...
I stædet for at klynge dig til et halmstrå i en debat... men hvad små mennesker små glæder....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-04-10 23:33

Så så bette Knudsen, det er da gevaldig som du bliver mere og mere opfarende når vi nærmer os kl 24 har du et møde med ham her joooooooooooooo du opfordre til ulovligheder når der skal købes amu i Tyskland, skam dig din slemme dreng opfordre til civil ulydighed, jeg frygter helt hvad der sker når vi kommer på den anden side midnat du skal lad væmed og pimpe den ud på de små timer, du kan ikke styre dit store ordforråd, tag nu en slapper old chap men sådan kan det gå når du bliver taget i at bøje EU-regler og andre internationale bestmmelser, jeg vil nødig kende til hvad du ellers går og fifler med

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-04-10 23:49

Jeg glemte lige Knudsen du skriver Hvad ville du gøre hvis du løb tør for amo. under jagt i Tyskland og ville du smide de overskydende i grøften inden grænsen hvis du er løbet tør for amu. så er der vel ikke noget at smide i grøften?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-10 00:35

Bb1

Jeg gav dig et tilbud. Du skulle undlade at svine mig til - og jeg ville undlade at omtale dig. Men du kan ganske enkelt ikke lade være. Din hjerne koger, blot du ser mit nick - og du mister den sidste rest af omtanke - og bliver igen til grin.
Du troede du var smart, da du smed meddelelsen om at jeg (Tonganeseren) skulle være blevet foreslået som formand for DLS. Det er imidlertid kun din syge hjerne som fostrer den slags "rygter", som du naturligvis selv har opfundet. For Fanden da Bb1, du opfører sig som en kugleskør mandsling - ja, som en umoden skoledreng der tror, at voksne mennesker går på sådan en vildand.
Da jeg blev medlem af DLS gav jeg klokkeklart besked om, at jeg aldrig ville indgå i bestyrelsesarbejde, fordi jeg i tidens løb har gjort min borgerpligt i et stort antal foreninger.

Men, men, men . . hvis du virkelig har modtaget en mail fra en eller anden sanseløst beruset drikkebroder, så er du igen blevet tørret i r. . . .! Det er efterhånden sket nogle gange - skulle jeg hilse at skrive

Det er ikke første gang du begår sådanne "genistreger" - og det bliver nok ikke den sidste. Til alt held har de fleste luret dig af - noget man tydeligt kan se på de mange morsomme kommentarer til dig. Men fortsæt endelig med at tumle rundt i manegen. Jeg morer mig i hvert fald kosteligt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-04-10 02:57

Citat
Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 22:52

--------------------------------------------------------------------------------
Nej, hvori ligger den "Kloge Åge". Havde du haft muligheden havde du gjort det samme

Hvad ville du gøre hvis du løb tør for amo. under jagt i Tyskland og ville du smide de overskydende i grøften inden grænsen. Det ville også være ulovligt

Hvis jeg løber tør for ammo, så skal jeg lovde dig for at jeg omgående trækker min Rambo kniv, og nedlægger det dyr - og flere til!!! INTET overlever når jeg går på jagt - om jeg så skal dræbe de kræ med de bare næver, så kommer de ned!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-04-10 06:35

Ja, du gav mig et tilbud,men du overholdte det ikke selv Så´danne tilbud har i min verden ingen værdi over hovedet og jeg har sagt til dig mange,mange gange med ærlighed kommer man længst..

Nu påstår du at du har meddelt Dansk Land og Strandjagt at du ikke vil gå ind i bestyrelsens arbejde alligevel modtager du en post, som foreningen forlængede arm i et ministerielt nedsat udvalg. Du ikke allene selv praler med det, men du gør også en så god figur i udvalget, så du bliver husket som den person der blev helt til grin. Du repræsntere D.L.S. på en meget dårlig måde - det kunne så være lige meget - men du har stadig et Dansk Jagttegn og repræsentere derfor alle jægere og i den forbindelse var din uheldige optræden skal vi sige det på den pæne måde: Ikke god nok

Du kan altså kun takke dig selv for, at jeg igen har prikket lidt til dig og når du som i dit sidste indlæg igen forsøger, at svine mig til - kaster jeg sku` skidtet tilbage i hovedet på dig igen...

Du er blevet foreslået, som ny formand i D.L.S. at du så ikke er mandfolk nok til at du tør tage opfordringen op er måske godt nok ikke allene for D.L.S. men for alle Danske jægere..
Tænk hvis det andet rygte var sandt ( som I selv har sat i omløb ) nemlig at en sammenlægning af D.L.S. og D.J. skulle være nært forestående og altså med dig, som formand, blev til virkelighed - allene tanker giver mig mavevending........

Nej Hr. Bertelsen vil du have fred, så kan du få det, men ikke før den dag. Da du ved handling viser mig, at du kan lade være med, at svine mig til - du burde efterhånden kende mig så godt, så du ved at jeg altid holder ord - og nu hvor du ikke længere har et bagland, som kan fylde dig med løgne om hvad der virkelig foregik historisk set står du meget allene husk det....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 09:22

Det jeg svarede på var H.H. spørgsmål om man lovligt kunne købe og indføre ano. fra Tyskland og mit svar er:
Citat
et ja og et Nej.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-04-10 09:30

Hvad fisker Sanhedsvidnet efter - dette her er en jagt tråd

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 09:30

Det er så koldt derude, her er mulighed for lidt varmt at drikke
http://www.cartoline.it/pics/_zoom_flash.htm?immagine=scherzi_150404_01.swf

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-04-10 09:51

Ballegård-Knutsen

I dit svar til Tonganeseren i dag kl.06:35, skriver du bl.a.:

"allene tanker giver mig mavevending........"

Det er derfor du altid synes så forbistret mavesur - eller er det blot udtryk for dine mindreværdskomplekser, altså det med tankerne ?
--------------------------------------------

"at jeg altid holder ord"

Nu kender jeg, som før fortalt, lidt til dig igennem mange år, så denne udtalelse er direkte løgn og latin. Du er nok ét af de mennesker hvis løgnagtige lige ikke findes - du er simpelthen ikke til at stole på og har aldrig været det !!!
-------------------------------------------------------

Hvad du ellers har af uoverensstemmelser med Tonganeseren eller andre, må du selv redde dig ud af, men jeg faldt blot over disse to små udsagn !

Øjenvidnet4ß

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-04-10 10:51

Ingen problem - bland du dig blot uden om,hvis du kan,men det lader det jo ikke til at du magter...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-04-10 12:21

Genudsendelse, men desværre stadig aktuel:

http://www.jensensafaris.com/Landsbytossen.htm

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 12:59

Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 13:10

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIInnnnnnnnnggggggeeeennnn årsag HH, sku` det være en anden gang

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-10 13:21

Du er blevet foreslået, som ny formand i D.L.S. at du så ikke er mandfolk nok til at du tør tage opfordringen op er måske godt nok ikke allene for D.L.S. men for alle Danske jægere..
Tænk hvis det andet rygte var sandt ( som I selv har sat i omløb ) nemlig at en sammenlægning af D.L.S. og D.J. skulle være nært forestående og altså med dig, som formand, blev til virkelighed - allene tanker giver mig mavevending........

Ovenstående skrev den kugleskøre Bent Ballegaard. Det er noget han selv har skabt i sin syge hjerne.

Åh Herregud da. Hvad skal man dog gøre ved det forsinkede lyn fra Bottrup. Men der er håb forude. Han har fået mavevending - og så er der måske håb forude. Bye, bye Bent.

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 05-04-10 13:31

Hejsa bb1
Jeg er lidt forvirret du skriver og for ikke at blive sagsøgt citerer jeg dig lige

Det jeg svarede på var H.H. spørgsmål om man lovligt kunne købe og indføre ano. fra Tyskland og mit svar er:
Ordet ano, mener du så anonymt,? jeg var ikke klar over du kunne købe amo. anonymt i Tyskland.
ErasmusM