/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Foreningsarbejde
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 769 gange
500 point
Dato : 03-04-10 15:32

Da der jo hele tiden sker udskiftninger i diverse lokale jagtforening over hele landet, bliver der jo brug for at rekruttere nye interesserede medlemmer til videreførelse af det store arbejde tidligere medlemmer har lagt i dette vigtige lokale arbejde.
Spørgsmålet er blot, hvorledes man skal binde an med rekrutteringen, hvad skal der lægges vægt på osv.??

Er der nogle bud ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-10 15:59

Citat
bliver der jo brug for at rekruttere nye interesserede medlemmer

Hvorfor ????

Kan man ikke lade dem uddø

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-04-10 16:40

Kære Øjenvidnet

Man skal gøre følgende:

Alle tillidsmænd i foreningerne skal have gratis firhjulstrækker og en køn letbenet sekretær til at levere et blot nogenlunde læseligt materiale til medlemmerne. Dertil kommer gratis internetopkobling og fri telefon.

Alle tillidsmænd skal have krav på mindst 12 årlige jagter på statens revirer.

Alle tilidsmænd skal - efter nyvalg - have udstedt gavekort på årligt 200.000 kroner til deres lokale våbenpusher.

Alle tillidsmænd skal have tilbud om gratis psykologhjælp, hvis nogen anfægter tillidsfolkenes rettigheder - som ovenfor nævnt.

Herefter vil der blive indædt kamp om at blive valgt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-10 16:47

Jeg er ikke så meget for at gå på jagt - men det der med en fihjulstrækker incl. en kønletbenet skretær (helst kvindelig - det lyder rigtig godt..................bare sig til så er jeg der straks som et søm........øh hagl.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 03-04-10 17:06

Nekrolog for en ener.

Tidligere næstformand i DLS, Frank Jensen, Jægerspris, er pludselig død.

En utrolig begavelse som skribent og debattør og en helt unik organisationsmand er ikke blandt os mere. Frank Jensen døde den 20.marts og vil blive husket for det store arbejde både han og hans hustru Alice lagde i foreningen.
Frank Jensen favnede vidt, specielt interesserede miljøet og den lille mands og strandjægernes vilkår ham overmåde meget.
Han var drivkraften i arbejdet på at oprette en lokalafdeling i Hornsherred og dette var grunden til, at de delegerede på landsmødet indstillede ham til næstformands-posten i hovedforbundet - man havde set hvilke organisatoriske evner Frank Jensen besad.

Til minde om en eneståend hædersmand, samler vore tanker sig om Alice Jensen og den øvrige familie.

Æret være Frank Jensens minde.

--------------------------------------

Jeg håber på forståelse for denne nekrolog - tak.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-04-10 17:29

Undertegnede kan fuldt ud tilslutte mig Provstens nekrolog. Frank var DLS en god mand.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 03-04-10 18:27

Foreningsarbejde er der ikke mange der interessere sig for idag, de fleste vil nyde men ikke yde, det være sig foreningsarbejde, men også når der skal hjælpes til på skydebaner, hundetræning og meget mere, men jeg tror det er et problem som foreningsdanmark døjer med generelt
Der er mange bestyrelser der har middelmådige personer siddende, men det kan ikke være anderledes, når de der kvalifiseret ikke gider gå ind i arbejdet.
Frank var en af de få, der forstod at motivere medlemmerne, der hvor han havde sit virke, jeg har deltaget i mange arrengementer som var tip top, selv medlemmer fra DJ deltog i stor stil
Foreningsdanmark har mistet en stor motor og motivator, æret være hans minde

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 03-04-10 18:51

Hejsa
DLS er godt nok hård ramt, her på fyn mistede de også en god mand Karl Johan Rasmussen, håber der er nye der kan tage over
ErasmusM

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-04-10 19:19

Det gjorde ondt, da KJ afgik ved døden. Jeg havde i mange år en næsten daglig kontakt med ham, og jeg savner hans lune og vid - og det er trist, at jeg ikke mere kan modtage hans mange morsomme links.

Æret være hans minde.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 03-04-10 20:25

Tonganeser, Frank og KJ var menneskekender, de kunne hurtigt se når der var ugler i mosen og kunne tage en beslutning og skære igennem, når det en sjælden gang var nødvendigt de vil være et savn, fordi de altid øste ud af deres store jagterfaring

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-04-10 20:32

Jeg føler med Jer venner D.L.S. har lidt et stort tab ved naturlig afgang. Ingen af Jer når de to til sokkeholderne. Selvom I sandelig har forsøgt…
Tonganeseren/----- den 3. i fjerde kan man ikke skrive aprilsnart….

Men et gammelt Kinesisk ordsprog siger: Hvor der er gamle der faldt kommer nye overalt......

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-10 21:28

Jeg troede at nekrologer hørte hjemme i dagspressen. Jeg har aldrig set en her på Kandu før.

Og manden var vel ikke en gang medlem af Kandu? Så det kommer egentlig ikke os ved.

Og lad være med at skrive at vi kan lade være med at gå ind i tråden. Aller her på Kandu har ret til det.

I har i det hele taget flyttet på tingene her på Kandu. Og ikke til det gode må jeg sige.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-04-10 21:44

Citat
Men et gammelt Kinesisk ordsprog siger: Hvor der er gamle der faldt kommer nye overalt......
Desværre gamle dreng, jeg må korrekse dig. Citatet stammer fra dette digt af Johan Ottosen - 2. vers;

Det har regnet - men regnen gav grøde,
det har stormet, men stormen gjorde stærk.
Som de tro'de, at skoven alt var øde,
så de vårkraftens spirende værk.
For de gamle, som faldt,
er der ny overalt,
de vil møde, hver gang der bliver kaldt.

Der blev senere sat melodi på......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-04-10 22:24

H.H. Nu kan jeg altså ikke skrive kinesisk, men en sød Kinesisk veninde,som jeg havde for mange mange år siden i Hongkong oversatte en tekst for mig, som stod over en portal til en meget smuk gammel have betydelig ældre en Johan Ottesen. Så hvem der har stjålet fra hvem,kan jeg ikke afgøre.
Så vidt jeg husker skrev Johan Ottesen sagen i forbindelse med krigen i 1864 eller var det først efter 1. verdens krig. Du kan jo sikkert rette mig, hvis jeg husker fejl.

Til Granner01
Du har naturligvis ret, men når D.L.S.`s hjemmeside PT er fyldt med nekrologer og de som alle jo ved ikke har en debatside selv, men bruger alle andres, der blot lugter lidt af jagt..
Så hav dog medlidenhed med hylerne, de har det ikke nemt lige nu.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-04-10 22:31

Det er unægtelig en helt uventet drejning tråden fik, men naturligvis er der plads og vigtigere ting når der sker dødsfald ! Også jeg vil gerne kondolere den efterlevende familie.

Egentlig har jeg ikke lyst til yderligere kommentarer, dog synes jeg granner01 bør undlade deltagelse på jagtsiderne, da det åbenbart ikke interesserer hende. Jeg hverken kan eller vil forbyde hende eller andre at deltage, men så må de også finde sig i en over snuden i påkommende tilfælde !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-04-10 22:38

Til Heidi-Ho

Jeg er enig med dig. Den blev senere til "Det haver så nyligen ...." som er blevet brugt i forbindelse med vore krige med tyskerne.

BB1

Behold dine små perfide bemærkninger for dig selv !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 02:25

Øjenvidnet 123456789

Hvad bilder du dig egentlig ind? Tror du nu at det er dig, der skal til at overtage KanDu du hverken kan eller skal forbyde nogen at skrive her inde, så længe du ikkeselv er så voksen så du kan holde dig til sandheden.

Citat fra Øjenvidnet:
Jeg er enig med dig. Den blev senere til "Det haver så nyligen ...." som er blevet brugt i forbindelse med vore krige med tyskerne.
Citat slut.

Det var nøjagtig hvad jeg skrev til H.H. I en anden tråd, så hvorfor blander du dig i det,du er jo udelukket fra tråden og hvorfor tror du at du er det?
Hvis du mener, der en noget forkert i min reaktion på D.L.S.`s nuværende problemer, så sig til og forklar. Jg har altid og vil altid kunne svare for mig selv. Jeg har A L D R I G som dig haft behov for at spørge andre og vidregive deres meninger.
Jeg har mine egne og dem holder jeg fast i også uanset hvad du og de andre hylere måtte mene.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 02:40

For nu ikke lige at Øjenvidnet123456789
Skal gå helt amok - han har jo nok at tænke over lige nu - så skal jeg lige undskylde en fejl: Det var i denne tråd. Hvorfor Øjenvidnet123456789 er i sin gode ret til at svare, men så spørger jeg blot:
Når du nu ikke ved eller gider at finde ud af hvad det er H.H. og jeg skriver om, hvorfor blander du dig så? Du skriver jo ikke noget om til hvilken krig sangen er skrevet eller kommer med en forklaring om, at man i en have i Hongkong kan finde næsten de samme ord.

Og din anden bemærkning til mig er helt ude i hampen - og i den forbindelse er det mig, der allene har paratviden - glem endelig ikke det

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 04-04-10 08:41

Kære bb1

Der er lige et par ting du må uddybe for mig og sikkert også andre, du skriver
Citat
Tonganeseren/----- den 3. i fjerde kan man ikke skrive aprilsnart….

og så fortsætter du i samme stil, som også kræver en forklaring
Citat
Og din anden bemærkning til mig er helt ude i hampen - og i den forbindelse er det mig, der allene har paratviden

Håber på et seriøst svar
Jeg kan kun tilslutte mig alle i andre, uanset hvilke foreninger eller klubber, så føler jeg med dem, som har mistet store organisatorer, der har gjort et kæmpe stykke frivilligt arbejde.
TRD

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-04-10 08:51

Jg har altid og vil altid kunne svare for mig selv. Jeg har A L D R I G som dig haft behov for at spørge andre sagde Knudsen der har 62 annulerede spørgsmål

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-04-10 09:44

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 08:32

--------------------------------------------------------------------------------
"Velkommen til Kandu.dk
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper og vidensdeling.

Sådan står der ordret, men det vil Tonganeseren/E.B.Berthelsen og Øjenvidnet123456789 ikke anerkende. Der står højt og tydeligt: Løsninger ved hjælp af danske nyhedsgrupper.
Altså er det helt i KanDu`s ånd at videregive link fra andre medier, som en skrev vi holder jo ikke alle Humlebæk uge avis."
-----------------------------
Hvor har jeg givet udtryk for ikke at ville rette mig efter de "regler" der er på KanDu ? Mon ikke meningen er, at man eksempelvis kan gøre brug af disse oplysninger, men jeg kan ikke forestille mig at man ikke må bruge egne metoder, blot de er saglige ! Det kan man så til gengæld ikke altid være sikker på, uanset hvilken bruger der skriver!

M.h.t. "dit" digt fra Hongkong, kan du læse her: http://www.graenseforeningen.dk/artikel/3663, lidt om hvordan og hvorledes - bemærk venligst, at jeg her også linker til en hjemmeside
a'propos Hongkong: Er det herfra du bruger POING i stedet for, som alle normale mennesker, point ??
"Hvad bilder du dig egentlig ind? Tror du nu at det er dig, der skal til at overtage KanDu du hverken kan eller skal forbyde nogen at skrive her inde, så længe du ikkeselv er så voksen så du kan holde dig til sandheden."
Skrev du !!
"Egentlig har jeg ikke lyst til yderligere kommentarer, dog synes jeg granner01 bør undlade deltagelse på jagtsiderne, da det åbenbart ikke interesserer hende. Jeg hverken kan eller vil forbyde hende eller andre at deltage, men så må de også finde sig i en over snuden i påkommende tilfælde !!"
Havde jeg tidligere skrevet til granner01, så læs teksten, det er stadig det sorte der er bogstaverne. desværre kan jeg ikke FORSTÅ teksten for DIG !!!

Øjenvidnet4°

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 09:59

intet nyt fra Øjenvidnet123456789

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-04-10 10:15

Jeg kan hermed meddele, jeg har været så priviligeret at få et kort men exklusiv samtale med den nydelige dame fra Hong Kong og kan hermed meddele at der ikke står noget sådant på en portal til en kinesisk have
Knudsen jeg ved ikke lige hvad det er du har indtaget under din lille frokost igår, men det må have givet nogle kraftige hallucinationer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-04-10 10:57

Så kan jeg sætte en nekrolog ind fra Kennedy, ham kendte alle.

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 500 point
Dato : 04-04-10 12:06

Må jeg liiige ha' lov til at citere en kendt kinesisk sang..??
Gul i går, gul i dag, gul igen i morgen............

Og ved i hvad.? Min dørklokke snakker kinesisk....den siger.....diiiing doooong..

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-04-10 12:49

Tak for svaret Heidi-Ho, selv om det ikke er helt efter tråden
Men da den var ødelagt, var dine kommentarer en forløsning af de bedre

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-10 14:24

Ihhh mange tak, Øjenvidne.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 15:33

Heller intet nyt fra sandhedsvidnet han er som sædvanlig fyldt med løgn - han kan heller ikke kinesisk - selv om det han skriver ligner det......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 15:35

Og så som sædvanligt:
Det er blot med at få afsluttet tråden inden den bliver for pinlig for Jer..

Men stakler I har det jo svært med formandsskifte og udskiftning i hovedbestyrelsen.

Hvordan nu lige med sammenlægningen med Jægerforbundet er det også gået fløjten nu?????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-04-10 20:40

Roooooolig bb1. Tænk på dit blodtryk. Det må endelig ikke være for højt når du skal sluge din onsdags-viagra.

Ved du, bb1, hvad man får, hvis man giver en ildflue en viagra.????

Man får en stavlygte....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-04-10 21:05

Du glemte noget - lad det ikke blive en vane:

Man får en stavlygte med vinger.