/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Påkørsel på parkeringsplads.
Fra : ds23
Vist : 3679 gange
200 point
Dato : 03-04-10 14:30

Hej.
Ved bakning på off. parkeringsplads rammer min bil en anden bil der også bakker,
campingtrækket fra "modparten" laver hul i min kofanger og
trykker bagpanelet ca. 2cm. ind.

Er der ikke noget om påkørselskader på off. parkeringspladser
regner man 50% skyld til hver??
mvh.
steen b.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-04-10 14:32

Jo

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 03-04-10 14:46

Det gælder vel så også min selvrisiko??
Steen b.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-10 14:48

Du må tage en snak med din forsikring, inden du anmelder den, - så får du ren besked.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 15:04

I har jo lige stor del i skylden, ergo er der ikke noget at være i tvivl om

50% til hver

Det havde straks set anderledes ud, hvis det kun var den ene der havde bakket, men det er jo ikke tilfældet her

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-04-10 17:17

I skal se grundigt på begges forsikringsbetingelser, da det er muligt, at det slet ikke kan betale sig at anmelde.
Som udgangspunkt er det normalt, at begge parter betaler fuld selvrisiko, og får fuldt bonustab, da begge har skyld.
Nogen har ingen selvrisiko på ansvar, men rammes alligevel af bonustab. osv.osv. Så uden at kende begges forsikringer, er det umuligt, at give et fornuftigt svar.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 03-04-10 19:24

Hej alle.

Tak for jeres svar,,
Det er nok en god i´de, at kontakte mit forsikringsselskab på
tirsdag.
Kommer tilbage svar.
mvh.
steen b.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 04-04-10 11:35

Har selv lavet samme nummer. 50% til hver. og i skal begge betale fuld selvrisiko, og evt.omrokere i gruppe.

Hvis I kan lave en aftale, at En af jer tager skylden, kan I nøjes med at betale En selvrisiko, ved godt det er svært at lave sådan en aftale med en som man ikke kender - det lever forsikringselskaber højt på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-10 11:45

Hvorfor er du i tvivl??

Citat
Ved bakning på off. parkeringsplads rammer min bil en anden bil der også bakker,

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 05-04-10 11:33

Til Nordsted1.
Jeg er sådan set ikke i tvivl, men vil gerne have den "vendt og drejet" for
gode/brugbare input.
mvh.
steen b.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 22-04-10 22:15

Hej alle.

Jeg har talt med mit forsikringselskab, 50% skyld ved denne skade som alle indlæg
også var enige om.
På mit indlæg om: Gælder det også min selvrisiko, fik jeg ikke et "kontant" svar,
men mange der sagde: kontakt dit forsikringselskab, klart, der er jo mange forskellige
police-tegninger (vilkår)

I mit tilfælde, blev selvrisikoen også halveret og uden tab af bonus.

Mht. mine point, har vi ikke en kaffekasse til "mindre" bemidlet??

PS.
Jeg er ked af, at stille et sådan et individuelt spørgsmål.

/steen b.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-10 22:24

Citat
Mht. mine point, har vi ikke en kaffekasse til "mindre" bemidlet??

Denne forstår jeg ikke... du trykker bare på accepter under den besvarelse du kunne bruge... kaffen kan du altid gi' en anden dag

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 22-04-10 22:46

Nordsted1.

Der er ikke nogle matscher mine indlæg med 100%
Såee-- Derfor kaffekassen.
/steen b.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-10 22:49

Så vælg det svar du bedst kunne bruge, eller tag bind for øjnene og lad musen bestemme

Hvis du ikke afsluttet dit spørgsmål, annullerer kandu det efter tre mdr. og så kan ingen søge på spørgsmålet/svaret, og det vil være ærgeligt, for nogle guldkorn er der da i tråden

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 22-04-10 22:54

Jeg ved godt, at jeg skal anullere/slette mit indlæg pga. ikke brugbare svar,
men indlæget var ment som tak til JER, inden jeg annulerer mit indlæg.
/steen b.

Godkendelse af svar
Fra : ds23

Dato : 22-04-10 23:04

Tak for svaret stilkene.

Valget faldt på dig.
Dog uden bind for øjenene.
(selfølgelig skal tråden ikke slettes (nordsted1)
/steen b.