/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Mangler CVR nummer ved indkøb
Fra : soyeljefe
Vist : 1173 gange
100 point
Dato : 03-04-10 10:17

Jeg læser til elektroingeniør og har i den forbindelse ofte brug for elektroniske komponenter osv. Problemet er at langt de fleste steder hvor man kan købe komponenter, der skal man være momsregistreret eller i hvert fald have et CVR-nummer. Lige nu mangler jeg noget som jeg kun kan få hos www.farnell.dk, men jeg kan ikke bestille det uden et CVR nummer, er der en måde at omgå dette på? (helst uden at lade sig momsregistrere...dette sker nok en dag men bare ikke lige nu!)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-04-10 10:21

Hmm, nok fordi de ikke sælger til private.

Kan Du ikke købe dippedutterne igennem uddannelsesstedet ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-04-10 10:21

Hvis de kun sælger til momsregistrerede virksomheder, så skal du jo nok bruge cvr numeret. om der er en måde at omgå det på skal du så spørge dem om, du kan selvfølgelig spørge i din bekendtskabskreds om der er en der har et cvr nummer du kan bruge, mod at de så får momsfradraget, eller du kan skrive et fiktivt nummer... Begge dele er dog på kanten af det tilladte.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 03-04-10 10:22

Hej
Hvis dine handler og salg er under 50.000 kr. skal du ikke betale moms, men du kan heller ikke trække moms fra. Er ovenstående tilfældet så registrer dig bare.

Torben

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 03-04-10 10:22

Det er ikke utænkeligt, men det kunne nu være rart at kunne gøre det selv (generelt), da det kan være man roder med noget i sommerferien og uddannelsesstedet ikke har åbent etc.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-04-10 10:29

Har du overvejet at ringe til dem og forhøre dig hos dem direkte? Formodentlig ønsker de ikke at sælge til privatkunder, men måske kan de henvise dig til en forhandler?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-04-10 10:32

bauchmaan du blander tingene sammen
Hvis man omsætter for mindre end 50000 om året behøver man ikek være momsregistreret, men i det øjeblik man er momsregistreret skal der afregnes moms hvadenten det er over eller under 5000 om året, og der skal indsendes momsregnskab hver 3. måned med eller uden omsætning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 10:35

De har ikke et dansk CVR nummer, det er et engelsk firma og er registreret i England
Citat
Our VAT Registration Number is: 169680322

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 10:41

Citat
Farnell handler kun med registrerede virksomheder. Dette gælder uanset om ordren placeres via internet, telefon, fax eller andet.
hvordan bærer du dig ad med at handle hos dem? Køber du gennem et firma for så er det ikke dig som skal bruge registrerings nummeret

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-04-10 10:46

@o.v.n: De har nu et dansk cvr nr.: 13919941

De har kontor i Herlev og tlf.nr er: 44 53 66 44

@kontoververden: Det går ikke umiddelbart at oplyse et fiktivt cvrnr., da de oplyser på hjemmesiden at de kreditvurderer deres nye kunder.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-04-10 10:52

@ o.v.n: Du har vist misforstået soyeljefe. Det er ikke Farnells cvr nr, han mangler. Han har derimod brug for selv at være momsregistreret for at få sit eget cvr nummer, netop fordi Farnell kun vil handle med virksomheder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 10:53

Det er jo ikke firmaets CVR eller vat nummer der mangles, men køber der ikke har et, der er problemet

sojejefe.... nu ved jeg ikke hvor du læser henne, men hvis jeg var dig, så ville jeg spørge på¨DTU om de kan hjælpe

http://www.dtu.dk/

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 03-04-10 10:56

Læser på ingeniørhøjskolen i Århus, men ja, jeg kunne spørge dem. Men det er også mere princippet i det.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-10 10:59

Ok jeg er ikke vågnet endnu sorry, men den går altså ikke selv at finde på et fiktiv nummer for at handle med et firma som kun handler med registrerede virksomheder find en i din omgangs kreds med CVR nummer og køb gennem ham/hende
(har jeg nu forstået spørgsmålet )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 11:01

Citat
det er også mere princippet i det.
firmaet vil ikke handle med private, så er den ikke længere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 11:08

Godmorgen o.v.n.... nu er du helt vågen kan jeg se

Godkendelse af svar
Fra : soyeljefe

Dato : 03-04-10 11:57

Tak for mange gode besvarelser. Mon ikke jeg snart bliver virksomhedsregistreret, så er det jo ligemeget!

Go'påske (så slutter julen, så smider lige en nisse på i sidste øjeblik....kan dog også være den første nisse i år!)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 12:06

Selv tak - ja når du selv bliver registreret så er der jo ingen problemer mere