/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Afspilning/redigering af video fra DSLR
Fra : henrik59
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 02-04-10 22:55

Jeg fotograferer med stor fornøjelse med mit Canon EOS 500D, som imidlertid også kan optage video. Problemet er, at jeg ikke kan finde en medieafspiller, der klarer afspilning uden hakkende billeder. Kameraet optager i HD, deraf problemet. Der følger ikke Canon-software med, der kan bruges!

Jeg har kig på Nero 9. Nogen, der ved, om Nero kan klare ærterne for mig? På hjemmesiden skriver de, at programmet håndterer AVCHD-filer...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-10 23:00

Det første som falder mig ind er at du mangler codecs, men du kan se filmen i dårlig fremvisning så jeg ved ikke om det vil hjælpe dig, så ud fra devicen at det skader i alt fald ikke, så prøv at installere en hel pakke af forskellige codecs: http://www.filehippo.com/download_klite_mega_codec/
under vejs i installationen kan du vælge at Windows media player skal være standard afspiller

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-10 23:07

formodentligt dit grafikkort eller computer hastighed som ikke kan klare at vise den opløsning uden hakker.

Prøv at opdatere dine skærmdriver osv og se om det eventuelt hjælper.

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 03-04-10 15:18

Du skal uden tvivl anvende en speciel afspiller. Der findes flere - gratis - på nettet. Du kan for eksempel se på denne adresse: http://www.avchdplayer.com/

Jeg har fundet ud af at man får det bedste resultat,hvis du afspiller direkte fra dit kamera via et HDMI-kabel. Hvis du kan sætte det til dit TV får du en perfekt gengivelse.

Hvis du vil redigee i filmen, kan jeg anbefale Adobe Premiere Elements fra udgave 7 eller nyere. Dette program kan klare at behandle AVCHD-filer uden problemer. Men du skal have en kraftig bestykket PC. Minimum bestykket med 4 GB RAM er min erfaring.

Godkendelse af svar
Fra : henrik59

Dato : 03-04-10 16:28

Tak for svaret scootergrisen.

Jeg har fundet ud af, at mit grafikkort kun har delt RAM. Det er med stor sandsynlighed forklaringen. Da det er en bærbar, må jeg nu ud at investere i en ny, øv! Jeg har prøvet mange afspillere og installeret tonsvis af codecs, men intet har hjulpet.