/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Snydt ved køb af knallert.
Fra : Live01
Vist : 2686 gange
80 point
Dato : 02-04-10 15:14

Hej allesammen.

For nogle månder siden købte jeg en knallert (suzuki rmx). Men da jeg ikke havde kørekort der, valgte jeg at sætte den i en kælder, indtil jeg havde fået taget mit kørekort.

Da jeg så tog den ud for at køre på den (i sidste weekend) fik jeg noget hjælp til at lære at køre med gear, men fik af vide at der var noget grueligt galt med den, da den ikke ville starte oprigtigt.

Jeg tog så knallerten hen til min kærestes far, som har en del viden inde for dette emne, så han kunne kigge på den.

Det han kunne se med det blotte øje af fejl var;

Det elektriske system fungere ikke.
- Det er ved tændingslåsen, og alle knapperne osv.

Det mekaniske fungere ikke.
- Styret, forgaflen er skæv, der er slup i gafferørene.

Motorblokken er smadret, der mangler nogle dele, det er højst sandsynligt at kæden har sprunget før, og revet den op.

Koblingen og udrykkerlejet til koblingen er defekt.
- Det piver osv. (Det virker bare ikke)

Der er ingen komprosition i cylinder og stempel - pga. defekt oliepumpe.

Karboratoren er defekt - fordi at gevindet til tomgangsskruen er defekt, forsøgt reperaret med en strips,
men er ved at springe fordi det ikke kan holde.

Tandhjulene er fuldstændig nedslidt.

kickstarteren kører på motorblokken og bremsepedalen.

Kabler og ledninger er defekte

Baglygten virker ikke, og der er ingen reflekser på.

Hvis en mekaniker havde kigget på den, så havde han taget den med det samme,
fordi den er totalt uansvarlig at køre på. Han ville have smidt den ud, den kan gå i stykker hvert et øjeblik.

Jeg skrev så til ham jeg købte den af, men han sagde blot "det er for sent, du", da jeg sagde jeg ville tage handlen tilbage.

Min mor har så ringet til hans forældre, men de virker helt ligeglade med at deres søn har snydt mig for 11.500 kr, ved at sælge en totalt defekt knallert. Og lad mig påminde jer om, at de fejl var det man kunne SE, uden at gå ind i moteren og se efter yderligere fejl.

På købspapirerne, står der ikke noget om at knallerten er beset eller ubeset, så den kunne ligeså godt have været ubeset.

Jeg ville bare høre hvor stærkt jeg står med hensyn til købeloven af privatsalg, siden jeg gerne vil have mine penge igen, eftersom han har snydt mig meget grovt.

Og vil også gerne vide hvor stærkt jeg står, hvis jeg vælger at sagsøge ham, for at få pengene retur, og han får sin defekte knallert igen.

Håber i kan hjælpe mig, da det ikke er særligt fedt at være 11.500 kr. fattigere som 16 årig :)

Tak på forhånd,
Nicolae.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-04-10 15:28

- spørg VespaSvinet, han kan det der højoktan:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=269335

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-10 15:40

Det var ikke længe "løftet" holdt

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 15:45

Hvormange profiler har du oprettet?

Rittemand - http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=278145
Live01 - http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=278147

er der ikke noget du har misforstået?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 16:13

Er det ikke for sent med APRILSNAR.
Citat
Jeg tog så knallerten hen til min kærestes far,

Hvorfor var han ikke med første gang.

Ærlig talt tvivler jeg på det du skriver,
så mange fejl og mangler, som du ikke selv kunne se eller høre,
og du havde vel prøvekørt den.

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 16:22

Havde først oprettet en under Knallert, men fandt så ud af at det ville være bedre at oprette den under Jura.

Undskylder mange gange, er det muligt at få den under knallert slettet

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 16:26

Faren var ikke med første gang, fordi at det var en af mine meget gode venner, som kendte en der solgte den her knallert (så den på DBA først, men fandt så ud af at det var en af mine venners, ven).

Ja det virker meget usandsynligt, men det desværre sådan det står til.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 16:34

Tror næppe du kan gøre noget, da du selv har beset/ købt den som den stod.
Aner ikke om købeloven gælder ved den slags handler.

Men under alle omstændigheder, hvorfor i alverden tog du ikke
en med, der havde bare lidt kendskab til DET.

Hvordan fik du den hjem, trak eller?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-10 16:38

Vens ven ?
Er de stadig venner ?

Jeg ville sgu aldrig smide 11.500 efter noget jeg ikke havde set og prøvet.

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 16:42

Som sagt, der står ikke noget på papirerne om at knallerten er beset/ubeset, så jeg kan sådan set sige at den er ubeset.

Og nej, en ven kørte den hjem til mig :)

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 16:44

Ser du, han er en helt normal fyr, som normalt aldrig laver sådan noget.
Regnede heller aldrig med at en 'bekendt' som sådan ville tage røven på en.

Og ja, de er stadig venner, udover at min ven er pissed, over at han har taget røven på mig :)

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 16:47

Men jeg har ikke brug for nedrakning.
Har brug for hjælp til at løse et knap så fedt problem.

Konstruktiv hjælp til at løse problemet.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 16:55

Citat
Og nej, en ven kørte den hjem til mig :)

Citat
Tandhjulene er fuldstændig nedslidt.

kickstarteren kører på motorblokken og bremsepedalen.

Kabler og ledninger er defekte

Baglygten virker ikke, og der er ingen reflekser på.

Hvis han heller ikke kunne bare så meget som mærke der var noget galt
SÅ FATTER JEG IKKE ET P___

Men jeg sgu sige, det er nogle fine/ dyre VENNER du har.

Go Påske.

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 16:58

Ham der solgte den stod jo, og fortalte mig at han bare havde hevet en ledning i som kunne sættes på, på 2 sekunder, og baglygter kom med i en pose som kan sættes nemt og hurtigt.

Han solgte den for falske forudsætninger.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 17:04

Citat
Ham der solgte den stod jo, og fortalte mig at han bare havde hevet en ledning i som kunne sættes på, på 2 sekunder, og baglygter kom med i en pose som kan sættes nemt og hurtigt.

Hvorfor lod du ham ikke sætte ledningen på, og så fik demonstret at alt virkede.

Jeg tror kun, at du har mulighed for privat søgsmål!

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 17:08

Men "disken", jeg har ikke brug for alt det du har skrevet, det hjælper mig ikke en skid, det er slet ikke konstruktivt, men bare tekst som ikke kan bruges overhovedet.

Du behøver ikke skrive herinde hvis du ikke kommer med noget ordenligt, som jeg kan bruge.

Så skriv et andet sted hvis du ikke har noget bedre at tage dig til, fordi jeg står rent faktisk med et problem.

Og ja, god påske.

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 17:11

Hvis der ikke er andre muligheder, så er det jo i den retning jeg må gå :)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 17:13

Jeg tror ærlig talt ikke på det.....den er for langt ude.

Hvorfor tog din familie ikke med?
Selv idag er 11,500.- mange penge, selv for voksne mennesker,
og du køber som ubeset, uden nogen form for rådgivning, af familie eller andre.

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 17:17

Hvis du ikke tror på det, hvorfor skriver du så hele tiden?
Tænk over den.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 17:19

Det kan godt blive dyrt, at føre et civilt søgsmål!

Og jeg må tilslutte mig Disken's kommentarer - det er ret dumt, at betale 11.500,- for noget man ikke har set virke, og samtidigt have en sagkyndig med - f.eks. fra din familie.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 17:23

Citat
Jeg tog så knallerten hen til min kærestes far, som har en del viden inde for dette emne, så han kunne kigge på den.

Hvorfor havde du ikke ham med, da du købte den?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 17:28

Citat
Er det ikke for sent med APRILSNAR.

Citat
Jeg tog så knallerten hen til min kærestes far,

Hvorfor var han ikke med første gang.

Ærlig talt tvivler jeg på det du skriver,
så mange fejl og mangler, som du ikke selv kunne se eller høre,
og du havde vel prøvekørt den.

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 17:28

Fordi jeg overhovedet ikke regner med at han ville snyde mig sådan.
Min ven har kendt ham igennem hele folkeskolen, og deres forældre er gode venner.

Han er en helt normal fyr, som ikke laver sådan noget lort normalt, så gik ikke rigtig ud fra at han ville tage røven på mig sådan. :)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 17:28

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 02-04-10 17:29

"Jeg ville bare høre hvor stærkt jeg står med hensyn til købeloven af privatsalg, siden jeg gerne vil have mine penge igen, eftersom han har snydt mig meget grovt.

Og vil også gerne vide hvor stærkt jeg står, hvis jeg vælger at sagsøge ham, for at få pengene retur, og han får sin defekte knallert igen.

Dette var sådan set mine spørgsmål...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 17:32

Citat
Jeg ville bare høre hvor stærkt jeg står med hensyn til købeloven af privatsalg, siden jeg gerne vil have mine penge igen, eftersom han har snydt mig meget grovt.

SVAGT, som du har handlet
Citat
Og vil også gerne vide hvor stærkt jeg står, hvis jeg vælger at sagsøge ham, for at få pengene retur, og han får sin defekte knallert igen.

Det kan du til enhver tid gøre, men regn med??? at det koster det samme som du sagsøger for
hvis du taber.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 17:32

Jeg tror ikke chancen er stor - den var den ferietur der røg

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 18:08

Prøv at spørg
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=169698
vedkommende plejer at have (lidt) styr på lovene...

Kommentar
Fra : edison

Dato : 02-04-10 18:21

Hejsa, der er nok ikke noget at komme efter med hensyn til købelove, Da det er en privat handel. Du kan sagsøge ham, Men det kan nok ikke betale sig. Advokater er dyre. Jeg ville tale med ham, Og foreslå at han gav dig halvdelen af pengene tilbage, så du selv kan reperere maskinen. Men det er jo ikke sikkert han vil det, da du har købt maskinen. som den var. Og Ja. så har du nok givet for meget for den, Han har taget næsen på dig. Så det ender jo nok med en dyr lærestreg for dig, Desvære.

Kommentar
Fra : Rittemand

Dato : 02-04-10 18:32

Tak for linket - har skrevet til ham nu :)

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 18:57

TROR det er en DAME, men What69
Privat køb er så sandelig dækket af købe? loven, men.

Hvem orker at sætte sig ind i DEN

Zipped fra Qxl'
Citat
Når du køber af en privat sælger
Når du køber en vare af en privat sælger på QXL, har du som køber mulighed for at fortryde dit køb i op til 14 dage efter at du har modtaget varen.
Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret over for en privat sælger på QXL, kan du tage direkte kontakt til sælger – det vil tit være det hurtigste. Ellers kan du kontakte QXL’s kundeservice, så videregiver vi informationen til sælger på dine vegne.

Vær opmærksom på, at du selv skal arrangere tilbagebetaling for varen med sælger. Du kan IKKE få tilbagebetalt købesummen af QXL. Vær opmærksom på at portoudgifter til at sende den modtagen vare retur til sælger, betales af køber.

Når du køber af en erhvervsdrivende sælger
Når du køber en vare eller tjeneste, hvor sælger er erhvervsdrivende, har du som køber i de fleste tilfælde ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage. Der er dog nogle varegrupper, der er uden for fortrydelsesretten Det gælder aftaler om fx transport, herunder flyttetransport og rejser med fly, bus, tog, taxi mv., indkvartering, fx ophold på hotel, vandrehjem eller campingplads og leje af sommerhus, forplejning, fx restaurantbesøg og levering af mad (catering) og servering, rekreative fritidsaktiviteter, herunder biografbesøg, teaterforestillinger, koncerter, sportsstævner og lignende underholdnings-, idræts- og kulturbegivenheder mv., hvis det fremgår af aftalen, hvornår (hvilken dag eller bestemt periode) den aftalte begivenhed skal finde sted.
Du har heller ikke fortrydelsesret i forbindelse med aftaler om levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, som skal leveres til dig på din bopæl eller arbejdsplads som led i organiseret og regelmæssig vareudbringning samt ved spil og lotteri.

Du skal være opmærksom på, at sælger i visse tilfælde kan begrænse din fortrydelsesret. Det gælder for tjenesteydelser og varer, der fremstilles og tilpasses specielt til dig. Derudover kan sælger bestemme, at du ikke kan fortryde aftalen, hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer.

Du kan læse mere om fortrydelsesretten og undtagelser hertil på Forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel: www.net-tjek.dk

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 19:07

Citat
Zipped fra Qxl'

Som selvfølgelig intet har med dette at gøre, men nethandel...UPS

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-04-10 19:15

Den kloge narre den mindre kloge.
Det bliver man mange gange fattig af, men rig på erfaring.

hawaii7

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 21:15

Citat
Den kloge narre den mindre kloge.
Det bliver man mange gange fattig af, men rig på erfaring.

hawaii7

Ville have skrevet det, MEN? syntes det var synd.

Mennesker er nu sådan nogle ÆRLIGE tingester,
så den lod jeg gå videre, til dem der virkelig tror på sine medmennesker.

Sådan en handel, var gået op i en større enhed, hvor jeg stammer fra.
Enten havde vedkommende taget den tilbage frivilligt,
eller sagen blev afgjort på anden måde.
+ +
Uden skade på menneske og genstand´en.
+
Selv de skyldige___ kan have ENGLE vinger, bare de har vand/ tro nok.

+ +

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-04-10 22:36

Jeg tror du står rimelig fucked.

Men jeg vil gerne se nogle billeder af de defekte dele du omtaler osv hvis du har lyst til at vise det for det lyder jo helt vildt som du skrive det og forstår ikke helt at alle de dele kan være defekte også du vælger at give 11.500 kroner for den.
Kiggede du slet ikke på den eller prøvede den ?

Og hvor længde gik der fra du købte den til du begyndte at køre på den efter du fik kørekort ?
Hvor længe er det siden lige nu at du købte den ?

Du kan uploade billeder her hvis du tager nogen : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download.php

Jeg blev engang snydt for nogle penge i depositium hos en kvinde jeg boede til leje hos. Så snakkede jeg med en advokat og han sagde at så længe det var under 10.000 kroner så gad han ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-04-10 22:37

PS Må vi se købspapirene eller det der står på dem.

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 02-04-10 23:58

Jep - det er lidt sent nu, men tager billeder af knallerten imorgen (den smadrede motorblok osv) og så uploader jeg billede af købspapirerne.

Der gik 2 måneder efter jeg havde købt den, før at jeg kørte på den.

Og det var sælgeren der kørte den for mig, for at vise "hvor godt den nu fungere" :)

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 03-04-10 00:03

Blanke til brug ved privat handel med cykler og knallerter

Undertegnede (sælger):
Navn: xxx
Adresse: xxx
Postnummer og by: xxx

Sælger heved herre-/dame-barnecyklen/knallerten:
Stelnummer: xxx Motornr.: xxx
Farve og mærke: Blå

Til (køber):
Navn: Nicolae Marcussen Nicorici
Adresse: xxx
Postnummer og by: xxx
Dato: 25.01.2010 Salgspris: 11.500

Sælgers underskrift: xxx
Legitimation: Pas - ID-kort - Kørekort
Pas-nr./ID-nr./Kørekort-nr.: xxx

Følgende papirer medfølger (sæt x):
Original salgskvitering fra cykelhandler: Intet X
Låsebevis (cykler): Intet X
Forsikringsbevis (knallerter): Intet X (Intet x = han har ikke sat kryds i noget af det overhovedet)

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 03-04-10 00:04

Uploader billede imorgen hvis det ikke er nok :)

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 03-04-10 00:27

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 03-04-10 05:00

Citat
Uploader billede imorgen hvis det ikke er nok :)

Håber du får BØRNEHJÆLP

ALT ANDET ER

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-10 06:31

ja for at sige det som der er det var de lettes tjente penge den tidligere ejer har tjent der er kun et civilt søgsmål at sige og der skal du bevise alt dette og det var der da du købte den og at han har sagt at den ikke har været trafikskade mm(hvis det er anmeldt til forsikringen/politiet er det nemmere) dvs. har den været ude for et uheld og det er anmeldt og personen har udladt at give dig denne infomation er gør det lidt nemmere men det bliver meget svært desværre
købeloven gælder ikke privat til privat

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 04-04-10 13:01
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 80 point
Dato : 04-04-10 14:17

Når du køber en ting af en privat, er du ikke beskyttet af købelovens særlige
regler om forbrugerkøb. Og du har kun krav overfor sælger, hvis du kan bevise, at
sælger har tilbageholdt sin viden om væsentlige defekter ved tingen.
Husk, at alle aftaler skal skrives ned, da det er svært at bevise mundtlige
aftaler bagefter, når uenigheden er opstået.

Lyder som som du er blevet snydt godt og grundigt, og det kan du desværre ikke gøre så meget ved nu.....det eneste der mangler nu, er sgu at det viser sig knallerten også er stjålet når du engang får den køreklar og skal tegne forsikring på den....og så er du endnu ringere stillet, for så bliver den selvfølgelig konfiskeret og pengene er helt tabt.

Den eneste mulighed ville være at rejse et civilt søgsmål og slæbe sælger i retten, men det er dyrt, og der er slet ingen garanti for, at du får medhold, og selv om du gjorde, kan sælger bare undlade at betale og påstå han ingen penge har.

Citat
Og lad mig påminde jer om, at de fejl var det man kunne SE, uden at gå ind i moteren og se efter yderligere fejl.

På købspapirerne, står der ikke noget om at knallerten er beset eller ubeset, så den kunne ligeså godt have været ubeset.

Jamen jeg synes sgu helt ærligt også det lyder som om du har handlet med hovedet under armen og smidt alt for mange penge ud og købt den ubeset, især da når du nævner, at de fleste fejl er nogen der kan ses.

Du har ikke tænkt dig om, for ellers ville du have set, at sådan en knallert for det første kan fås for det halve og opad på brugtmarkedet, og du ville have set knallerten efter, eller fået en med forstand på det med ud at kigge på den.

Fandme surt, men tag det som dyre lærepenge...du kan ikke ret meget andet, da ting som tæskehold, lejemord o.s.v. er strafbart

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 04-04-10 15:39

Så må man jo prøve at gøre det på en anden måde.
Bilde ham ind, at han står dårligt i en sag, og få ham til at tro at det er nemmest at give pengene igen, og tage sin knallert igen.

Men problemet er, at jeg ikke ved hvad jeg så skal sige.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-04-10 16:48

En sag skal som bekendt altid høres af begge parter,...

nu har du fortalt din version,.. som mildest talt virker meget utroværdig,
i din indledende forklaring er det en ’bunke skrot’ du har købt.
og kan umuligt være i ’køreklar stand’,

Citat
Det elektriske system fungere ikke.
- Det er ved tændingslåsen, og alle knapperne osv.
…………………………
Det mekaniske fungere ikke.
- Styret, forgaflen er skæv, der er slup i gafferørene.
…………………………
Motorblokken er smadret, der mangler nogle dele,
…………………………
Der er ingen kompression i cylinder og stempel - pga. defekt oliepumpe.
…………………………
Karboratoren er defekt
…………………………
Defekt kobling
…………………
fuldstændig nedslidt tandhjul
…………………
Kabler og ledninger er defekte

det er i sig selv en gåde, hvad der har fået dig til at købe ”skrotbunken”,...

i et senere indlæg, kan den pludselig godt køre,...
Citat
nej, en ven kørte den hjem til mig :)

hvis en dommer skal dømme i en sådan sag,
vil han blive nød til at sige det er påstand mod påstand,
da der ikke findes noget bevismateriale,
(i købekontrakten står der intet om 'køretøjets' stand,..)

tvivler dog på at du kan få en advokat til at ’føre sagen’ for dig,

det kunne jo tænkes at det var DIG,. der havde ødelagt knallerten,

det vil ”kammeraten” sikkert påstå.

det bedste råd til dig,. må være at ’bide i det sure æble’ og sætte den i stand,
(udskifte de defekte dele,.. incl. dine ”venner”)... lære af din dyrekøbte erfaring,

og lade være med at gøre samme fejl / dumhed igen,
altså ikke handle på egen hånd,.. med mindre du er 99.9% sikker på hvad du gør.

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 04-04-10 18:25

Ja, selvfølgelig beskylder sælgeren MIG for at have ødelagt den...

MEN, nu er det lige at;
1. Jeg havde ikke kørekort på pågældende tidspunkt = det ville være ulovligt at køre. På den anden side, er der mange der kører uden kørekort, så det er måske ikke det bedste argument.

Så kommer;
2. Jeg havde fået låst knallerten nede i en kælder, hvor kun én har nøglen, til det kælderum den stod i, og ingen andre har adgang. Så derfor burde de kunne vidne, at jeg ikke har haft knallerten oppe overhovedet på noget tidspunkt. :)

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 04-04-10 18:36

Men kan også gøre fyren bange ved at sige at vi har talt med nogle advokater - som har sagt at vi har en rigtig god sag, og vi står rigtig godt, hvorimod han står dårligt. Således få ham til at tro at det er nemmest at indse at han har lavet noget lort, og at han burde tage den knallert igen og give mig mine penge.

Men, hvad burde jeg så fortælle ham? Bare finde på noget, eller er det nogle specielle ting jeg kunne tage op?

Kommentar
Fra : Live01

Dato : 04-04-10 18:42

Citat
i et senere indlæg, kan den pludselig godt køre,...

Jep, kørt den hjem til mig - dvs. bag i en bil :)
Ikke særlig mange af mine venner på 16 år kan finde ud af at køre med gear.

Forresten, hjælper det hvis knallerten er ulovlig? Har beskeder på FaceBook fra sælger, omkring de ting jeg skal sige om knallerten hvis jeg bliver stoppet af politiet, fordi der er lavet konstruktive ændringer på den før han solgte den. (Den topper 110 km. i timen, og kommer nemt op på 90-100.)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-10 18:48

Live01 - det er dig, der har købt et lig, og hvis den er ulovlig er det dig der får bøden!

De fejl du viser på dine billeder, må jo også kunne ses ved købet - så jeg tror ikke du kan gøre ret meget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-04-10 23:35

Citat
Forresten, hjælper det hvis knallerten er ulovlig

Det hjælper i hvert falde til, at panserne konfiskerer den, hvis du bliver stoppet på den, og det er dig der får bøden.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-04-10 02:29

Citat
Der er ingen kompression i cylinder og stempel - pga. defekt oliepumpe.

Citat
(Den topper 110 km. i timen, og kommer nemt op på 90-100.)

Hmmmmmmmm, den lader vi lige stå et øjeblik så alle er helt med

Hvordan kan en motor med manglende kompression generere nok kraft til til det

Du har set på en knallert der kun må bruges på lukkede baner da der er foretaget konstruktive ændringer.
Den har en masse fejl og mangler der kunne ses da du købte den, du vælger alligevel at betale 11.500,- for den med de fejl den havde

Du har ikke skyggen af en chance.
Du handlet tåbeligt og nu vil du ovenikøbet vise dig som en idiot ved at true ham med nogle løgne, dårlig stil, det er jo ikke ham der har lavet noget lort men derimod dig selv.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-04-10 03:54

Der er 1 ting jeg ikke forstår... De 11500 kroner har du formodentligt fået af dine forældre...
Hvordan fanden kan de finde på at give dig så mange penge uden selv at være tilstede når du skal bruge dem ?

Du er 16år også kan man jo ikke regne med du ved alt men man skal minimum PRØVE LORTET INDEN MAN BETALER... og der burde din far eller mor fandme havde taget med ud og se hvad du brugte pengene på.

Hvis gevindet ved tomgangsskruen er ødelagt så prøve og skru den helt ud og se om du kan lade det. måske kan du vikle en smule gaffa tape på skruens gevind for at få den til at sidde bedre som en lappe løsning.

Jeg kan ikke se at motorblokken skulle være knækket. For mig ser det ud til at være et dæksel der er knækket og du kan formodentligt købe et nyt hvis det overhovedet er nødvendigt.

Den købte den formodentligt netop fordi du godt vidste at den kunne køre 100 km/t
Citat
(Den topper 110 km. i timen, og kommer nemt op på 90-100.)

Og hvis den kan køre så ER der kompression på så hvis du siger der ikke er kompression på den så ville den jo slet ikke kunne køre.

Og igen jeg fatter ikke hvorfor dine forældre giver dig 11500 kroner så du kan køre 100 km/t og slå dig selv ihjel...

Du skrev at i kørte den hjem i en bil.... men var dine forældre så med ude og se den ?

Det fint nok du ventede med at køre før du fik dit kørekort men hvad hjælper det hvis du har tænkt dig at køre over 30 km/t alligevel ?

Du har gjort et lorte køb. Velkommen til den virkelige verden.

Og hvis du nu kunne gøre det om så skulle du have snakket med en masse andre om det og spurgt dem hvad du skal gøre når du køber en knallert.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-04-10 08:31

Citat
et senere indlæg, kan den pludselig godt køre,...

Citat
Dato : 04-04-10 18:42
Jep, kørt den hjem til mig - dvs. bag i en bil :)

Citat
Dato : 02-04-10 23:58
Og det var sælgeren der kørte den for mig, for at vise "hvor godt den nu fungere" :)

se,….nu lyver du jo igen,...
knallerten Kunne jo køre, inden du fik den hjem i ”kælderen”,.. fyyyy,..

et "manglende" kørekort har aldrig forhindret nogen i at køre,.....

om knallerten havde været låst inde i en bankboks,
og overvåget 24/7 ville det ikke ændre noget som helst
den er jo kommet frem i lyset nu,.. og har sikkert været det i flere dage,

dermed har du haft rig lejlighed til at ødelægge den,..
i hvert fald i teorien,

’sagen’ er simpelthen for spinkel,.. og ’uklar’
derfor skal du ikke regne med nogen hjælp fra ’retssystemet’
desuden ville det blive betydelig dyrere, end hvad det koster at rep. knallerten.

om knallerten er ulovlig eller ej er uden betydning,
medmindre du kan bevise at sælger,. (ham du købte den af)
har kørt den, på offentlig vej,

det er ikke ulovligt at eje en ulovlig knallert,..
det er først ulovligt hvis den bliver kørt på offentlig vej,

om du kan ’banke’ nogle penge ud af sælger,..
eller på anden måde ’skræmme’ ham,.. er en helt anden sag,

men så er det pludselig dig der gør noget ulovligt,..
især hvis han ’optager’ samtalen.

tro mig,… sælger står betydelig stærkere end dig,
især hvis han fortalte hans version af ’handlen’.

Sååå,.. lær af din fejl,.. det vil spare dig for mange problemer i fremtiden,
det er trods alt ”kun” penge det drejer sig om. (endnu)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-04-10 11:03

- din beskrivelse af knallerten Live01, ligner meget denne:

http://ekstrabladet.dk/112/article1324055.ece

Godkendelse af svar
Fra : Live01

Dato : 05-04-10 13:07

Tak for svaret dova.