/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
"gratis" Hjemmeside
Fra : vimalaE
Vist : 1669 gange
100 point
Dato : 02-04-10 12:50

Jeg søger en hjemmeside, hvor der både er mulighed for at redigere i tekst - dvs. fontstørrelse og fonttype. En side, hvor der er mulighed for at oploade mit eget design.
Jeg kan selv designe, men det her med html-sprog - der er jeg blank.
Så i bund og grund en udbyder, der tilbyder nogle layouts med muligheder for at mixe og rotere og selv bestemme.
Jeg har været på Mono, men her er det alt for fast for mig. Har i forvejen på Bricksite, som jeg er tilfreds med, men der er for få muligheder i forhold til sidens design/skabelon. 123 - er ik for mig.. Kender nogen et hamrende god side, der er let at gå til? Det må godt koste lidt

vh VimalaE

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-04-10 13:08

One.com har nogle skabeloner som du kan bruge og arbejde videre med:
http://www.one.com/da/produkt/hjemmesideprogram

Jeg har kun brugt dem lidt, det er sådan set ok, men lidt viden om html skader ikke.

De koster 11,25 pr. måned

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 02-04-10 13:41

Hej Bertel
Jeg har været ind og se på one.com, men de har ikke nogle ex at vise - eller har jeg bare ikke fundet det?
Html - nej der går mine interesser i anden retning

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-10 13:46

Jeg har prøvet mange gratis hjemmesider. Mange af dem er lukket ned, fordi de ikke er rentable for udbyderen, og flere af dem fik flere og flere reklamebanner, som fyldte skærmen op.

Så en betalings side vil være fri for den slags reklamer, (der kommer rigeligt af den slags loggemad i mailboksen og postkassen!)

Find dig en udbyder, som giver mulighed for FTP til siden. Så vil du have fuld kontrol med det du har på siden.
Det med at sætte sig ind i brugen af HTML koder, skal nok komme, hvis ellers interessen er der. Til dette er Stones Webwriter et godt dansk program, som i dag kan en masse. Prøv det og lad dig registrere som gratis bruger.

Webwriteren er et værktøj som i modsætning til mange andre, især dem fra MS, kun indsætter de koder der er relevante, hvor især dem fra MS, hæfter alt for meget andet ligegyldigt til kildeteksten.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-04-10 13:53

Jeg kan godt hoste din hjemmeside gratis, der er ingen bannere, der er ingen betaling og du har mulighed ofor at uploade dit eget design, der er ftp-adgang og der er database. Det eneste krav er at du skal kode i html, asp eller asp.net.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-10 14:02

Denne side er lavet ud fra en af one.com's skabeloner:
http://www.missforest.dk/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 14:10
Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 02-04-10 14:19

webnob og severino

I taler sort. Jeg gider ikke og vil ikke gide hverken aps, html, yyzå eller noget andet kodesprog. så lad nu være med at komme med kloge indlæg, når jeg skriver, at jeg IKKE er interesseret i selv at kode.

Tak Bertel for ex. hvor fandt du det, eller hvordan. Vil godt se nogle flere. Har de ikke en gratis prøveperiode? - Ja har kigget, men ikke fundet

vh VimalaE

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-04-10 14:48

Nu skriver du jo at du selv kan designe, godt nok skriver du ikke hvordan og derfor går jeg udfra at der tales om html-design. Men er det ikke html-design, hvad er det så, med tuds på skræmen

Hvis du ikke vil bruge 123 eller bricksite som har skabeloner, så bliver du nød til selv at skrive dine koder, gider du heller ikke det, så er der kun 2 muligheder tilbage, betale dig fra det eller droppe det, du finder ikke nogen sider med et CMS system der er 100% frit, hvor du kan gøre lige som du vil, der vil altid være begrænsninger.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 02-04-10 15:07

Selv bruger jeg WebSite X5 7Smart, som er Downloaded fra Give Away from the Day. Det er gratis, men kun hvis du er heldig det ene døgn hvor tilbudet er gældende. Jeg har benyttet mig af tilbudet to gange, men man skal være vaks og abonnere på GAOTD for at følge med i tilbudene.
Man kan naturligvis også købe det fulde program.
MVH Akle

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 15:50

Husk at lukke dine spørgsmål og ikke bare lade dem dø!

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 0
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 4

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 02-04-10 16:19

webnoob hvis du læser min tråd og det jeg har skrevet, vil det stå meget klart og tydeligt, at jeg ikke har interesse i html og dermed også andre former for kodning. At din viden om design kun går til html, pxtq osv fortæller jo blot hvor forskellige "verdner" vi befinder os i.
som du kan læse af spørgsmålet, så søger jo netop hj.sider, der har skabeloner og tekstredskaber der har brede muligheder. En mulighed er jo også at kunne oploade sit eget design. Hvor har jeg skrevet, at jeg søger et system, der er 100% frit? Jeg tror bare ikke du har læst mit spørgsmål og svar tydeligt nok.
Jeg fatter ikke en meter af kodesprog og gider ikke sætte mig ind i det. Så medmindre du helt præcist kender et websted, der kan imødekomme mine ønsker, så kan jeg ikke bruge dine svar. Men tak for indsatsen.

Tak akle, tror ikke lige det er mig.
Klaudi - godt bud. Dette websted har jeg brugt timer på at lave layout i. Supergode muligheder, men der nogle begrænsninger i tekstredigeringen.

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 02-04-10 16:44

IBM - jeg forstår ikke dit indlæg. Er det mig, der skal lukke nogle spørgsmål? I så fald hvor?

Jeg har kigget på one.com. Jeg prøver det. Der er 2 ugers pengene-tilbage-garanti.

Nu er der lige et spørgsmål til de kode-kloge!
På one.com er der mulighed for 3 valg. 3000, 10.000, 25.000 mb webhosting. Jeg kan ik se på siden, hvad det betyder. Kan nogen forklare mig det, så jeg forstår det, altså bare på "dansk", så jeg ved, hvad jeg skal vælge? Mange tak

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 16:49

Citat
Jeg kan selv designe, men det her med html-sprog - der er jeg blank.

Du bruge Words eller Open Office, du skal bare huske at gemme alt i en mappe,
og det hele som en WEBSIDE
En hjemmeside ved en udbyder koster næsten ingen penge, og så har du helt frie tøjler.
Alle de gratis udbydere har så mange restriktioner og andet, så det bliver du hurtig træt af.

Jeg betaler knap 150.- pr stk for mine sider, og det er alle pengene værd.

Kodning og andet, kan du altid få hjælp til her eller andre steder.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 16:59

Citat
IBM - jeg forstår ikke dit indlæg. Er det mig, der skal lukke nogle spørgsmål? I så fald hvor?

Det gør du ved, at trykke på Accept + Send.

Prøv at læse "Kom godt i gang" - http://www.kandu.dk/faq.aspx

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 02-04-10 17:13

jepper, har fundet det. SKAL man lukke sine spørgsmål? Der er et par stykker, hvor svaret bare ikke har været fyldelstgørende. Måske er der en, der pludselig ved det...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-04-10 17:16

Bliver de ikke accepteret indenfor 3 mdr. - bliver de automatsik annulleret

Men hvis din statistik viser for mange annullerede spørgsmål - er det ikke sikkert, at folk på Kandu gider at svare på dine spørgsmål

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 02-04-10 17:43

ja det forstås jo. Nu er det ene i al fald besvart og det andet er jo den her tråd.

Kommentar
Fra : overarm

Dato : 02-04-10 22:43

Jeg ville nok vælge en udbyder som unoeuro, og så bruge deres oneclick installer til at installere wordpress, et helt fantastisk system som kan meget mere end bare blogs...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-10 09:38

Her kommer lige en bøvs af de store:

Jeg har altså morderligt svært ved at se berettigelsen til/formålet med, at en hjemmeside udgives på internettet af en person som ikke har 'kørekort' dertil i form af bare den mest basale viden om sidens implementation, ..eller overhovedet har lyst til/interesse i, at sætte sig ind i 'tingenes' rette sammenhæng

Lad mig foreslå spørgeren, at kaste et hurtigt blik på denne udmærkede indføring i dét, at skabe og oprette en hjemmeside af eget design: http://www.hjemmesideskolen.dk/

Hvis man vil finde en gratis host ...ud over webnoob's filantropiske (..RESPEKT !) tilbud?

Så vil jeg anbefale dig vimalaE, at lede hér: http://www.internetplads.dk/

..og la' så vær' med at lyde så vrissen

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vimalaE

Dato : 03-04-10 11:12

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-04-10 11:27

Molokyle, for ca. 100 år siden skulle man have den store ingeniør eksamen for at kunne starte og køre en bil, det krævede indsigt i motorens funktion at kunne sætte kompressionen rigtigt for at kunne startes, osv. I dag sætter man sig bare ind i bilen og trykker på en knap, uden at spekulere over om det er diesel eller benzin

I nettes barndom skulle man vide "alt" om html og helst også have det store kørekort til shell scripts for overhovedet at kunne få en side på nettet. I dag bliver hovedparten af alle internet sider lavet af folk der intet ved om html. Og det er glimrende, der er sådan set ingen grund til at man skal rode med tags for at få lov til at lægge sider ud. Og risikoen for at man frembringer katastrofer er til at overse.

Men det er nok som med bilerne, dem der havde kørt bil fra bilernes barndom, blev forargede da folk begyndte at køre bil, uden at vide noget så elementært som hvordan man skifter en toppakning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-10 13:21

BertelBrander ->

Citat
I dag bliver hovedparten af alle internet sider lavet af folk der intet ved om html.

JA .. og resultatet bli'r som regel også derefter

Citat
Men det er nok som med bilerne, dem der havde kørt bil fra bilernes barndom, blev forargede da folk begyndte at køre bil, uden at vide noget så elementært som hvordan man skifter en toppakning.

..selv nu om dage: Bli'r 'folk' forargede over; at nogen kan finde på, at føre bil
...uden gyldigt førerbevis

See my point ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 05-04-10 19:18

Molykyle det er da dig, der er noget af et brokkehoved nu og stædig også. Jeg er fuldt ud enig med Bertel. Der er mange flere ex på hvorledes elektronikken er forenklet så meget, at man ikke længerer behøver grundviden.

Men skønt for dig, du kan html, der er altid brug for den slags. Jeg kan ikke se din pointe. Den er forældet - sorry.

Disken - du har ret, der er virkelig mange restriktioner eller svagheder/mangler ved de forsk. udbyderen. Den ene har måske et ganske udmærket tekstbehandlingsprogram men så til gengæld kedelige skabeloner og dårlig mulighed for billedplacering og visa versa. Lige nu har jeg valgt en udbyder med "skoldkopper" (hverken pest ell. kolera) og sådan må det få være for nu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-10 21:54

Ja ja ja... og bla bla bla...

Nu kan man sikkert også bli' doktor og helbrede folk for alskens dårligdomme...

..bare man uden autorisation opretter en sundhedsklinik, som selvbestaltet 'naturlæge'

Det skal nu engang fagfolk til for, at skabe noget brugbart af værdi

Mindste fællesnævner er sjældent nok !

*IMHO* <MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 06-04-10 13:43

Hold kæft hvor er du bare skide provokerende. Molekyle. Jeg blacklister dig nu, for du er usaglig og vil bare have ret og provokerer med vilje - det håber jeg da det er. Gud trøste dine omgivelser, hvis du er sådan altid!!!

Kommentar
Fra : Agent47

Dato : 07-04-10 12:04

http://private-hjemmesider.dk/ kan du se en oversigt over mulige hjemmesideløsninger for personer uden teknisk indsigt.