/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Flyændring
Fra : Palmen
Vist : 1746 gange
200 point
Dato : 02-04-10 11:43

Hej

Vi skal på en længere flyrejse og har derfor booket i god tid.

Nu har rejsearrangøreren meddelt os, at der er flyændringer som vender op og ned på ventetider og hvornår vi kommer frem.

Hvad er vores rettigheder i den forbindelse ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-10 11:52

Står der ikke med småt et eller andet sted på billetten....

Ret til ændringer forbeholdes osv??

Øv hvor surt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-10 11:54

EU har lavet nye skrappe regler, men det gælder nok kun overbooking og forsinkelser.
http://www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Nyheder/2005/PAX+rettigheder.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-10 11:57
Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 02-04-10 12:08

Jeg skal rejse med Norwegian den 8 Maj, og de ændrede også i flytiderne.

Reglerne hos Norwegian er, at man enten kan acceptere ændringerne, eller hvis ændringen medfører at rejsetiden rykkes mere end 30 minutter, få billetten refunderet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-10 12:42

Citat
EU-forordningen giver rettigheder overfor luftfartsselskabet, ikke overfor rejsearrangøren

Så må Du læse det der står med småt hos arrangøren.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-04-10 12:49

De må godt ændre i tiderne.
Det er fuldt lovligt.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-10 13:06

Citat
De må godt ændre i tiderne.
Det er fuldt lovligt.

Selvfølgelig, men spørgsmålet går også ud på hvilke rettigheder man har hvis de retter til gene for køberen.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 02-04-10 13:11

Du har ingen rettigheder.
Der står normalt et eller sted ret til ændringer forbeholdes.
Du har ikke krav på nedslag i pris eller andre ting.
Sådan er det LuffeA.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 02-04-10 15:38

Citat
Sådan er det LuffeA

Det er IKKE mig der skal rettes, læs nu spørgsmålet der går ud hvordan man skal forholde sig til ARRANGØREN og ikke flyselskabet..

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 03-04-10 10:19

Tak for svarene indtil videre. Det viser sig ved nærmere undersøgelse, at de ikke har ændret flytiderne, men simpelthen aflyst en flyafgang, og så tilbudt os en anden flyafgang 12 timer senere.

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 07-04-10 11:42

Tak for svaret LuffeA.