/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vectra A fra 92
Fra : ronnib
Vist : 1224 gange
53 point
Dato : 01-04-10 21:40

Hey, jeg har en vectra a fra 92, er der nogen af jeg der kan fortælle mig hvor startspærren sidder i den model? sidder den i tændingslåsen, benzinpumpen eller tændspolen? og evt hvor ledningerne fra den skal gå hen af ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-04-10 21:52

Er du sikker på at der er startspærre ?. Det var ikke så udbredt i 1992 som normaludstyr.

Startspærre føler sidder ved tændingslåsen og /eller i forbindelse med fjernbetjening af dørlåsen.

Hvis den er Opel original virker den ved at blokere kørekomputeren, så man hverken kan starte tænde eller indsprøjte benzin.

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 01-04-10 21:57

Det er jeg nemlig helt sikker på ja :) for tidliger ejer har forsøgt at installere en alarm, hvor det så ikk er lykkedes så start spærren slår ikk fra :) og ja det er en original startspærre :)

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 01-04-10 21:59

Er rimelig belastende, for kan ikk finde ud af hva ledninger der er til hvad og kan ikk finde nogen lednings diagrammer nogen steder.

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 01-04-10 22:05

Men det vil jo så sige der må gå nogle ledninger fra den føler du snakker om og ud til kørercomputeren eller hvordan mener du?

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 01-04-10 23:52

Lige en rettelse, det er sgu ikk en fabriksmonteret startspærre :S det er en startspærre fra en ungo 1X5 alarm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-10 00:51

Med de uoriginale startspærrer er de ofte sammen med et alamsystem.

For at en tyv ikke skal kunne afmontere er en del af fidusen at man fjerner markeringerne fra ent antal ellers ensudseende ledninger, hvoraf nogen skal afbruydes og andre kortsluttes før bilen kan køre. Hvis der først er lavet bævl i den slags og man ikke har original monteringsanvisning og mærker, er det meget svært. Det er meningen at det skal være umuligt at omgå på en rimelig tid.

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 02-04-10 05:22

Altså har fundet installations vejledningen til alarmen på nettet, men ved ikk lige helt, for der står at den blå ledning enten skal gå til et 87a relæ eller en ism boks, men så vidt jeg kan se sidder den bare løst i motorrummet,

Kommentar
Fra : ronnib

Dato : 02-04-10 09:22

Kan det passe at det relæ der sidder over på a stolpen i højre side, ved siden af styrreboksen er benzinpumpe-relæet?

Accepteret svar
Fra : rocoolsen

Modtaget 53 point
Dato : 05-04-10 14:56

Hvis starteren kører og der er gnist, er det bensinpumpen der er afbrudt, og typisk ved styreledning klemme 85/86. Plejer at være nemt at se hvis amatører har monteret spærre.
Kortslut evt, klemme 87 og 30, så skulle den starte.

Godkendelse af svar
Fra : ronnib

Dato : 13-05-10 19:20

Tak for svaret rocoolsen. Det virkede sgu