/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer
Fra : Lionje
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 01-04-10 20:16

Hej gode hjælpere.
I min Windows Vista er der i Internet Explorer indsneget sig en virus, gennem et uafviseligt antivirusprogram, der kalder sig AV7. Den har jeg fjernet i registreringsdatabasen mm. MEN den er placeret i Explorer, som ikke fungerer. Hvordan fjerner jeg Explorer og installerer en ny jomfruelig Explorer? (jeg bruger Firefox til dette spørgsmål)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 20:21

Du bør stille spørgsmålet i et sikkerheds forum, det er gratis og det er eksperter som hjælper dig med at rense computeren, jeg bruger Malwarecheck til den slags: http://www.malwarecheck.dk/forum/

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-04-10 20:56

Du kan prøve at installere et ordentligt antivirusprogrammer og lade det scanne computeren.
Også kan du prøve at opdatere internet explorer med windows update måske det hjælper.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 01-04-10 21:57

Trin 1. Deaktiver uønskede add-on.

Start Internet Explorer. klik Funktioner -> Administrer tilføjelsesprogrammer.
Vælg UpdateExplorer.dll addon
klik deaktiver, klik OK og klik OK for at lukke Administrer tilføjelsesprogrammer vinduet.
Luk Internet Explorer og start det igen.

Resten er her
http://www.myantispyware.com/2010/03/12/how-to-remove-anivirus-7-uninstall-instructions/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-10 22:44

Hvis du slet ikke kan starte IE så prøv at starte uden addon's

"C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff

Kommentar
Fra : nasuss

Dato : 02-04-10 11:08

Gå ind i tilføj/fjern programmer- tilføj fjern windows komponenter, der kan du fjerne ie. hent en ny på microsoft dk og vupti du har en frisk ie.

Kør en scan lige bagefter når det nye ie er installeret fra microsoft -
http://onecare.live.com/site/da-DK/default.htm

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 02-04-10 21:34

Internet Explorer kunne ikke starte, men det inspirerede mig til at bruge en browser, der ikke var spærret. Så lykkedes det.
Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 21:39

Velbekommen