/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Netvandal hængt ud.
Fra : No1Here
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 01-04-10 01:09

Hvaså Kandu team. Er det her en god idé?

På netavisen 180grader.dk har de en bruger (alá kandus Jørn Rudolph), som har oprettet adskillige profiler, har omgået IT-banninger, og ifølge redaktøren Ole Birk Olesen, forsøger at sabotere systemet på netavisen.

http://politiken.dk/indland/article93714

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 01:13

Dit link virker ikke hos mig

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 01-04-10 01:16

Det gør det heller ikke hos mig. Prøver igen.

http://politiken.dk/indland/article937141.ece

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-10 01:42

Absolut en mulighed, desværre er Kandu døende, nogle seriøse brugere kommer ikke så ofte og en person med mange profiler har gjort nogle Kandu brugere så mistænksomme at en helt ny bruger risikerer at blive skræmt væk, derfor bør alle muligheder afprøves

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-10 02:16

Hvis Jørn Rudolph og Fynbo Kim, ikke er den samme person, så er de nok i familie!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-04-10 12:08

Her troede jeg i et kort øjeblik at Jørn var flyttet til Fyn. Utroligt at der er en anden der ligner ham så meget.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-10 12:30

Det forekommer problematisk at sådan en super-spammer hænges offentlig på hjul og stejle, med navns nævnelse. Når man lover anonymitet lyder det ikke fornuftigt. Omvendt må man sige at Kim Brandt Laursen's adfærd fuldkommen ligner Jørn's. Han har så udstillet sig selv, med billede og det hele (hvis det ikke er et falsum).

Dette her tyder på, at man kan være nødt til at anvende mere håndfaste systemer for at styre brugerne på åbne sites. På kandu.dk har man anvendt "kyle ud - metoden" men har ikke været specielt konsekvente.

Nu har man så opfundet en ny systematik til oprettelse, der dog langt fra er vandtæt.

Den største gåde er dog HVORFOR disse typer har så latent et ønske om at omgås reglerne??

For Kim Brandt Laursen's forretning kan sådan noget her være ret fatalt for hans forretning. Omvendt har han vedholdende hærget et site, selv efter telefoniske henvendelser, hvor man har bedt ham stoppe. Dvs bevidst hærværk. Såøhhhh det er måske "noget for noget"??

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 02-04-10 12:41

Citat
Omvendt har han vedholdende hærget et site, selv efter telefoniske henvendelser, hvor man har bedt ham stoppe. Dvs bevidst hærværk. Såøhhhh det er måske "noget for noget"??

Sådan tænker jeg også. Manden ignorerer alle henvendelser fra redaktøren om at ændre sin netadfærd på 180grader, der åbenbart lægger vægt på at være et seriøst debatforum baseret på nyheder. Han saboterer dermed hjemmesiden bevidst, og forsvarer sig med det misforståede argument om ytringsfrihed. Ytringsfrihed betyder jo ikke at 180 grader eller nogen anden har pligt til at lægge papir/server/navn til hans ytringer. Det samme lamme argument har vi set fra Jørn Rudolph.

Havde jeg været den ansvarlige for 180 graders debatforum, så havde jeg nok valgt at politi anmelde gutten for at "tiltvinge sig adgang" til hjemmesidens IT system. På et eller andet niveau er det jo hackning.

Nu kan manden sidde og ærge sig over, at han ikke tog henvendelserne fra 180 grader til efterretning, og som konsekvens deraf popper op med ettiketten NETVANDAL ved en google søgning. gnæk gnæk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-10 17:48

Tjaaaee, ved jeg selv har gået amok på netvandaler. Men ligefrem at udlægge nærmest adresse, billede mv.

Men kandu har jo været temmelig inkonsekvente. Spændende at se om de "TØR" stramme linien. Men det bliver jo temmelig problematisk at forsøge sig med konsekvens over for den ene, samtidig med at man uden indgriben tillader andre, tiltider særdeles ubehagelige, brugere at føjte frit rundt.

Jeg tror desværre at o.v.n. har ret. Kandu er hendøende. En ny bruger der henvender sig mødes af enten mistro (man tror det er Jørn), eller af en særdeles givende kommentar fra Teil/Achton/Brorteil!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-04-10 22:24

Når man opretter et abb. hos en udbyder, så skriver man under på, at man vil overholde netiketten. Gør man ikke det, og bliver anmeldt til udbyderen, så får man en advarsel eller to, og så ryger forbindelsen ellers. Så kan man selvfølgelig gå til en anden udbyder, men på et eller andet tidspunkt er alle muligheder brugt op, når man har fået kappet forbindelsen hos samtlige udbydere.

Så kandu teamet skal bare se at fingeren ud, og anmelde den/dem der ikke overholder deres regler for at deltage på deres forum.

Ps. Huserer Jørn Rudolph stadig herinde?!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-04-10 18:53

Jeg tror ikke Jørn er her i øjeblikket. Men jeg kan ikke love noget.

Godkendelse af svar
Fra : No1Here

Dato : 18-04-10 21:05

Tak for svaret severino.