/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
hvordan får jeg vandhanen blank igen
Fra : kanduvildu
Vist : 1282 gange
24 point
Dato : 31-03-10 14:25

Ved en fejltagelse er der spildt kalkfjerner ud over en vandhane, så den er blevet kjoldet og mørk og kedelig. Hvordan får jeg den blank igen?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 31-03-10 14:44

Prøv eventuelt at vikle den ind i køkkenrulle, gennemvæd køkkenrullen med eddikesyre og lad det sidde natten over.
Hvis ikke det hjælper, så er der efter min mening kun knofedt tilbage, poler -poler-poler, med wienerkalk(den eneste form for skuremiddel som ikke ridser, har selv brugt på optisk fejlfrit glas) det fås normalt hos Matas

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-03-10 15:31

Tror jeg sku ik du kan med mindre du kan polere den fin igen.
Med brasso eller silvo og en klud.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 31-03-10 17:23

Eller du kan prøve med wienerkalk blandet med sprit. Men jeg tror nu, at det er legeringen, der er ætset væk.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 12 point
Dato : 31-03-10 19:21

Det kan du ikke, desværre.

Både vandhaner og stålvaske bliver ødelagte af kalkfjerner

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 31-03-10 23:05

Tja min ven ......

dova har ret:

Citat
Både vandhaner og stålvaske bliver ødelagte af kalkfjerner

så hvis du igen vil have en fin blank vandhane, så må du købe en ny -

god påske

Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : kanduvildu

Dato : 01-04-10 16:12

Tak for svaret dova. Jeg tror du har ret, der er nok intet at gøre.