/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Er der nogen der kender dette firma???
Fra : kimlund
Vist : 835 gange
100 point
Dato : 30-04-03 11:48

Er der nogen der har købt en mobil gennem denne side www.teleimport.dk ??

Jeg har overvejet det lidt, men jeg er ikke så vild med at skulle betale 1300kr. i forvejen for en mobiltlf.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-03 11:52

Kender ikke lige siden, men er det uden abonnement man køber dem ??
Ellers kan du prøve på www.telemobilia.dk
Der har jeg købt min sidste tlf, og er meget tilfreds med det ! Og de er ikke så dyre der.

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 30-04-03 11:54

Det er uden abb. og sim-lås

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 30-04-03 12:00

prøv og ring til dem og spørg f.eks hvor lang leveringstid der er på den og den tlf og hvilken tlf de kan anbefale til en med dine behov....
så kan du jo nok høre om de ved hvad de laver og er til stole på...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 30-04-03 12:00

Men de fleste steder betaler man jo på forhånd og får tingene tilsendt.
Jeg går i klasse med en som siger han har bestilt der, og der var ingen problemer, han mener de er til at stole på, så det skal da nok passe !!!
Man bliver jo nød til at prøve, og hvis ikke den bliver sendt melder man dem jo bare.
Tror nu nok du kan stole på det !

Kommentar
Fra : Lykkegaard

Dato : 30-04-03 12:12

Jeg er ikke bekendt med den omtalte side, men har selv lige købt en Nokia 6610 til kr. 2500,- hos 1 class communication i København, jfr. www.1classcom.dk

De lover en leverings tid på 1 til 2 dage, og det holder faktisk, hvis man bestiller på nettet inden kl. 12. Samtidig er det en fordel at man kan betale pr. efterkrav når pakken hentes på posthuset (såfremt man ikke er hjemme når postbudet kommer forbi), hvilket mindsker din risiko!

Endelig skal jeg gøre opmærksom på at postordrekøb giver 14 dages fortrydelsesret (jeg er ansat på et advokatkontor) hvilket igen er med til at forbedre DIN situation. Dertil kommer også at virksomheden/forretningen er placeret i Danmark, hvilket kan få stor betydning ved reklamation. Er telefonen nemlig købt i udlandet, vil Nokia gerne hjælpe via deres værksteder, f.eks. ETMS, men da du i så fald ikke har en dansk kvitt. kræver de betaling for dette, også i garantiperioden. Skal betaling undgåes skal telefonen sendes til rep. i det land hvor den er købt, hvilket sikkert er dyrere end reperationen... Om servicen fungere på samme måde hos andre producenter vides af gode grunde ikke!

Konklusion: Undgå at betale før du har varen og sørg for at købe i Danmark. Leveringstid er et vidt begreb, da der kan være udsolgt, så det kan du kun få afklaret ved at ringe til forretningen. Ellers ser jeg intet problem i at købe mobil på nettet!!!

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 12:29

Du kan også undersøge mobilpriserne på www.mobilpriser.dk, og så se hvilke forhandler der er billigst. Kender ikke lige den nævnte side, men pas generelt på hvor du køber dine ting, da der findes mange svindelsider på nettet, og 1300 er jo også en slags penge.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 30-04-03 15:36

Hvis du køber en mobiltelefon så meld lige tilbage når du modtager telefonen.

Hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 30-04-03 16:08

Jeg har prøvet at ringe til dem og de tager ikke telefonen, desuden er der ikke plads til at efterlade beskeder på deres telefonsvarer da den er fyldt op, jeg ville ikke bestille noget fra dem medmindre jeg var 100% sikker.

Ivanovic1

Accepteret svar
Fra : ivanovic1

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-03 16:28
Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 17:07

ivanovic1 har ret, det lugter langt væk af fusk. Glem siden, og giv dog 400-500 mere for at være 100% sikker på at få en sikker handel, et andet godkendt sted på nettet.

Godkendelse af svar
Fra : kimlund

Dato : 30-04-03 18:04

Tak for svaret ivanovic1.
Jeg tror at jeg finder min tlf. et andet sted

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 01-05-03 12:27

Det var så lidt

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 02-05-03 08:48

Hej Kimlund

Se lige den her artikel hos ekstrabladet http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=202799

Kommentar
Fra : thomasph

Dato : 03-05-03 09:52

Tusind tak for jeres advarsler; JEG var nær hoppet i fælden, men kan godt se at chancen for at miste penge er alt for stor