/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
TIP Madklubben Steak Pilestræde 23
Fra : Krummen
Vist : 1487 gange
10 point
Dato : 31-03-10 04:35

Har du lyst til en oplevelse??

Madklubben Steak http://steak.madklubben.info/ åbnede i Ketchups gamle pompøse lokaler i Pilestræde 23 i slutningen af marts. Var derinde i går og fik en oplevelse af de bedre. De kører med faste menuer...3 retter 300 kr. og 4 retter 350 kr. med tillæg for enkelte eksotiske ting som foie gras, trøfler mv...men det kan man jo bare springe over.

Vi var 2 glade madnørder og vi fik først Østers Rockefeller - Østers med hollandaise sauce og en spicy krumme og der efter gratineret i ovn. Der er 3 stk. pr. næse, men jeg kunne sagtens have spist 6 stk. så lækre var de. Dernæst fik vi en 250 gr. striploin (oksefilet) med bearnaisesauce og pomfrites. I sig selv ikke noget særligt, MEN MEN kødet var af en sjælden udsøgt kvalitet og var mørt som smør, fedtmarmoreret og fyldt med god oksekødssmag. Bearnaisen var hjemmelavet - sådan. Ikke den der siliconebearnaise fra INCO i 5 kg. spande eller endnu værre Knorrs bearnaisepulvergift (burde på EU's liste over forbudte gifte til fødevarer), men hjemmepisket..fed, cremet og med god syresmag og masser af estragonblade i. Smertensbarnet pomfrites er ikke lige min livret, da de næsten altid er dybfrosne og derefter kylet i ønskebrønden. De smager ikke af en skid....er bare melede og kedelige.

Men disse var hjemmelavede. Tynde og spicy krydderet og derefter stegt lige tilpas sprøde i god olie uden at være smattede af dårlig multiolie , så jeg blev glædelig overrasket. Til dette fik vi en salat med flere salattyper i og derefter overhældt med en GUDEDRESSING. Jeg kaldte på den alternativt seksuelt orienterede tjener, som var yderst beleven, lynhurtig og meget sympatisk (så ski med at han var bøsse) og fortalte ham, at jeg ville nægte at betale og påstå at deres østers var dårlige, hvis ikke jeg fik opskriften på den dressing. Han sendte mig sit sødeste smil og smuttede i køkkenet.

Som det ofte viser sig, er det de helt enkle ting, der ofte er de bedste og dette gjaldt også denne dressing. Dennis (tjeneren) kom tilbage og havde vredet opskriften ud af kokken.

Opskrift: Akaciehonning, hvidvinseddike og lidt grov sennep (fiskesenneplignende) rørt sammen. Sød, syrlig og med et lille pikant nap i tungen af denne sennep. Den var vidunderlig og dybt vanedannende.

Efter denne oplevelse var der en lille osteanretning...en efter min mening lidt kedelig schweizisk skæreost. Tør og nøddeagtig, men ikke med meget krudt i. Dertil abrikoschutney, oliven og en gnalling brød.

Så var der meget mere skrald i den franske sødmælksroquefort...mama mia den var god. Salt, blød og med den karakteristiske skarpe blåskimmelostesmag. Den tog kegler. Afslutningsvis deltes min kompagnons og mine veje, i det han røg på en New Yorker cheasecake og jeg på en Bananarama. Cheasecaken var formidabel og havde kun een fejl....den var for lille. Min bananarama (åndsvagt navn) var lidt udefinerbar...vanilieiscreme m kastanjepure, banan, flødeskum og varm chokoladesauce. Det var godt nok, men sån' en karl kan man osse få på Bakken. Lige til at drøje det hele med, slubrede vi 2 dobbelte espresso... min med en lille sjat mælk i - en såkaldt Café Cortado (spansk) eller en Café Machiato (italiensk)

Til dette skyllede vi tilsammen 2 glas hvidvin og 2 glas rødvin og en flaske mineralvand (vi var i bil), men da det er maden som er i fokus her, springer jeg elegant dette over.

Betjeningen er uprætentiøst påklædt i gummisko, cowboybukser og tatoveringer og ens skjorter lool, men høflige, venlige, smilende lynhurtige og meget observerende. Det mindste tegn på at du vil i forbindelse med betjeningen....og de er der som et søm

Regningen var på 996 kr. Det var virkelig pengene værd, så prøv dem....De kan det gylle.

Ikke handicapvenlig...toiletter er i kælderen

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 31-03-10 10:05

Din madanmeldelse er enorm inspirerende og omhyggelig, deltallieret beskrevet, lige fra smagsoplevelsen og betjeningen til toiletforholdene.

Jeg har et par familiemedlemmer i Kbh og når vi skal derover, bruger jeg tit sider på nettet med brugeranmeldelser. Jeg kan godt lide http://mitkbh.dk/ hvor os fra provinsen kan få lidt af vide om det hele.
Du burde skrive din anmeldelse der også

Jeg har dog lige et spørgsmål: når stedet hedder Madklubben XXXXXX er det så bare et navn eller kræver det noget specielt ?

Vh fan af Mick Schack nu forelsket i et par brødre Price

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-03-10 13:10

... jeg har ikke mulighed for tage så langt afsted for en god gang spisen, men det lyder nu lækkert!
Er glad for vi også kan overleve her over i madkunsten.
MVH Sønderjylland

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-03-10 13:21

Forøvrigt, efterfølgende læste jeg HELE dit indlæg,- det lød virkelig TOP-SUPER-LÆKKERT, - og du er god i beskrivelsens/fristelsens kunst.
Hvor meget viser viseren (på vægten) efter sådan et kraftmåltid?
Jeg må give et røgsignal til min datter derover.
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 10 point
Dato : 31-03-10 18:39

Noteret til næste gang jeg er i hovedstaden.

Du kan om nogen lave mad anmeldelser!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-03-10 20:17

Hermed givet videre til familien i København.

selv min studerende her i familien sagde- det er ikk´dyrt

og det lyder efter beskrivelsen ellers så´n . Godt med gode tips

tak for det.

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 21-04-10 10:47

Tak for svaret 3773.