/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Socialfobi og uddannelse går ikk sammen
Fra : Gigli-Chico
Vist : 944 gange
10 point
Dato : 30-03-10 21:11

Hej alle.
Jeg leder efter en uddannelse eller bare et sted hvor man kan komme lidt igang hvor er ikke er så mange mennekser? Når man har socialfobi er det svært at tage en uddannelse på f.eks teknisk skole, EUC, VUC osv. Er der nogen der kender noget til sådan noget?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-03-10 21:13

En del uddannelser kan tages som fjernundervisning, men det kommer jo lidt an på hvad du har tænkt dig at læse, måske var løsningen at få hjælp til at komme af med din socialfobi først?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-03-10 21:16

Man kan også tage hele uddandelse i en butik for eksempel. Det hedder mester lærer tror jeg nok.

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 30-03-10 21:20

socialfobien går ingen steder forløbig, men ellers tak..
og
At tage en uddannelse i en butik der er jo en deeel mennesker?.. men tak

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-03-10 22:18

Citat
socialfobien går ingen steder forløbig

Næh, hvis man har den holdning til det, har du da fuldstændig ret...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-03-10 22:46

Jamen, så hold du da fast på den og begynd at undersøg hvilke brevskoler der findes... God fornøjelse

Annuller spørgsmålet
Fra : Gigli-Chico

Dato : 30-03-10 23:11

Folk hjælper ikke med spørgsmålet. og de forstår ikke hvor svært ting er ? :S Folk skal da kun skrive når de ved noget ikke for at "svine" folk til?

Kommentar
Fra : wuff12

Dato : 30-03-10 23:31

Hej
Så du vil tage en uddannelse uden megen kontakt til andre og jobbet skal også være ensomt?

Jamen, skal det være en gymnasial uddannelse?

Så kunne du vælge at være selvstuderende og blot går til eksamen. Det kræver meget selvdisciplin, men er muligt.
At læse på Universitetet kan også være ensomt, hvis man ikke tilslutter sig en læsegruppe og kun læser alene.
Som job kan jeg forestille mig, at man som oversætter er ret ensom derhjemme. Andre forslag: stenhuggere og andre kunsthåndverkere er nok også meget alene. Men det kræver jo interesse og evner.

Så start med at finde ud af, hvilken retning det skal være i. Hvad er dine interesser? Hvad ville du helst, hvis du ikke havde fobien?

Jeg ved ikke så meget om socialfobi, men anbefaler at du læser bøger om særligt sensitive mennesker, de har også ofte problemer i jobbet og nogle råd kunne hjælpe dig også, tror jeg.

Derudover synes jeg også det er værd at prøve at komme af med fobien. Hvad med en selvhjælpsgruppe, terapi og lignende? Eller i hvert fald blive bedre til at tackle visse situationer, som er svære. Noget må da kunne gøres, eller?

Mange gode hilsner