/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Mangler brugere til forum
Fra : scootergrisen
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 30-03-10 18:18

Jeg lavede for lidt tid siden et forum hvor man kan skrive om scootere :
http://scootergrisen.dk/forum/

Men der er ikke rigtig nogen der kommer ind og skriver noget andet end mig selv.

Har i nogle råd til hvordan jeg kan få folk til at bruge forummet ?

Først kunne man skrive uden at være tilmeldt bruger men så kom der en masse spam så derfor skal man nu være tilmeldt og bekræfte sin e-mail adresse før man kan skrive i forummet.

Håber i har nogle ideer og råd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-03-10 18:25

Tror du ikke det hjælper, nu hvor det er blevet sæsson for at køre på scooter igen??

Måske du kan få nogle scooterforhandlere til at reklamerer for din side??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-03-10 18:33

Grisen laver nogle flotte sider. det er han bedre til end de fleste andre.

Men hans emner interesserer ikke andre mennesker.

så han får ikke mange indlæg.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-03-10 18:36

nordsted1 > jo det kommer nok lidt mere gang i det nu det snart bliver varmt men hvordan skulle reklamer få folk til at komme ?

transor > tak men hvad for emner interesser så folk ?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 18:44

Ville da gerne spørge om et par ting, men hader at skulle (tilmelde mig),
men kan så sandelig godt forstå det, da siden ellers ville blive spammet til af ``robots.
Kan du ikke åbne den for alle, og istedet bruge capta, som bekræftelse,
det skulle holde det værste skidt væk fra siden.

Ellers læg din side ind på diverse scooter forum´s.
Din side har rigtig mange gotter for gør det selv mennesker.
Men pas på (mulige) rettigheder til det du selv lægger op på din side.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 18:48

NB:

Du kunne jo spørge om duikke måtte sætte en reklame op for din
side, på tankstationer og lignende.

Eller lige frem betale andre for at køre med en reklame for din side.
Men det bliver sikkert for dyrt, men tanken er da god nok.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-10 18:48

Synes Scooterens side er fin, men bryder mig personligt ikke om tilmeldinger. På den anden side hjælper det til at holde useriøse væk.

Synes nu det er fint. Og når knægten kommer i den alder, tilmelder vi os (hvis den findes til den tid).

Thumbs up her fra - og prøv nu at vent. Ting tager tid - rygter spredes, når der er meget godt på siden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-10 18:50

Der er da 50% tilslutning på nuværende, resten er dine egne!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-03-10 18:54

Du kan oprette nogle flere brugere selv med forskellige navne - så kan du skrive med dig selv og få en masse indlæg...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-03-10 18:55

Citat
hvordan skulle reklamer få folk til at komme ?

Måske du kan lave en folder om din hjemmeside, og lægge den ud hos forhandlerne

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 19:02

Citat
hvordan skulle reklamer få folk til at komme ?

Måske du kan lave en folder om din hjemmeside, og lægge den ud hos forhandlerne

Smid en annonce ind på guloggratis/ dba/ papkassen.
Bed din venner lægge et link på deres side/ blog/ face_fidusen o.s.v

Udlov en præmie, ved deltagelse i en scooter? viden.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-03-10 19:03

disken > kunne godt bruge capta men det hader jeg selv når jeg ser det på andre hjemmesider også kan folk jo ikke have et brugernavn jo det kan de men andre kan også skrive det samme brugernavn.
Ja kan kunne jo godt reklamere i den virkelige verden istedet for kun at gøre det på nettet. Havde jeg ikke lige tænkt på.

3773 > ja det tager tid men nu er der gået 3 uger hvor det kun er mig selv der har skrevet noget... det jo lidt kedeligt i længden kun at skrive med sig selv.

Nordsted1 > hmmm ja okay. kunne da godt lave noget at hænge op på biblioteker, butikker og diverse steder.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 19:04

Citat
Udlov en præmie, ved deltagelse i en scooter? viden.

MEN HUSK AT GIVE PRÆMIE

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-03-10 19:04

Citat
Udlov en præmie, ved deltagelse i en scooter? viden.

Den var ikke så tosset med en præmie.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 19:10

Citat
disken > kunne godt bruge capta men det hader jeg selv

Tænkte nu også næmere på, TIL der kommer gang i siden.
Så kan du altid ændre LIDT på reglerne.

Samtidig, giv andre en mulghed for at uploade billeder, men pas på.

Du bruger myPHP, og det er efterhånden så gennem syret, at alle
næsten har adgang til hacking.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 19:11

Citat
Du bruger myPHP

eller lignende...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-10 19:12

God ide....

Tag kontakt til et par aktører. Scootershoppen, TH osv. Prøv at sælge et banner. Byt med et par præmier. Meget et muligt, for den der vil fremad.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-10 19:14

Vær lidt forsigtig med tuningstricks. Det læner sig lidt op af lovgivning. Forsøg at holde den slags i nøgterne vendinger, og gør altid opmærksom på: AT DEN SLAGS KUN ER TIL BANEBRUG.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 19:15

Citat
Den var ikke så tosset med en præmie.

Kan godt hjælpe dig med at sætte skema/ formen op, så den kommer til at minde
om en eller anden form for Teori prøve, med flere valgmuligheder.

Men til den TID, må du lige smide en PM ??? hvis og såfremt.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-10 19:23

Der kan være flere grunde til at der ikke er noget traffik på din side:
1: Den ser kedelig ud, ligner noget phpBB noget som enhver kan smække sammen på et kvarter
2: Navnet scootergrisen lyder ikke seriøst
3: Der er ingen der kender siden
4: Der er ikke noget behov for siden
5: Da man ikke kan se at andre har fået hjælp på siden, tror man ikke at man selv kan få hjælp. Det tager lang tid at få skaffet trafik til sådan en side.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 19:31

Citat
God ide....

Tag kontakt til et par aktører. Scootershoppen, TH osv. Prøv at sælge et banner. Byt med et par præmier. Meget et muligt, for den der vil fremad.

Tror ikke det er en god ide, mener vedkommende har et par manualer fra T.hansen.

(Copyrights)

Alt andet end hjemme - bryg, bør ikke høre til din side.
Da der hurtigt kan opstå problemer med din net udbyder.
Er der noget du ikke må have, ifølge andre, så lukker de din side
uden yderlig forklaring, har prøvet turen et par gange.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-10 19:37

Jeg er ved at samle billeder til din side - men da jeg skulle lægge dem ind, havde du lukket igen for gæster.

Du kunne jo lave en kandu konto:
bruger = kandu
passw = kandu

Bliver det for bøvlet så lukker du den bare igen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 30-03-10 19:49

Citat
Jeg er ved at samle billeder til din side - men da jeg skulle lægge dem ind, havde du lukket igen for gæster.

Du kunne jo lave en kandu konto:
bruger = kandu
passw = kandu

Bliver det for bøvlet så lukker du den bare igen.

MED CAPTA PÅ/ slået til..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-10 19:53

MED CAPTA PÅ/ slået til..
>>>>>>>> hvad er capta for noget.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-03-10 20:14

disken > Brugerne kan allerede nu uploade billeder. Man kan også indsætte youtube videoer, og uploade sine egne avatars.

3773 > Nu er der jo så kaldt "ytringsfrihed" i det her land det vil sige man må gerne skrive om at gøre noget ulovligt. Og jeg syns det er vigtigt at kunne se forskellen på at skrive om ulovlige ting også at gøre noget ulovligt. Men når det er sagt så går jeg ikke op i tuning men det er der så mange andre hjemmeside og forum der gør.

Citat
ligner noget phpBB

Skulle det også gerne nu da det er phpbb3. Nu tog det lidt over et kvarter og der er ændret på nogle ting... jeg har prøvet med andre temaer, altså anden grafik men jeg syns den der er som standard er bedst også fordi jeg gerne vil have de danske knapper... ellers ville knapperne være på engelsk.

Citat
2: Navnet scootergrisen lyder ikke seriøst

ok

Citat
3: Der er ingen der kender siden

Selve hjemmesiden er der da nogle der kender men det nye forum er der nok ikke så mange der kender det derfor jeg skrev dette spørgsmål til at starte med.

Citat
4: Der er ikke noget behov for siden

Nej det er der måske ikke.... øv

Citat
5: Da man ikke kan se at andre har fået hjælp på siden, tror man ikke at man selv kan få hjælp. Det tager lang tid at få skaffet trafik til sådan en side.

Arh come on... kan man ikke gøre noget for at speede det lidt op, det sjovere.

disken > Tror ikke t-hansen har noget imod man kopier deres ting. Hvis du for eksempel ser på deres store reservedels bog så står der at erhversmæssig kopiering ikke er tilladt... også må det jo være tilladt for private. Men altså jeg går ikke så meget op i piratkopiering hvis folk gjorde det så kunne de jo starte med at lukke google/youtube som åbentlyst kopier alle mulige musikvideoer og tv udsendelser uden tilladelse.

Citat
har prøvet turen et par gange.

Haha hvad er det for noget du havde kopieret ?

Eyvind > ville gerne se billederne men hvorfor opretter du ikke bare en bruger ?
Det jo det der er meningen....
Jeg blev nød til at lukke for at gæster kunne skrive indlæg fordi der kom en masse spam.
...
Okay du kan logge ind som kandu : kandu
Men kodeordet kan ændres.... ved ikke lige hvordan man låser den men håber du kan bruge det.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-03-10 20:21

captcha det sådan nogen billeder med tal og tegn som er skæve, vredet og streget over så de er svære at læse for et computer program som vil prøve at genkende tegnene.

http://sharearchive.blogdns.org/pics/lanap/lanap-botdetect-asp-net-captcha_350.jpg

På den måde kan man undgå at computere opretter indlæg med viagra og penis forlængelse.

Før kunne alle skrive i mit forum men så var der altså også en computer som oprettede indlæg og hvis man så slå CAPTCHA til så skal man også kunne skrive de tal og bogstaver fra billedet hvilket gør det lang sværre at spamme men også lidt mere besværligt at skrive indlæg fordi man skal dekode sådan et billed hver gang.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-10 22:12

Uanset hvad andre gør, hersker der lovgivning omkring at pille ved scootere og knallerter. I min tid ville det være ulovligt inddirekte eller direkte at have været medvirkende til sådant. Gør dig kun opmærksom på det fornuftige (og moralsk rigtige) i at huske det omkring hvad man må og ikke må. Hvad der er fornuftigt har nødvendigvis intet med dette at gøre.

Synes stadig du bør lade det få lidt tid.

Du linker til både forsikring, forhandlere og meget andet.....Der burde du kunne hente lidt. Præmier. Links den anden vej osv. Mulighederne er mange for udbygning af sitet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-10 23:06

Ok jeg hælder billederne ind i morgen.
Og jeg skal nok melde mig ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-10 13:10

Så er der et par billeder på din side under "English and other languages"

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-03-10 15:35

De fine.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 02-04-10 13:43

Hvorfor kalder du ikke din side for scooteraben i stedet? Så passer den til dit billede. Jeg vil gerne komme ind på din side og hjælpe brugerne med at besvare deres spørgsmål.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-04-10 00:54

flash > okay du opretter dig bare du er velkommen.
Jeg har ikke rigtig kunne finde nogen grse der køre på scooter så derfor har jeg den med aben

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-04-10 20:26

Tak for svaret BertelBrander.