/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Billig Computer
Fra : ivanovic1
Vist : 687 gange
20 point
Dato : 30-04-03 11:12

Hej Alle,

Jeg har fundet en computer som lyder rimelig billig men er der noget jeg har overset eller er der nogle der ved hvor jeg kan få mere computer for mine penge.

Processor AMD Athlon Thoroughbred XP 2400+ (2000MHz)
Bundkort ECS L7VTA
Ram 1024, DDR-SDRAM PC2700
Grafik AGP 128MB GeForce4 TI 4200 tv-out x8
Harddisk 80GB 7200 rpm Fluid
Lydkort AC 97,3D 16bit
Speaker 120Watt
Diskdrev 1,44MB 3,5"
Cddrev 52x cdrom
Keyboard Windows tastatur
Mus Scroll mus ps/2
Kabinet ATX Miditower, 300 Watt PSU,Low Noise
Garanti 2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Pris med moms 5290 kr.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 12:05

Det lyder som et ok tilbud, men personligt ville jeg vælge noget med en P4 processor istedet, da de ikke bliver nær så varme, og når Pentium skriver 2400 MHz, så mener de 2400, og ikke lavere som AMDs processore er det. Et DVD-drev ville også være at foretrække, og måske en brænder. Synes også at det lyder af meget, for en 300W PSU at trække, jeg ville erstatte den med f.eks. Chieftec ATX360W.
Får du den desuden leveret samlet, eller skal du selv samle???

/zeroXP

Accepteret svar
Fra : kummel

Modtaget 30 point
Dato : 30-04-03 12:23

Jeg synes det ser godt ud.
Jeg mener nu godt en Athlon processor kan trække 2000 mhz uden problemer. Derudover får du en ordentlig mundfuld god ram med, et godt grafikkort og en hurtig harddisk.
Men zeroxp har ret i at du nok vil komme til at savne en brænder og en dvd...

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 30-04-03 12:27

det er forresten altid en god idé at tjekke www.edbpriser.dk hvis du vil sammenligne priser ift til indhold...

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 12:33

eller tage en tur (hvis du bor i københavnsområdet, eller deromkring) til Falkonér Allé (Frederiksberg), og se i hvilken forretning du kan indhente det bedste tilbud (find din indre krejler), ud fra den liste du har skrevet. Personligt handler jeg meget hos Føniks Computer, da jeg synes de er generelt billige, og har en god service, og så ligger de på Falkonér Allé.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 30-04-03 15:07

Det er et tilbud fra føniks computer og de leverer den samlet hvis man ønsker et dvd drev i stedet skal man betale 150 kr. og brændere kan man jo købe for 500 kr. hos andre forhandlere.

Hvad mener du med? "Synes også at det lyder af meget, for en 300W PSU at trække, jeg ville erstatte den med f.eks. Chieftec ATX360W."

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 30-04-03 15:13

Prøv www.EDB-direct.dk , pc uden skærm-legendery.De er udstyret med Pentium 4
2400 mhz.3745 kr
Mvh Ole

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 15:39

[citat]
Hvad mener du med? "Synes også at det lyder af meget, for en 300W PSU at trække, jeg ville erstatte den med f.eks. Chieftec ATX360W."
[/code]

Jeg mener at, min 300W PSU kunne ikke trække min computer efter jeg opgraderede den med et nyt grafikkort og en ramblok, hvilket resulterede i at den rebootede hele tiden, og den kunne ikke køre nogle spil ordenligt, og min alarm for meget lav strøm bibbede konstant. Det var en Codegen ATX300W, som mildest talt var lavet af bambus. Min nye Chieftec leverer flere amperrer, og flere W.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-04-03 16:43

du akn få 2 pc til den pris:
LANDETS BILLIGSTE !
Logic Basic PC Athlon XP 1800+ er et godt valg. Leveres med 256MB DDR-RAM, 40GB-HDD, mus og tastatur.
Se de flotte anmeldelser!!
2595,-
http://www.prcdata.dk/

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 30-04-03 16:59

helt ærligt, der står velegnet til kontor maskine, eller internet maskine. Det Ivanovic1 vil have, lyder mere som en særiøs syg spillemaskine, som kan klare alt.

Skulle det blive en lidt mere syg spillemaskinedu vil have Ivanovic1, kan du jo købe et Redeon 9700pro kort, har du noget der sparker sindsyg røv. Køb desuden også et andet lydkort, som f.eks. et Creative 2.1 soundblaster, så får du meget bedre lyd.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 01-05-03 09:17

Hej ZeroXP

Det er korrekt at jeg vil have en ordentlig computer ikke nogen "wanna be syg computer"

Lige et spørgsmål hvad er et Redeon 9700pro kort, og synes du at computeren er billig, har kigget mange steder på nettet inkl. edbpriser.dk og kan ikke finde nogle der er i nærheden bortset fra en forhandler i Odense.

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 22:55

et redeon 9700pro kort, er et graffikkort som d.d. er det bedste du kan få, men det koster også ca. 3000, men venter du, tror det er om fire måneder, kommer der et helt nyt 9800pro, som sætter helt nye standerter. Dette medvirker sikkert til et prisfald på redeon 9700pro. Men du kunne jo i mellemtiden nøjes med onboard grafik, hvis du vil have det der redeon. Mn er du udemærket tilfreds med det måske lidt aldrende ti4200, så synes jeg at du skal tage det, da det uden tvivl giver en god oplevelse i spil, set i forhold til prisen. Har da selv et ti4280 fra POV, og er da ganske tilfreds, intil jeg for råd til redeon 9700pro .

Hvor har du set denne computer, for så vil jeg da lige se om jeg kan finde noget tilsvarende, eller bedre, tl ca. samme pris (+- 300kr.).

/ZeroXP

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 01-05-03 23:00

det er ikke det bedste du kan få d.d., det er den helt nye FX serie fra Nvisdia, m,en det er alt for dyrt set i forhold til hvad du kan få til prisen, og specielt for dyrt når redeon snart kommer med deres nye 9800pro, som skulle kunne give FX røv.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 02-05-03 09:07

Hej computeren har jeg fundet på www.edbpriser.dk og det er www.foeneks-computer.dk der sælger den men man skal fortælle dem at man har set computeren på edbpriser.dk ellers får man den til en hel anden pris

Kommentar
Fra : Gfx

Dato : 02-05-03 09:14

Jeps!!! Smid det der AMD ad helvede til!!! :-/

Kommentar
Fra : Gfx

Dato : 02-05-03 09:15
Kommentar
Fra : Superfly2000

Dato : 14-05-03 09:14

Tjek lige priserne på:

www.1tegration.dk

De er fanme i orden...

Kommentar
Fra : Superfly2000

Dato : 14-05-03 09:14

Tjek lige priserne på:

www.1tegration.dk

De er fanme i orden...

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 21-08-03 13:19

Tak for svaret kummel.