/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Køb Saab og producer el-biler
Fra : PeterTheisen
Vist : 675 gange
10 point
Dato : 30-03-10 11:29

Tiderne skifter. Benzin- og dieseldrevne biler har fremtiden bag sig og el-biler foran sig.

Ny teknologi og højt videnindhold skaber:

- know-how,
- nye arbejdpladser,
- eksportmuligheder & bedre betalingsbalance,
- gode lønninger,
- ren luft, mindre støj, nul CO2 og
- (på sigt) godt afkast.

SAAB har masser af viden om el-drevne biler. Og forskning & udvikling samt underleverandører til produktionen er spredt over hele Skandinavien.

Hvorfor sidder danske ATP, LD, Norges Government Pension Fund Global og svenske AP fonde på deres hænder?

Køb dog Saab af GM.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-03-10 11:32

vrøvl

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-10 11:34

Næ næ, køb en EL Scooter hos T.Hansen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 30-03-10 12:17

Elbiler bliver ALDRIG aktuelle før man lærer at opbevare strøm på en anden måde....

Der er ALT FOR LIDT kapacitet på de nuværende former....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-03-10 13:03

Hatten af for din enorme viden,og/eller research.

Men her er du vist lidt "bagud":

Citat
Køb dog Saab af GM.

Har din storladne viden, alligevel spillet dig "et puds" ???

Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-03-10 15:14

Jeg er nok tilhænger af brint, men desværre går der lang tid inden den prismæssigt kan følge, - men jeg tror også det er et spørgsmål, om at få politikerne til at tro på det, så de får tilskudskroner på den ene eller anden måde.
Politikerne er købt af el, og nu er det vedtaget, så det er en svær vej tilbage.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 30-03-10 15:46

Mosebaek, det er vist din viden, der trænger til en opdatering:

"Saab blev grundlagt i 1937. Fra 1969 indgår Saab i Scania AB, og fra 1990'erne indgår Saab's bilfabrik (Saab Automobile) i General Motors."

Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Saab

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 30-03-10 16:08

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-10 16:12

Citat
Mosebaek, det er vist din viden, der trænger til en opdatering

Nej - det er nu din....

GM ejer IKKE længere SAAB - det gør det hollandske Spyker.....

Men det siger lidt om værdien i at søge NYE oplysninger på Wikipedia

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 30-03-10 16:39
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-03-10 19:46

Refi har talt for mig:
Citat
GM ejer IKKE længere SAAB - det gør det hollandske Spyker.....

Og nu vi er igang: Volvo er blevet kinesisk.
Det er åbenbart,de forkerte aviser du læser.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-10 20:23

Problemet er nok nærmere at ALLE spørgsmål blot er kopieret fra andre fora, og glemmer man at kigge på datoen, skal det jo gå galt...