/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pc fryser efter opstart
Fra : frederikshavn
Vist : 877 gange
100 point
Dato : 30-03-10 11:17

mega problem,når jeg starter min pc op begynder den godt nok at læse winxp ind,men så når skrive bordet er indlæst,mister min mus og tastatur fobindelsen,og når jeg har connectet det igen,og prøver at åbne et program,enten starter det ikke op,eller så kommer der en besked programmet svarer ikke,og bliver nød til at slukke denmogstarte forframog det er temmelig surt hvad skal jeg gøre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-10 11:23

Er det en gammel installation? Måske du skulle tage backup af diner filer og dokumenter og geninstallere Windows XP efter at have formateret partionen.
En anden mulighed kan være at harddisken er på det sidste, også her er det en god ide at tage backup inden computeren går helt ned.
Du kan også forsøge med oprydning men det er sjældent den helt store effekt du får

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-10 11:25

Glemte at nævne: Undersøg om der er løse forbindelser, måske sidder grafik kortet ikke rigtig fast

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-10 11:50

Hvordan starter den op i fejlsikret tilstand???
Prøv det med adgang til nettet, og kør så denne on-line service igennem: http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Hvis den opføre sig ordentligt i fejlsikret tilstand, kan du konstantere, at det er noget der sker, når den indlæser de filer som den henter ekstra, i normal mode.

Så prøv lige det her, og vend tilbage med resultatet!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-10 12:21

Hvis det er samme komputer som denne vi taler om

http://www.kandu.dk/Spg145877.aspx

skyldes det sikkert at du har en masse 32-bit og 64-bit programmer der ikke kan forenes

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 30-03-10 13:12

Start op i fejlsikret tilstand.
Sæt systemet tilbage med hjælp af systemgendannelse - til en dato hvor den virkede.

Accepteret svar
Fra : Sandvad261

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-10 23:25

Jeg har haft det samme problem, så jeg tog grafikkortet ud, og fik det støvet af, sat det i igen, og så var det problem løst..

Hej

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-03-10 10:15

Ja ja Sandved, det er det man kalder for, at computeren har fået støv på hjernen!

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 14-04-10 11:00

Tak for svaret Sandvad261.