/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af bærbar
Fra : BertelBrander
Vist : 1656 gange
498 point
Dato : 29-03-10 20:14

Jeg overvejer at købe en bærbar PC, og har indtil videre mest set på disse tre:

http://www.sony.dk/product/vn-e-series/vpceb1m1e-wi
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3615497
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=3754163

PC'en må gerne være kraftig nok til at kunne spille. Jeg ved godt at de ikke er superhurtige nok til at kunne spille de nyeste spil ved højeste opløsning, men en hurtig vil blive foretrukket for en langsom.
Den må også gerne være robust nok til at blive slæbt rundt. Og den må godt være lidt lille og let, samt lidt smart at se på.

Er der nogen der har anbefalinger til én af de tre, gerne egne erfaringer.
Hvis du kender til andre interessante bud, hører jeg også gerne. Jeg foretrækker maskiner af anerkendte mærker og ikke f.eks. Dell eller Medion.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-03-10 20:57

Tror Dell er lidt kede af du ikke mener de er et anerkendt mærke.
Hvis du skal spille spil på dem så undersøg om grafikkortet lever op til spillenes krav.
Hvis jeg var dig ville jeg gå ned i computercity og andre steder og snakke med personalet.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-03-10 21:27

Jeg har snakket med computercity, en venlig og nogenlunde kompetent ansat fortalte mig at HP'en var lidt hurtigere end Lenovo'en, men hvordan er de sammenlignet med den fra Sony? HP'en ser lidt skrøbelig ud, sammenlignet med den ret robust udseende Lenovo, men hvordan er det i praksis? Jeg synes Sony er mere lækker at kikke på og røre ved, men holder den? Så vidt jeg kan se er grafikkortet i Sony hurtigere end det der sidder i de to andre.

Dell er nok et nogenlunde kendt mærke, men jeg tør ikke købe en Dell, efter jeg i kontant på DR har set hvordan de kører deres "service".

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 29-03-10 22:05

Hej jeg har købt denne . http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/SATL505141/toshiba-satellite-15-6

og jeg har ikke de mindste problemer med at køre nye spil med fuld knald på..

er selv pc sælger og Toshiba er de pcer som mindst bliver sendt til rep.

udover det får man meget for pengene ved Toshiba,,,

så en test i fjernsynet igår hvor der var 4 pcer bla denne Toshiba og den vandt i stærkest hardware,..

hvis den er for dyrt så er der osse denne http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/ENTJ75JO723NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar?Selected=Specifications#tProductTabcontent

en udemærket pc som er ved at komme på market igen med nogle gode pcer..

hvis du kan komme til vejle kan jeg lave en god pris på en af de pcer jeg har givet link til..
Mvh Steffen

Accepteret svar
Fra : steffen15

Modtaget 498 point
Dato : 29-03-10 22:10

Hvis de ikke kan bruges,,

så se efter en med i5 eller i7 processer i..

og minium 4 Gb ddr3 ram.

grafikkort med minium 512 Dedikeret video hukommelse. og der må gerne stå HD .. som fx ATI Mobility Radeon HD 5165

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-03-10 23:18

Jeg tror lige jeg skal se på den der Toshiba, selv om den er lidt dyrere.
Packard Bell giver jeg ikke rigtigt noget for.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 30-03-10 09:19
Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-04-10 23:53

Lige nu hælder jeg mest til Sony, er der nogen der har erfaring med dem?

Godkendelse af svar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-04-10 20:42

Tak for svaret steffen15. Det ender nok med en Sony.