/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Sandhed eller løgn???
Fra : HFranzen
Vist : 1231 gange
65 point
Dato : 29-03-10 16:49

Var ved og få eftermiddagskaffen galt i halsen, da jeg læst DJ debatten, nu påstår bb1 jægerne skal til og betale for at gå i naturen, jeg mener ellers det er en borgerret at færdes frit i naturen eller hur????

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-03-10 16:54

Har han taget forskud på 1 arpril, elllllllleeeeeerrrrrrrr???????

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-03-10 16:56

Måske er det en borgerret at færdes i naturen, men når du insisterer på at gåre det bevæbnet og skyde det hele i smadder, så er det vel rimeligt at betale for det...... Lidt ligesom et skydetelt i Tivoli heller ikke er gratis at besøge

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-03-10 17:04

Jeg har også set hans indlæg om Lommen i Nord-Norge ! Hvad har det med danske forhold at gøre ?
Han har måske fået til opgave af Ole Roed, at oprette en Danida-afdeling i Norge, så de sammen kan komme til Norge og bruge en masse penge ??

Én ting kan man være enig i: "Derfor må kravet være ingen fuglefangst i fuglenes yngle tid" !! Det er til at forstå. Hvad så med denne her: Ingen hundetræning på fuglevildt i fuglenes yngletid ???
Nu vil oraklet nok svare, at det er noget andet eller ?????

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-03-10 17:15

Ingen misfostår Øjenvidnet - det er nok med vilje - så dum kan han da ikke være:
Hvem træner mark. prøve træning i fuglenes yngle tid ?- jeg kender ingen!!

>>Hfranzen vil også gøre sig morsom på min bekostning - men jeg skrev altså:
Hvorfor er jægerne/lystfiskere de enest der skal betale for at bruge den Danske natur??

Men de to Herre kan jo komme med deres kommentar i det forum, hvor spørgsmålet er skrevet, men det er de begge for store tøse drenge til at gøre, for der skal man opgive navn og medlemsnummer. Og så er det jo svært at skrive personfnidder...

Yderlige kommentar fra min side vil ikke fremkomme her!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-10 17:33

Citat
Men de to Herre kan jo komme med deres kommentar i det forum, hvor spørgsmålet er skrevet

Har I et andet FORUM

Så forstår jeg da ikke I bruger Kandu til alt det pladder...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-03-10 18:43

Her har bb1 ret, jægere og lystfiskere betaler en form for afgift for at bruge naturen, udover den jagtleje fiskeleje som eventuelt skal betales.

Vi er ikke på lige fod med andre naturbrugere, vi var de eneste der direkte skulle betale til skovrejsning efter orkanen.

Joggere, svampesamplere, orienteringsløbere har ikke betalt 100 kroner pr. år en særskalt. som en lystfisker bliver afkrævet, enten han fanger fisk eller ej, jægerene meget mere.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-03-10 18:52

Citat
Var ved og få eftermiddagskaffen galt i halsen, da jeg læst DJ debatten, nu påstår bb1 jægerne skal til og betale for at gå i naturen, jeg mener ellers det er en borgerret at færdes frit i naturen eller hur????

Arhhhh HFrandzen, meget kan man beskylde bb1 for, men han har aldrig skrevet ovenstående.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-03-10 19:32

Citat
Her har bb1 ret, jægere og lystfiskere betaler en form for afgift for at bruge naturen, udover den jagtleje fiskeleje som eventuelt skal betales.

Hvis I er heldige/dygtige henter I også varer (fisk/kød) med hjem. Joggere, løbere med mere - henter ikke noget med hjem, de mister højst nogle kilo. Og evt. svampe kommer igen, det gør en død fisk eller fugl ikke. Så det var måske en ide, at prisen blev sat op!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-03-10 19:47

Jægerne betaler i forvejen ca. 82 millioner kroner.......såeeee, mon ikke jægerne betaler rigeligt.???

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-03-10 19:50

Hvornår har man betalt rigeligt for lystmord?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-03-10 19:53

Citat
Jægerne betaler i forvejen ca. 82 millioner kroner.......såeeee, mon ikke jægerne betaler rigeligt.???

Måske, men til hvem?
Jeg tror ikke det er til samfundet, men det må være til dem der ejer skove og marker!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-03-10 20:07

IBM og Kortoververden I er så overbeviste vegetare begge to.

Som regel er det også dem som ejer jord og skove der er jægere og fiskere, de betaler stadigvæk den særafgift.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 29-03-10 20:11

Klap lige hesten venner jeg er jæger og jeg har aldrig betalt for at gå en tur i naturen

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-03-10 20:13

Uhada da da, der er rigtig gang i argumenterne

Citat
Hvornår har man betalt rigeligt for lystmord?
Det skal du snakke med din slagter om.
Hvad betaler du for kamstegen, oksemørbraden, hakket fars, osv...????
Hvis du synes det er for dyrt, ja, så skal du handle hos en anden lystmorder.

Citat
Måske, men til hvem?
Jeg tror ikke det er til samfundet, men det må være til dem der ejer skove og marker
Der er noget der hedder, jagttegnsmidler. Disse skillinger går naturligvis til naturen - således at også du får glæde deraf.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-03-10 20:19

betterwisser - jeg er ikke vegetar, og det er heller ikke det, der evt. er problemet!

Spørgsmålet går mere på, om det er fornuftigt at der skal betales et beløb for at drive jagt eller fiske. Og når Heidi-Ho siger, at jægerne betaler ca. 82 millioner - så er min kommentar, at det ikke kan være rigtigt, at disse 82 millioner ender i statskassen!

Hvis jeg tager fejl, må I godt komme med en ca. opstilling!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-03-10 20:27

Jagttegnsmidler, må komme ved - at du betaler dit jagttegn:

Jagttegnsafgiften er 500,- kr. samt 30,- kr. i ansvarsforsikring.

Synes du virkeligt, at denne pris er for dyr?
Dyr bortskydes, og så må det være rimeligt at nogle af disse penge går retur til naturen og forsikringen kan ikke undværes - I laver trods alt nogle skader igennem tiden. Enten bevidst eller ubevidst.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-03-10 20:33

Her er lovgrundlaget:

Retningslinjerne for anvendelsen af jagttegnsmidlerne afstikkes i paragraf 45 i Lov og jagt og Vildtforvaltning. Jagttegnsafgiften udgjorde i 2005 81,9 millioner kroner.I stk. 2 (paragraf 45) fastslås, at midlerne fra jagttegnsafgiften anvendes til hel eller delvis dækning af udgifterne ved varetagelse af lovens formål, herunder til sikring af vildtet og vildtets levesteder, tilskud efter paragraf 12, oprettelse og drift af vildtreservater efter paragraf 33 og 34, konsulentvirksomhed på jagt- og vildtforvaltningsområdet samt vildtbiologisk forskning og overvågning, herunder til bygningsmæssige rammer for vildtbiologisk forskning og overvågning. Desuden afholdes udgifter til lovens administration i det omfang, de ikke er dækket af gebyrer efter paragraf 53.

Efter paragraf 12, som nævnes oven for, har miljøministeren adgang til at yde tilskud af jagttegnsmidlerne til ophjælpning af vildtbestanden, herunder forbedring af vildtets levesteder, oplysning om jagt og vildtpleje, landsdækkende jagtforeninger, gennemførelse af forvaltningsplaner for sjældne eller truede vildtarter, forskning, uddannelse og overvågning og andre jagt- og vildtforvaltningsformål efter miljøministerens bestemmelse.

Desuden indeholder Finansloven en hjemmel til, at der via jagttegnsafgiften kan afholdes udgifter i forbindelse med eftersøgning af trafikskadet vildt og til undersøgelsesaktiviteter vedrørende samspillet mellem vildt og trafik.

For bevillingsmyndigheden er det således forholdsvis nemt at finde en knag, et tilskud til DOF’s tidsskrift kan hænges op på.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-03-10 20:48

Heidi-Ho

synes du ikke det er rimeligt, at jægerne skal bidrage til alle de ting der er nævnte i lovgrundlaget.
De fleste ting, må da især være til glæde for jægerne - så vi er sikker på, at der fortsat er dyr i naturen.

Jeg kan ikke se noget galt i det - vil man eje/køre bil bidrager man også med store beløb, og vil/har du mulighed for at se TV, skal du også betale licens. Sådan er samfundet trods alt indrettet!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-03-10 21:06

IBM760, nu var sådan set ikke mig der der startede diskussionen. Jeg imødegik blot argumenter som disse
Citat
Hvis I er heldige/dygtige henter I også varer (fisk/kød) med hjem. Joggere, løbere med mere - henter ikke noget med hjem, de mister højst nogle kilo. Og evt. svampe kommer igen, det gør en død fisk eller fugl ikke. Så det var måske en ide, at prisen blev sat op!

Om det er rimeligt....??? Tja, den diskussion kan vi tage i en anden tråd.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 29-03-10 21:13

OK - Heidi-Ho

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-03-10 21:18

Har ikke hørt om nogen, som har noget imod eller mener at vi skyder noget i " smadder " når, der bliver eftersøgt trafikramt vildt, med efterfølgende aflivning.

Ej heller hvor jægere bliver brugt til aflivning af havfugle, som er ramt af olieforurening eller sørge for at lufttrafikken kan afvikles uden bird strikes.

Heller ikke når vi skal sørge for, at den danske natur, bliver reguleret for indtrængende af fremmede vildtarter, og det sker for nogle imod deres personlige overbevisning.

Vi har nok et mere reelt natursyn end mange andre, og vi betaler såmænd oven i hatten for at have det, til forskel for mange andre.

Det siger sig selv at vi er forsikrede, det er bil og husejerene også.
Personligt følger jeg overhovedet ingen grund til, at snige mig rundt i mørket og skamme mig over hvad jeg står for, eller mine naturlige natur interresser.
Mvh

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-03-10 22:37

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=537469&r=8

Nu sker der tilsyneladende noget - men er det det rigtige?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-03-10 23:08

Min mening

Det er gratis at gå en tur i naturen. Men har du et skydevåben med for at skyde et dyr, så synes jeg det er rimeligt at du skal betale for det. Du tager vel dyret med hjem?

Vi går da heller ikke og brækker grene af træerne i stort omfang. Man kan få lov til at klippe nyudsprungne bøgegrene af skovens træer hvis man spørger pænt og måske betaler et mindre beløb. Det er også rimeligt.

Men jeg kender ingen der er krævet for penge for at gå en tur i den danske natur.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-03-10 07:22

Granner har ret, alle har ret til at gå i naturen, men det koster for at gå PÅ JAGT som HH skriver går pengene til bl.a naturforbedringer osv, det koster også at spille golf, spille fodbold, håndbold, gå i kirke(for dem der er medlem af folkekirken) gå til krobal, på diskotek, gå til hundetræning, prøver og udstilling, jeg kunne blive ved

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-03-10 07:55

Hvad er det vi taler om ? Skulle de få penge man betaler for jagttegn mv. skulle kunne vælte nogetsomhelst ? Vorherre bevares ! Man er villig til at betale det hvide ud af øjnene for jagtleje, udstyr, evt.fridage m.m.! Det er det samme nonsens, som når man køber en ny bil: Man betaler gladelig 3-400.000 kr. for en bil i mellemklassen, men vil spare 3-4000 kr. på vinterdæk, skønt man ved at de kan redde liv !! Tingene hænger ganske enkelt ikke sammen !

HFranzen har ret, idet bb1 skrev på DJ's hjemmeside: "Hvorfor er vi jægere også de eneste der skal betale for at færdes i de Danske skove?" Han kan færdes alt det han vil UDEN våben, men vil man benytte muligheden for at drive jagt i den samme skov, så må man naturligvis betale, jvf. tidligere tråde !

Øjenvidnet4

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 65 point
Dato : 30-03-10 16:08

Knudsen du skriverNu sker der tilsyneladende noget - men er det det rigtige? jamen dog lille Knudsen, er det ikke det du gerne vil have at alle andre også betaler for brug af naturen?
Og Knudsen fortsætter Hvem træner mark. prøve træning i fuglenes yngle tid ?- jeg kender ingen!! hvad med drivhusvagtler? OG du og andre træner da også apportering og vandarbejde fordi i skal til vand og slæb og det sker da medens markens og søernes fugle skal have ro Knudsen du skriver også Lystfiskerne betaler for at måtte fiske på sø territoriet, ja det er da rimligt, jeg betaler også til et fællesskab, interesse eller klub som jeg nyder godt af.
Offentlige naturområder har alle dage været åben for den almindelige borger og skal fortsat være det og det benytter du dig da også af lille Knudsen, det har du da skrevet på DMK hjemmeside, at du bruger offentlige skove til at træne hund i, hvorfor bruger du ikke dit lejede jagt til det

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-03-10 18:27

I to `ne kan få lov til at diskutere med jer selv - tråden bliver alligevel lukket,hvis I får nogle spørgsmål,som I ikke kan svare på..

Hele denne sag handler som sædvanligt ikke om hvad I tror en bb1 - eller en Hr. Knudsen mener,men det rimelige i om nogle skal betale for en ydelse og andre ikke skal

Fuglekiggerne forstyrre ofte meget mere end jægerne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-03-10 23:04

Ja måske forstyrrer fuglekiggere mere end jægere. Men det handler ikke om det vel?

Det handler om at give dig ret.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-03-10 00:19

NEJ , misforstået igen..

Det drejer sig om, at fuglekiggerne når de ringmærker fugle unger i fuglenes yngle tid gør det som de vil have forbudt for jægerne.

Nemlig at forstyre dyr i deres yngle tid...

Det er ikke om mig eller min person det handler om. jeg behøver ikke at få ret i noget somhelst, jeg er ret ligeglad med om jeg får det eller ej,det er slet ikke det vigtigste..

Det vigtigste er at vi jægere mister jagt tid på et forkert grundlag....
Og bliver gjort til syndebukke.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 31-03-10 08:04

Kære bb1

Der er lige et par ting du må svare mig på du skriver
Citat
men resten af naturbrugerne de er blot gratister. Lige gyldig om de er tilfods,hest eller på cykel.

Jeg mener det er en hver borgers ret at færdes i offentlige skove, som betales via skatten. Private skove har restriktioner og har enda brugerbetaling på vise ydelser, hvis der er økonomi i det, men hvad mener du den danske skatteborger skal betale for at gå i naturen, hvor de i forvejen har betalt over skattebilletten?
Citat
Hele denne sag handler som sædvanligt ikke om hvad I tror en bb1

Det må du gerne uddybe, men så vidt jeg kan se benytter du også de offentlige arealer til dine fritidsfornøjelser, selv om du har lejet jagt?
Som skatteborger skal jeg også betale for et kørekort, pas, våbentilladelse, skal det være gratis?, skal den almindelig skatteborger betale til det, så jeg kan få det som en gratis ydelse?
Jeg ved godt det er mange spørgsmål håber du kan overskue det? da du har så travlt
TRD

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-03-10 08:40

Ornitologerne ringmærker for at få viden om arten, jægerne skyder bare fuglene. Og ok i finder ringene på fuglenes ben og skal meddele det. Det lærer ornitologerne noget af.

Og hvordan skal ornitologer ringmærke unger der stadig ligger i ægget?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-03-10 08:51

Granner skriver Og hvordan skal ornitologer ringmærke unger der stadig ligger i ægget? jeg har et forslag, man skriver uden på ægget med en tuds, hvor farven kan trænge igennem æggeskallen, så kan man se nummert på fuglen når den flyver forbi

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-03-10 08:51

"Det er ikke om mig eller min person det handler om. jeg behøver ikke at få ret i noget somhelst, jeg er ret ligeglad med om jeg får det eller ej,det er slet ikke det vigtigste..

Det vigtigste er at vi jægere mister jagt tid på et forkert grundlag...."

Det er en indrømmelse af de helt store fra verdensmanden: Han erkender hermed, at han ikke er jæger !!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-03-10 08:55

Knudsen du glemt at svarer mig på du og andre træner da også apportering og vandarbejde fordi i skal til vand og slæb og det sker da medens markens og søernes fugle skal have ro og du da skrevet på DMK hjemmeside, at du bruger offentlige skove til at træne hund i, hvorfor bruger du ikke dit lejede jagt til det
HVOR BLIVER SVARET AF?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-03-10 10:54

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-03-10 11:00

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-03-10 08:51

--------------------------------------------------------------------------------
Granner skriver Og hvordan skal ornitologer ringmærke unger der stadig ligger i ægget? jeg har et forslag, man skriver uden på ægget med en tuds, hvor farven kan trænge igennem æggeskallen, så kan man se nummert på fuglen når den flyver forbi
----------------------------------------------------------

Ganske morsomt, men det eksisterer allerede som pilot-projekt på Færøerne og i Nord-Norge. Her har man siden 2008 brugt denne metode på lommer (søpapegøjer). Det er iøvrigt påfaldende at bb1 ikke har gjort opmærksom på forholdene, da han jo er specialist på "skæve vinkler og eksistenser".
Problemet med fuglene har dog vist sig, at nogle få eksemplarer udvikler stribede ben, som regel altid venstre ben, med de farver som tuschen har.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-03-10 11:13

Hvordan føles det at blive holdt udenfor det gode selskab. Hvis man skal tro Ballegård-Knudsen, som den 300310 kl. 20.13 bl.a. skrev:

"Det minder mig om naboens dreng, da jeg var ganske lille. Lige så snart vi var lidt efter han løb han hjem ind af forældrenes fordør og lyn hurtig låse den, så stod han inden for og hylede op..

Han glemte blot en ting, vi vidste hvem han var og når der skulle vælges nogen til fodbolt holdet eller anden leg blev han aldrig valgt."

Er det ikke det kompleks der nu har ramt ham selv som godt og vel voksen ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-03-10 11:29

En fodbolt???????

Jamen dog - var det ikke Jesus der fik en fodbolt gennem anklerne? Jeg mener selv, at mit indlæg er højaktuelt - pga. den tilstundende påske.

Så vidt vides spillede Jesus ikkefodbold - og det gjorde Bb1 heller ikke.

Mvh.
Tonganeseren - som aldeles ikke er en neger.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-03-10 11:42

I øvrigt er det sjofelt, at Skov- og Naturstyrelssen + miljøministeriet tog forskud på påskeferien fra fredag den 26. marts.
Jeg skulle have været i kontakt med vildtforvaltningen - for at få løst et pludseligt opstået problem - men nada. Helt igennem sjofelt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-03-10 11:42

- Det kan godt være I har fri i dag, men det er ikke søndag, så hvorfor gå i kirke.

Jeg er skam glad hvis I vil holde mig uden for Jeres "GODE SELSKAB" bliv ved med det!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-03-10 11:48

Jamen kæreste Bb1. Jeg går skam ikke i kirke på hverdage. Kirken er jo lukket for betjening - som Skov- og Naturstyrelsen er det. Kan du have en god påske.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 31-03-10 12:16

Citat
En fodbolt???????

Jamen dog - var det ikke Jesus der fik en fodbolt gennem anklerne? Jeg mener selv, at mit indlæg er højaktuelt - pga. den tilstundende påske.

Så vidt vides spillede Jesus ikkefodbold - og det gjorde Bb1 heller ikke.

Mvh.
Tonganeseren - som aldeles ikke er en neger.

Undskyld at jeg griner. Men ovenstående er simpelthen humor på verdensplan..

Måske var det derfor at Jesus ikke kunne tegne en løsøreforsikring..? En løsøreforsikring dækker ikke nagelfaste effekter......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-03-10 12:21

Er der kun dig herinde eller læser du ikke hele tråden?

Jeg henvendte mig skam ikke til oraklet fra Humlebæk - så fornem en person tør jeg slet ikke omgåes, tænk hvis han ville have mig med i et menistrielt ned sat udvalg, så skulle jeg jo hend og købe nyt tøj...

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 31-03-10 12:31

bb1 jeg tror det er dig der har et problem med ikke at læse og forstå hvad der bliver skrevet, få hjælp fra din dukkefører.
Husk nu hvis du ikke opfører dig ordentlig får du det røde kort!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-03-10 13:15

Citat
Problemet med fuglene har dog vist sig, at nogle få eksemplarer udvikler stribede ben, som regel altid venstre ben, med de farver som tuschen har.

- gælder det også de "kejtbenede"?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-03-10 13:57

Uha herren von Franzen truer du nu? Er det nu jeg skal slå hælene sammen og løfte højre arm???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-03-10 14:58

Man skal passe på det der med at smække hælene sammen, især i vådt føre og hvis man går i gummistøvler. Og har man samtidig højre arm strakt ud kan det gå rivende galt. Så lad endelig være med den slags, især hvis man er oppe i årene og med et skrøbelige skelet.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-03-10 15:24

Knudsen HVOR BLIVER SVARENE AF?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 31-03-10 15:37

Sålænge at ham der ikke er neger ikke kun vil havde dig med bb1, i et pre-menstruelt samarbejde, bør du nok takke ja, måske du kunne få nye erfaringer, og en se nye muligheder i horisonten.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-03-10 16:15

Jeg synes denne ellers underholdende tråd er kørt af sporet i forsøg på mobberi på en bestemt person Hvorfor ødelægge en ellers god tråd med det pladder.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-03-10 16:42

Hej Stouenberg.

De kejtbenede fugle får, sjovt nok, hvide ben på højre fod !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-03-10 16:45

ØØØØØØHHHHHHH får den store hornugle så et hvidt ører og kan man gå på udstilling med den?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-03-10 16:51

Begge mine store hornugler har hvide ører, som bliver helt lilla når de er ophidsede !
Men det sjoveste er, når jeg bruger dem til at fange vagtler med, så iklæder de sig camouflage-uniformer og skrårem !

ØV

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-03-10 16:54

Går de også på stive ben

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-03-10 16:58

Hvornår bliver der givet piioooonnnniiiiiiiiiiiioooooooonnnnnnnoiog

Godkendelse af svar
Fra : HFranzen

Dato : 31-03-10 17:05

De kommer nu, Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-03-10 17:11

Til Sandheden.

Jeg glemte at fortælle om, når vi er på udstilling. Den foregår som regel udendørs, på arialerne ved skolen - et udmærket sted. Her kan fuglene rigtigt boltre sig når de er udparede mellem alt ukruttet, så kan de jo være næsten annonyme. Værst er det dog, når børnene samtidig spiller fodbolt - den uro er de ikke glade for. Så ser vi ofte det du spørger om, at de går på stive ben - et kosteligt syn, som desværre trækker fra i bedømmelsen, således de ikke får mange poing
Men hvad fanden - vi har iligevel haft en god dag, og det er jo dét det drejer sig om, ikk' ?

ØV

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 31-03-10 17:31

Har I mødt nogel gule hare også de såkaldte af raundop modeller