/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista
Fra : Sandvad261
Vist : 463 gange
300 point
Dato : 28-03-10 15:06

Jeg sidder her og roder med en Vista, som jeg skal prøve at få til at køre, jeg tror at den er fyldt med alt muligt skidt, jeg kører selv MAC, så jeg er lidt på spanden med den Windows maskine, jeg har hørt, at man skulle kunne brænde KUN styresystemet Vista over på en cd, og derefter formatere HDen, er der nogen her der kan råde mig...

Hej

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 28-03-10 15:12

Hvis jeg var dig vil jeg prøve at stille det spørgsmål her, de er super:http://www.spywarefri.dk/forum/

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-10 15:16

Citat
jeg har hørt, at man skulle kunne brænde KUN styresystemet Vista over på en cd, og derefter formatere HDen

Der har du desværre IKKE hørt rigtigt - men der må jo være en CD/DVD eller en partition med styresystemet

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 160 point
Dato : 28-03-10 15:17

Nej så enkelt er det ikke .

Hvis du skal gemme tyresystemet skal det være som en nøjagtig harddiskimagei lavet med ghost eller lignende. Så får du også alle dårligdommene med ved geninstallation.

Ellers er eneste udvej at anskaffe en windows installationsdisk. Men du skal så desuden bruge driverne til bundkortet og evt andet hardware.

Man skal derfor tænke sig 3 gange om før man giver sig til at formattere harddisken med styresystemet.
du kan heller ikke formattere disken med styresytstemet ved hjælp af systemet selv. Du er nød til at boote med noget andet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-03-10 22:02

Hvis jeg var dig ville jeg formatere computeren og installere OS og drivere igen, det er den sikreste måde og fjern "Skidt" på.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 30-03-10 23:15

Tak for svaret transor.
Det gav mig blod på tanden til at søge efter andre muligheder, så jeg fandt nogle programmer på nettet, som skulle kunne rense PCen, det var naboens datter der havde problemer, så nu må vi så se hvad der kommer ud af det, og så håbe på, at hun bliver så træt af det der Windows, så hun køber sig en MAC.

Hej