/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
nogen sende mail fra min hotmail
Fra : risvej07
Vist : 622 gange
50 point
Dato : 28-03-10 10:43

hjælp!!
nogen gange ( 4gange i år ) modtager alle de personer og firmaer der er i min "kontakt"
en mail fra mig. problemmet er at mailen ikke er fra mig.. men ser ud som om at jeg svar på en mail fra hver enkelt.
jeg har panda som sikkerhed , har prøvet at scanner computeren med flere forskillige antiviruser
men intet har hjulpet..
nogle forslag???+

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 28-03-10 10:58

Skift kodeord til din hotmail og vælg et besværlig vrøvle ord som er svær at gætte, der er intet i vejen med din computer det er ude på nettet det foregår og her ser det ud som om en har gættet din kode og logger sig ind som dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-10 11:48

Skift email adresse

Hvis din pc engang er blevet Hijacked, så er dit adressekartotek sikkert allerede i hænderne på nogle banditter. De kan maskere deres SPAM og få det til at 'se ud som om' det kommer fra DIN mailadresse. Selvom din maskine er 'ren' nu? Så kan du jo ikke gøre noget ved den e-mail adresse som allerede ER kompromiteret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-03-10 15:24

Det behøver hverken at være din computer eller hotmailadresse, som er hacket.

Du behøver bare en gang at have sendt en mail fra til et sted hvor den er opsnappet. derefter kender skidderikkerne din adresse og kan skrive deres lot, så det ser ud som om det kommer fra dig.

Stol aldrig på afserneradresser. Det kan være løgn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-10 17:30

En gylden regel: GIV ALDRIG DIN EMAIL ADRESSE VÆK ..til andre end dem, som du vil have skal kunne modtage eller sende mail til dig ...PERSONLIGT.

Læg ALDRIG din email adresse frit tilgængeligt i fora, i BLOGS, på offentlige hjemmeside ..og bestemt heller ikke på din egen hjemmeside.

WEB-robot'er trevler nettet igennem i døgndrift for at 'høste' disse email-adresser.

..og 'teknologien' til at gøre dette? Findes 'derude' ...helt legalt. Understøttet af selv de største aktører på 'banen': http://java.sun.com/developer/technicalArticles/ThirdParty/WebCrawler/

Ovenstående er f.eks. en 'guldgrubbe' for vordende hackers, skiderikker, hængerøve og beriddere !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-10 17:41

..endnu værre !!! : http://www.robotstxt.org/orig.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 28-03-10 22:31

Og den største regel :
Skrive aldrig "alle" mails, altså mails som du sender til mange.
1. Det er ikke sikkert de andre vil ha du giver deres email adr. videre til andre
2. Det er sådan nogle mails som vira/mail kollekter elsker
3. Mails til mange er ikke personlige men SPAM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-10 11:35

..og så kan din e-mail adresse iøvrigt også være komprimiteret af en af dine MODTAGERE, som har dig i sit adressekartotek. Det behøver dermed ikke være dig, som har 'lækket' din e-mail adresse. Det kan lige så godt være en af dine 'venner' som har fået 'snavs' og så er du blevet fundet i vedkommendes adressebiliotek.

Det er mange muligheder. Eneste 'løsning' er som sagt: Skift e-mail adresse !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 06-05-10 13:25

Tak for svaret o.v.n..