/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Agerhønen.
Fra : bb1
Vist : 753 gange
100 point
Dato : 28-03-10 00:27

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=537251&r=6

Se denne udsendelse og se bort fra KLOGE ÅGERNE som jo har bevidst at de ingen ting ved....

Vil du gøre en forskel meld dig ind i gruppen på Facebook..
Mit spørgsmål er ganske enkelt vil du gøre noget eller blot se til ???
Vi er efterhånden mange, som ikke allene vil,men som også gør noget, så hjælp i stædet for kun at stille fjollede spørgsmål her.....

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-03-10 09:12

Kære Bent Ballegaard.

Hvorfor skal man tilmelde sig agerhønsesnakken på Facebook - ingen gider kommentere noget du har med at gøre alligevel ? Desuden er ingen interesserede i at afgive navn og adresse til dig, da muligheden for misbrug er til stede !
Selve udsendelsen som du har linket til var skam både pæn og ordentlig oplysning - den blev dog skæmmet af alle disse tåbelige hundesportsfolk, som med deres hunde drev nogle arealer af, i optællings-vanviddets hellige navn. Jeg forstår godt de mennesker som synes det er underligt, at man ikke kan lade vildtet være i fred, specielt efter en hård vinter, som først nu synes at slippe sit tag. Men der var måske ikke tale om vilde fugle, men til lejligheden udsatte, blot fordi man ville vise, at der skam er agerhøns ?? Hele den iscenesatte seance lugter meget af bestilt arbejde af disse pseudo-jægere, dig selv iberegnet ! Vildtkonsulenten siger, der er et kraftigt fald i bestanden af agerhøns, "jægerne" siger der er masser !! Hvad skal man tro på ??
Landbruget skal løse de fleste problemer - det tror jeg også er muligt, hvis ikke disse såkaldte jægere absolut skal kloge sig - de ("jægerne") gør en utrolig dårlig reklame for jagtsagen.
I tilgift til hjælpen fra landbruget, er der efter min bedste overbevisning kun ét at gøre: Fred agerhønsene og for den sags skyld harerne for en periode og lad os så se om der er nogen indvirkning !!

Provsten1

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-03-10 10:19

Jeg kan yderligere forstå, at Bent Ballegaard har været til træning omkring 170310 sammen med 3 andre "jægere" - hvor de stødte ind i 6 par agerhøns + 3 singler, 1 fasankok og 8 harer på et areal af 11 ha.
Han konkluderer flot og frejdigt, at hvis disse tal er "normen" for resten af arealerne, så har den hårde vinter ikke betydet "det fjerneste" for agerhønsebestanden !!

Noget af en påstand fra KLOGE ÅGE nr.1 !!

Han har i lighed med en flok amatører kun det formål at kunne opretretholde et falsk billede, udelukkende med hundetræning som formål - vildtbestanden rager ham egentlig en høstblomst, bare der er vildt nok til prøverne og lidt til "jagterne" - dét er hans agenda !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-03-10 11:20

Hvem stillede spøgsmålet med den gang, men det gør heldigvis ikke

Det ville være rart at den nødvendige ekspertise, på forskellige fronter var til stede i monopolet DJ, så at ( som du selv mener du er ) en erfaren jæger og rewirfremlejer af en hvis størrelse, aktiv deltager i mange foreninger, som man har forladet i total raseri eller blevet gået, og smækket så hårdt med dørene, at søværnet stadig leder efter dem.

Er det Facebook eller Twitter som skal være stedet hvor vi påvirker tingene, det kan da være at du har ramt noget, for DJ´s vilje og evner til at få gang tingene til at ske på vores boldgader har ikke virket, og i sol og måne er der ikke de store innovative tiltag først for fra den kant.

Som en fodnote vil jeg så håbe, at du finder en lidt mere seriøs og velovervejet stil, end den du gylper med her, for så er agerhønsejagt m.m. en saga blot hvis den slags bliver et bedømmelsesgrundlaget for jægerstanden.

Det eneste håb er at sætte spindlægerne på skribent-overarbejde HÆ HÆ, og måske vedhæfte et kontrafej af Mr. Ballemand himself.

Nu igen, er jeg yt fra Ballemands univers eller får jeg ++

PS: Når du hver gang, og det er hver gang starter dine indlæg med at tro, du kan køre i slæde med nogen, er ovennævte stilen, for i dette lidt obskøne spil får du heller ikke en balle til sædet. Desværre vil du reelt ikke noget med dine såkaldte spørgsmål, andet end ballade og en lidt sygelig trang til selvmarkering, den med holdt kæft og følg mig, kan du anvende på dine udsætter vagtler og hvad du ellers har magt over på parcellet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-03-10 15:52

Jeg havde bestemt ikke forventet i de Herre ville fremkomme med noget posetivt, dertil er i alt focuseret på personfnidder.

Det var ikke min person, men agerhønen det drejede sig om..

Hvis jeg på 11 ha. kan finde det antal vildt, som jeg gjorde, så er jeg i min fulde ret til at skrive:

At hvis det er normen på resten af arialet - så har vinteren ikke betydet noget for bestanden der på stedet, for det var nogenlunde det samme antal, som sidste år..

At de Herre heller ikke tør stå ved det de skriver,men gemmer sig bag øgenavn - det gør dem bestemt ikke mere troværige.

Provsten er lige så lidt en provst som Bettewisser er nogen særlig begavet jæger....
Så hav medlidenhed med dem, som apostelen siger: Thi de ved ikke hvad de gør...

Jeg fatter dog ikke at I ikke snart forstår, at alt det personfnidder ingen virkning har på min person -
så I kan lige så godt stoppe det.
Jeg kan som skrevet være lige glad, men I bliver ikke mere troværdige og vellidte herinde, blot fordi I kan sige ham den slemme bb1 noget. Efterhånden er der flere og flere, der sender en PB med ordene: Vi gider ikke skrive i debatten, for så bliver vi også blot svinet til, men du har vores/min fulde støtte..
At jeg så har svaret, at jeg lige PT har meget travelt og bukke jagten også snart begynder, så de ikke skal forvente, at jeg har tid og lyst til at diskutere personfnidder med Hylerne er en helt anden sag...
God søndag..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-10 16:01

Jeg har lige set den udsendelse for 3 gang, og jeg har tænkt og tænkt tilbage. Det er flere år siden jeg har set en agerhøne også selv om vi kører meget rundt både på Sjælland og i Jylland. Jeg ser mange fasaner men ingen agerhøns.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-03-10 17:02

De er også meget svære at få øje på,men os med de stående hunde oplever dem jo netop fordi vi benytter os af hundens evner.

Og Granner1 mærkeligt at de to "personfnidre" ikke kommentere dit indlæg med:

Der kan I selv se Granner1 ser ingen ting også er det nok rigtig, der ingen er.....
Agerhønen er da ikke helt forsvundt på tre år. Der findes biotoper i Danmark hvor agerhønen er i stor fremgang også findes der andre hvor den på grund af omlægning i mark drift og lignende er i tilbage gang. Som udsendelsen siger, så er det det der skal kortlægges, så der kan gøres noget ved det. Derfor vil lokalfredninger i en periode, måske kunne hjælpe, men KUN hvis biotopen samtidig forbedres..
Jeg har personlig en meget stor erfaring med, hvad der sker hvis, der sker en omlægning til økologisk drift.
Blot det at der ikke sprøjtes med raundop, så harene ikke bliver helt gule er et meget stort fremskridt, men for agerhønen er det vigtigste, at deres leve stæder bliver forbedret og det er i de to år siden udsendelsen blev lavet kun sket i ringe grad. Nogle jægere gider ikke, fordi jagttiden er blevet afkortet. De vil hellere satse på en suplerende fasan udsætning og på en måde kan man godt forstå det -. det hjælper blot ikke agerhønen...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-03-10 18:46

Der var et begreb som hed den gule fare, ( noget med Kinamanden kom efter os, og så var der den røde fare, Russermanden kom efter os ) men ikke den gule hare !!!.

Er det så når hormonmidlet Raundop har " ramt " haren, at den efter ca 10 dage, antager en fin udgået gul farve, når hårsækkene på haren er sprængte, og den så ligner en form for punkerhare med gul manke osv., de er jo lettere at se ligesom orange lerdue, må de have en svær tid for dem. Tror du ikke at det er nogle lømler der har udsat påskehare på dit rewir, der er som bekendt meget gule.

Hold nu Ballegård inden vi går helt til, har du set mange af de der gule harekatte i dit område, det er da godt vi andre bliver hvidhårede, når kraften forlader hårsækkene.

For at hjælpe dig lidt, er det ikke de forlængst forbudte sprøjtemiddel, som gik under navnet de gule midler, som du i en skøn uorden roder lidt rundt i.

Sæt dig hen i divanneser og syng den her "i am living in a`yellow submarine "

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-03-10 19:23

Der er masser af agerhøns derude. Lad os komme igang med at skyde de kræ, og lad det gå lidt hurtigt!

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 28-03-10 20:48

Nu har bb1 igen været ved at omgå sandheden: Nu er klippet fra TV2 2 år gammelt - så hvor aktuelt er det så lige nu ??
Ligeledes påstår han, at han får mange henvendelser via PB - er det mon lige så mange som han modtager på Facebook ? En-to-mange

"Derfor vil lokalfredninger i en periode, måske kunne hjælpe, men KUN hvis biotopen samtidig forbedres.." - Derfor er jeg også glad for, at du har lært lidt af det jeg har fortalt dig !!

Mvh
Provsten1

PS Hvornår rydder du egentlig op i dine gamle spørgsmål ??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-03-10 21:59

P. og B. har stadig ikke fattet at det er AGRHØNEN og ikke mig bb1 tråden handler om - hvis I ikke snart fatter det, så bliver jeg nødt til at blackliste Jer - ------

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-03-10 00:19

Flash77 ´
Blev vi ikke enige om at skyde jægerne? Med slangebøsser.

Ville det ikke være sjovere?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-03-10 05:27

Skal du også på listen Granner01 er 01 dit fødselsår??

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-03-10 12:01

Hej bb1.
Jeg har et par spørgsmål til dig,

Hvilken forskel kan jeg gøre ved at melde mig ind på Facebook.?
- er agerhønen også medlem.?

Hvilken forskel gør facebookmedlemmerne, versus dem som ikke er medlem af facebook.?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-03-10 21:02

Ved du hvad bb1, jeg synes det er en fallit at blackliste folk, men blacklist du bare mig.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 30-03-10 07:34

For en gangs skyld er jeg enig med granner01 - at blackliste folk med andre meninger er en fallit-erklæring. Men det er typisk for Ballegaard-Knudsen, som hver gang han bliver lidt klemt af fornuftige argumenter, griber til denne "magtudøvelse" !

Heidi-Ho stillede ligeledes nogle absolut relevante og fornuftige spørgsmål - hvor bliver svarene af ?

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-03-10 12:18

bb1, hvorfor svarer du ikke på de spørgsmål jeg stiller dig.?
Citat
Hej bb1.
Jeg har et par spørgsmål til dig,

Hvilken forskel kan jeg gøre ved at melde mig ind på Facebook.?
- er agerhønen også medlem.?

Hvilken forskel gør facebookmedlemmerne, versus dem som ikke er medlem af facebook.?

Du kan ikke blive ved med at bruge strudsemetoden.!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-03-10 14:27

Undskyld H. H. men jeg har altså andet at lave end at sidder her..

Ved at melde sig ind på Facebook tilkendegiver man, at man ønsker at være med til at bevare agerhønen.
Det er den enkelte forklaring. Den dybere er at det er guppens stifters mening, at der skulle blive så mange medlemmer, så det allene kunne medvirke til, at beslutningstagerne kunne påvirkes.

Sideløbende hermed får man på Facebook en langt sagligere debat fordi den evindelige gang personfnidder, som findes her er ikke eksistrende i et forum, hvor folk skal opgive navn - altså stå ved det de skriver..

Endelig så har Facebook lang flere besøgende en lille KanDU jagt - hvor det er de samme under 10 personer, der hele tiden er inde - det har bestemt også en betydning, men alt det jeg her har skrevet vidste du jo god i forvejen, så jeg spekulere stadig over - hvad forklaringn er på dit spørgsmål..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-03-10 14:31

Til granner1 jeg hendstiller kun til dig om, at holde dig til tråden og vil du ikke det,så har jeg kun en mulighed at udelukke dig, men svar mig på hvorfor deltager du i tråden, når du ikke gidr svare på spørgsmålet???

At Provsten gør det er fordi han ikke har sin egen hjerne at slogs med og det er blot synd for ham..
Han svare generet aldrig på det man spørger ham om og det er jo fordi staklen ikke kan

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-03-10 16:25

Citat
Undskyld H. H. men jeg har altså andet at lave end at sidder her..
Åh ja, det var dagens flue. Grunden til jeg efterlyste svar var fordi, du havde da rigeligt gang i den, i andre tråde...

Citat
Ved at melde sig ind på Facebook tilkendegiver man, at man ønsker at være med til at bevare agerhønen.
Arhhhhh...det er et lidt slidt argument at komme med. - synes du ikke..? Samtlige danske statsborgere ønsker da agerhønen bevaret - og alt andet vildt også.

Citat
Det er den enkelte forklaring. Den dybere er at det er guppens stifters mening, at der skulle blive så mange medlemmer, så det allene kunne medvirke til, at beslutningstagerne kunne påvirkes.
Nå, okay...Men er der ikke snart ved at være en forening til hver vildtart.? Lad mig nævne i flæng; Skarvens venner, Råvildtforeningen og nu agerhønens.....Efterhånden mangler der bare en forening for fladbukkene.
Citat
Sideløbende hermed får man på Facebook en langt sagligere debat fordi den evindelige gang personfnidder, som findes her er ikke eksistrende i et forum, hvor folk skal opgive navn - altså stå ved det de skriver..
Mht personfnidder...øh, æh.....DJ-debatten har da masser af personfnidder, det tiltrods, at der oplyses navn....såeeee, det er ikke helt rigtigt hvad du skriver.

Citat
Endelig så har Facebook lang flere besøgende en lille KanDU jagt - hvor det er de samme under 10 personer, der hele tiden er inde - det har bestemt også en betydning,
Det har du nok ret i....

Citat
men alt det jeg her har skrevet vidste du jo god i forvejen, så jeg spekulere stadig over - hvad forklaringn er på dit spørgsmål..
Nå...!! Hvor pokker skulle jeg vide det fra.???
Jeg spørger udelukkende fordi jeg vil ha' noget at vide...Ellers spurgte jeg jo ikke - vel.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-03-10 18:47

Kæreste H.H. - Jeg fatter stadig ikke rigtigt hvad det er du vil med dine to indlæg, de har ikke meget med agerhønen at gøre.

Dit svar 2: Hvorfor er hele Danmarks så ikke tilmeldt gruppen, hvis de vil bevare Agerhønen-
Hvorfor er du så ikke selv??

Dit svar 3. Foreninger for snart dit og dat. Det har du ret i og det er jeg også modstander af.
Dette er jo netop ingen forening med bestyrelse love o.v.s....

Dit svar 4. Ja, fra en enkelt person, men tro min påstand,fortsætterhan bliver han snart udelukket.

Dit svar 6. Du må meget undskylde,men jeg anså dig for at være et intiligent og selvtænke menneske - men måske tog jeg fejl..

Hvis formålt med dine to indlæg kun er,at diskutere så slutter jeg her for det gider jeg ikke.
Alle også dig er klarover min mening i denne sag og om I deler den eller ej er jeg komplet lige glad med,for det er der heldigvis mange andre der gør.
Du skriver jo selv at alle kan da gå ind for bevarelsen af agerhønen - hvorfor gør de det så ikke aktivt......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-03-10 19:03

Citat
Du skriver jo selv at alle kan da gå ind for bevarelsen af agerhønen - hvorfor gør de det så ikke aktivt......
Og lige her rammer vi sagens kerne. Det tog eddermugme osse sin tid, da.!!

Hvad aktivt kan man gøre på facebook for at bevare agerhønen..udover en masse palaveren om ditten og datten..? De facebook-skriverier er og bliver en gang tomgangsnak, a la - alle taler om det - ingen gør noget ved det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-03-10 20:13

Forholdet er jo ganske det samme her

Bortset fra at her øser nogle også ud af deres beskidte personfnidder, fordi de her føler sig helt annonyme..

Det minder mig om naboens dreng, da jeg var ganske lille. Lige så snart vi var lidt efter han løb han hjem ind af forældrenes fordør og lyn hurtig låse den, så stod han inden for og hylede op..

Han glemte blot en ting, vi vidste hvem han var og når der skulle vælges nogen til fodbolt holdet eller anden leg blev han aldrig valgt.

Jeg ved også med sikkerhed hvem to af hylerne her i debatten er og jeg kan forsikre Jer for, at jeg aldrig vil vælge de to til noget som helst....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-03-10 21:09

Jamen så gentager jeg det jeg skrev

Citat
Jeg har lige set den udsendelse for 3 gang, og jeg har tænkt og tænkt tilbage. Det er flere år siden jeg har set en agerhøne også selv om vi kører meget rundt både på Sjælland og i Jylland. Jeg ser mange fasaner men ingen agerhøns.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-03-10 22:11

Og jeg har svaret dig min ven. <Fordi du ingen har set er det ikke et bevis på at der ingen er!!

Hvis du har set filmen 3 gange, så har du vel forstået,hvorfor så mange hundefolk bruger en weekend på at finde og tælle parhønsene. Desuden så er filmen optaget i 2008.

Så igen hvad er dit spørgsmål - hvad vil du fortælle med dit indlæg?

At du ikke har set nogle agerhøns O.K. og hvad så??????

Der findes som jeg skrev visse steder en enda meget stor bestand. Jeg vil eksempelvis kunne vise dig ca. 20 på en formiddag.
Fordi vi har trænet hund på arialerne og derfor ved, hvor de udparede par har etableret sig og det fodre vi efter, netop nu og frem til det tidspunkt hvor al ukruttet kommer rigtig frem er det meget vigtigt at fodre.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-04-10 03:33

Granner1 svar lige eller må jeg lukke tråden..

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-10 15:32

Jeg er meget fugleinteresseret og det undrer mig at jeg ikke har set agerhøns, jeg har endda boet nogle år på landet.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 05-04-10 21:51

Tak for svaret granner01.

Men lov mig lige at gå ind på Danmarks Jægerforbunds Hjemmeside. Der bringer de en artikkel om afslutningen på et agerhøsn projekt på Kalø - det forklare hvorfor man nogle steder i landet ser mange agerhøns og i andre ikke....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-10 13:43

Tak for point, og jeg vil undersøge det på nettet og finde ud af hvor jeg kan se dem. Jeg skal på ferie i Nordjylland i år så det kunne være jeg kunne finde et par steder hvor de er.