/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
hva´gør dig gla´når du laver mad ?
Fra : smuller54
Vist : 1514 gange
50 point
Dato : 27-03-10 19:20

tænkte lige her til aften, mens jeg lavede mad--- hvad skulle der lige til for at gøre det ekstra sjovt

og satte Cheer på

http://video.libero.it/app/play?id=2b7d442f4f1a2fc2609ff8d5bfc3695b

og så blev det hele en leg- godt vi har et stort køkken

Hvad gør dig glad når du laver mad ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-10 19:27

Nu er det ikke så ofte det er mig der står i køkkenet, men musik er altid et must

Hva' der gør mig gla'.... når jeg ved jeg laver en ynglingret - altså ikke lige min, men til en af de øvrige

En enkelt gang var det specielt sjovt at skrælle kartofler... jeg skar ansigter (sådan nogle smilyer) eller mønstre i kartoflerne.... senere var det ikke kun mig der sys det var sjovt, du skulle have set gæsterne

Kan ikke anbefales, det tog en hulens til tid

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-03-10 19:30

At have høretelefoner på og så høre Mills Brothers. Eller Chet Atkins.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 19:32

Citat
At have høretelefoner på og så høre Mills Brothers. Eller Chet Atkins.

@granner

giv mig lige et eksempel, måske du kan finde noget på you toube, som lige er din favorit ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 19:43

hmmm
nu er der igen noget med de der mail
viste ikke I havde skrevet - kun fordi jeg ku´se antallet i oversigten og har heller ikke fået mail fra nogle af de spørgsmål som jeg har deltaget i.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 27-03-10 19:45

Et glas vin samtidig men man laver mad er da nødvendigt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-10 20:19

Det gør mig glad at prøvesmage...........................når min hustru laver mad.
(spisesmiley)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 20:43

Citat
prøvesmage

det er jo det vigtigste, Ejvind-

http://www.asterix.co.nz/characters/gauls/obelix.jpg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 20:48

får I mail ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 20:52

nope

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 20:53

Hvor fa'en har .u fun.et .et bille.e af mig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 21:09

Citat
Hvor fa'en har .u fun.et .et bille.e af mig

næh, var os helt overrasket over at fin.e .ig .er

men det kom som spyt u. af en spæ´kalv

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 21:15

nu skriver jeg igen til teamet. De er nok ved at være træt af mig og mine mails

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-03-10 21:41

Hej smuller.
Citat
Hvad gør dig glad når du laver mad ???

Ja men det kan jeg godt fortælle dig.
Det jeg glæder mig til ved madlavningen er :
1. at finde på gode opskrifter.
2. At afprøve dem.
3. At mine gæster kan li' det jeg laver.
4. I det hele taget at være opfindsom i køkkenet. At ha' tid til at handle ind.
At ha' tid til at dække et pænt bord.
At ha' tid til at nyde mine gæster.
At ha' tid til at nyde maden og ikke styrte forvirret rudt i køkkenet mens gæsterne "passer" sig selv.
At være til og ikke virke fraværende med tanke for hvornår når jeg det næste.
Mad tager tid og jeg sætter stor pris på at lave maden og nyder i fulde drag at se mine gæster sætte pris på jeg har taget mig tiden til at forkæle dem.
Mad behøver ikke at være kompliceret men kan laves enkelt og let hvis man bare planlægger i god tid.
Og jeg ÆLSKER det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-03-10 21:42

Her er de

og

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 21:52
Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 27-03-10 22:06

Det var da en god ide med musik i køkkenet. Det har jeg aldrig tænkt på. Tak for tippet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 22:26

Mark Knopler

er det ikke det eneste der rimer på Kartofler ?

Dejligt at høre jeres musik.

og jeg er enig med piaskov, det er dejligt at lave mad til andre.
Det holder jeg også meget af.

Men med musik, er det alligevel som om, at det er ligegyldigt. Rivejernet og rytmen- giver en god energi og maden bliver dejlig af det.

Idag stod den på squashfrikadeller med salat og creme fraichedressing med roquefort- helt for/til mig selv og det smagte skøøønt.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-03-10 22:30

Sådan er musikken til rigtig mad og kom ikke i mit køkken med cher og botox:
http://www.youtube.com/watch?v=zBUJztI884M

Sådan kan fødevarer have det.

http://www.youtube.com/watch?v=H2Cfg3swvbc&feature=PlayList&p=4A2F9833F6CC2ED4&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 22:35

også god mad musik

du skal lige vente lidt - så kommer musikken

http://www.canzoni-mp3.net/testo_fuoco_nel_fuoco.htm

Eros Ramazzotti

allertiders til madlavning og lidt vuggen i hofterne :)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 22:40

Citat
Sådan er musikken til rigtig mad og kom ikke i mit køkken med cher og botox:
http://www.youtube.com/watch?v=zBUJztI884M

Yes-- den var god ziggy99- god madmusik. Især til de store armbevægelser

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-03-10 22:45

Jeg vil fremhæve dem her

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-10 23:04

Så er der mail... tak for det smuller

Smuller,har du fået en direkte mailadr. siden det går så hurtigt når du får skrevet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 23:08

Citat
Smuller,har du fået en direkte mailadr. siden det går så hurtigt når du får skrevet

Ved det ikk´

Men det virker jo hver gang og de er slet ikke sure eller noget, som der ellers har gået rygter om..

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-03-10 23:09

Til en cool forret med varmtrøget laks/grønne asparges,creme fraice og masser af dild kan anbefales

ind i mellem kan man også shake en velkomstdrink..måske lidt 70er agtig men den er afprøvet men succes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 23:09

Ja nogle af mails'ne ingen fra denne tråd

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 23:11

Bare vent til imorgen, der er der sikkert helt gikkernik i den p.g.a. sommertiden

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 23:16

Citat
Bare vent til imorgen, der er der sikkert helt gikkernik i den p.g.a. sommertiden

sig det ikk´kære obelix -

det bli´r ikke mig denne gang der skriver

det ender bare med jeg bliver blacklistet af Kandu.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-10 23:18

Citat
det ender bare med jeg bliver blacklistet af Kandu.dk

Eller også kommer du på lønningslisten - hvis der fandtes en - du er jo på fast arbejde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 23:21

Du kommer til at sende mig en kladde af den skrivelse du sender til dem

ps
har lige fået mails fra denne tråd

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 23:22

Citat
Til en cool forret med varmtrøget laks/grønne asparges,creme fraice og masser af dild kan anbefales

kære ziggy99

herligt nummer,- jeg ville blive stresset under madlavningen- men det ville være perfekt til senere på aftenen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 23:26

Citat
Du kommer til at sende mig en kladde af den skrivelse du sender til dem

Citat
Eller også kommer du på lønningslisten - hvis der fandtes en - du er jo på fast arbejde

Jeg skriver bare pænt og høfligt. Og gør dem opmærksom på at Kandu.dk ikke fungerer uden. Aktiviteten går i stå osv osv.

ikke ant ´

I ku´gør´ det samme

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 23:32

kære klaudi

du kunne godt få min kladde, men jeg må ikke skrive til dig privat så desværre

pjat det er ikke så hemligt

"Kære Team

beklager at må meddele ,at vi igen ikke får mail.

Det kan godt være det opfattes som et mindre problem, men jeg er personligt overbevist om, at det sætter Kandu.dk i stå.

VI opgiver at følge med i alle tråde eller vi ser ikke hvad der sker der hvor vi er særligt interesseret.

Håber det kun er få af os og at I snart får det til atkøre igen

mvh Smuller54"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 23:35

Ja det er et godt nr Ballroom Blitz, synd at Brian er borte, det var et af mine "bands" i 70'erne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-10 23:36

Hø hø, nu forsvandt mit indlæg, eller har jeg skrevet det i en forkert tråd nå men jeg skrev følgende

Citat
I ku´gør´ det samme

Det har jeg da folk til

Jeg har også skrevet til kandu et par gange, og jeg skriver altså også pænt, og de har også reageret på mine mails, bare ikke lige så hurtigt som på dine

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 23:39

Citat
men jeg må ikke skrive til dig privat så desværre

Det er der så lavet om på nu, jeg lukkede for privat pm da vores go'e ven begyndte at skrive til mig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-03-10 23:58

Citat
Det er der så lavet om på nu, jeg lukkede for privat pm da vores go'e ven begyndte at skrive til mig

he he

det kan jeg sgu´godt forstå.

det var bare os´ lidt for sjov, for jeg er helt ok, med dem som ikke vil have et pm.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-03-10 00:03

nå-nu tror jeg dynerne skriger på selskab

og hunden har lagt sig og katten er gået totalt i hi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 00:07

Nat nat smuller-54, sov godt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-10 00:13

Go.nat me. jer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 00:15

Klau.i

Bety.er .et at jeg skal gå i seng nu??

Venter li.t, en ny .ag truer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-10 00:42

Masser af mails fra diverse spørgsmål jeg har blandet mig i, og så tilbage til spørgsmålet: Der er ikke noget som gør mig glad mens jeg laver mad, men vi skal jo overleve så det skal til som en sur pligt, er der noget som kan gøre mig glad så er det efter at gæsterne har spist maden og den var vellykket men ikke mens jeg laver maden det er bare noget som skal gøres

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-10 00:47

I må ikke gå i seng nu, der går udu i sommertiden hvis i gør, nej vent til klokken 02 og stil uret før i lægger jer

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-03-10 01:29

Citat
hva´gør dig gla´når du laver mad ?

Hvad er foremålet med at lave mad. At få noget at æde.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-10 13:56

Hvilken gren af dyreriget hører du til smokei?

Siden du æder og vi andre spiser?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-10 14:25

Jeg bliver glad, når der er noget at lave mad af

Køleskabe er ikke, hvad de hár været...

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 50 point
Dato : 28-03-10 16:41

Når jeg ikke er alene i køkkenet - når vi får et glas vin til arbejdet og snakker ....
eller hører musik f.eks.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 28-03-10 16:54

Tak for svaret Christa.N.

Det elsker jeg også- selskab, samarbejde og et godt glas vin under arbejdet- sammen med god musik i baggrunden.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-03-10 16:58

Selv tak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-10 21:54

Det gør jeg også........... men hvor kan man købe det henne? Samme sted som maden, der mangler i køleskabet?