/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
driver installation
Fra : michaelmoeslund
Vist : 744 gange
100 point
Dato : 27-03-10 15:16

Lykkedes aldrig for mig

Kan godt få hentet den passende "pakke" med driveren i

Men så går det også istå, når jeg åbner filerne jeg har downloaded, er det ikke til at finde hovede eller hale i, hvad det er for en fil(type) der skal åbnes..

Og hvis jeg går i enhedshåndtering (XP) og prøver at "target" de filer jeg har hentet, skrives der bare "ingen filtype passer" eller noget i den retning

Eks:

En stationær vi har, mangler driver til lydkortet, der er så en lille seddel på lydkortet, hvor der står:AU 8830 4 ch PCI soundcard

Får så hentet en mappe hvor der en masse .dll filer i?!? men hva skal jeg gøre for at få dem skubbet ind på rette plads?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-10 15:25

.dll - filer har ikke meget med drivere at gøre - så det er nok ikke det rigtige du henter...

http://www.opendrivers.com/driver/217683/asound-4ch-pci-au8830-sound-driver-windows-xp-free-download.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 16:56

Har du prøvet dette

Højreklik på ikonen "Denne Computer" på skrivebordet
vælg egenskaber>hardware>enhedshåndtering
enheder der ikke er fundet vil optræde med et gult tegn.
Slet disse enheder
tryk opdater,
PC-en finder nu fx. lydkort og der vælges næste indtil man kan angive placering af driveren.
angiv driver placering og indlæs den.

Tilsidst vælges udfør og evt. genstart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-10 17:17

Og melder den så at der ikke findes drivere der hvor du peger - så er det ikke de rigtige drivere du har hentet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-10 18:10

Er det denne driver du har prøvet
http://peecee.dk/upload/view/234261

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 28-03-10 09:58

Godmorgen

Har lige været nødt til at gå lidt fra det pc bøvl lidt, for ikke at miste besindelsen...

Det er som om at pc'en leger lidt med mig ! kan ikke aktivere ikonet for lyd på proceslinien, før der er installeret en passende driver til den..

Der er lyd på, men noget lavt..

Prøver lige at hente en af de drivere i peger på, og vender så tilbage

Og tak for deltagelse..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-10 10:38

Er der lydkort på bundkortet, det kan jo lave konflikter hvis i sætter et lydkort i og ikke slår det fra på bundkortet, det deaktiveres i bios

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-10 18:44

Først skal du følge rådet fra Klaudi og slå det indbyggede lydkort fra, bagefter henter du denne fil:
http://download.opendrivers.com/showfile.php?file=TDNOdmRXNWtZMkZ5WkM5aGMyOTFibVF2UVZVNE9ETXdJRmhRTG5wcGNBPT09

det er en zip fil og den pakker du ud, indeni er der en fil som hedder au8830b2xp.exe den dobbelt klikker du på og installerer Vortex Control panel på computeren, det er lyd indstillinger til dit AU 8830 4 ch PCI soundcard lydkort og der er drivere med i installations filen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-10 18:58

Hvorfor hente den 2 gange, jeg har uploadet den på peecee!
http://www.kandu.dk/spg146220.aspx#1682475

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-04-10 12:48

Tak for svaret Klaudi.det var fordi lydkortet på bundkortet ikke var deaktiveret...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 13:47

Velbekommen, og nu spiller det bare, forhåbentlig