/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagtstøvler
Fra : TheRealDeal
Vist : 2202 gange
200 point
Dato : 27-03-10 15:11

Kære alle

Jeg står for at købe et par nye jagtstøvler. Støvlerne skal være af læder og med goretex, hvilke støvler er de bedste, til at holde vandet ude?
RD

Kommentar
Fra : coccinella

Dato : 27-03-10 15:20

Prøv at se denne side, de opfylder dine krav og der er tilbud på nogen af dem.
http://skibbyjagtogfiskeri.dk/group.asp?group=111

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 210 point
Dato : 27-03-10 15:23

TRD jeg har efterhånden prøvet næsten alt hvad hjertet kan begære inden for jagtstøvler med goretex og der er kun et mærke som holder hele vejen og det er Meindl
http://www.bjergkaeden.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=2829&MenuItemID=1075

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-03-10 15:25

Køb et par militærstøvler.
De er behagelige, de er vandtætte, du kan gå med støvlerne i dagesvis (ikke anbefalelsesværdigt)
Du kan, kort sagt, alt i de støvler...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-03-10 19:01

De bedste støvler overhovedet - altså i mit nøjsomme univers - har været og er de udfasede svenske militærstøvler fra 1980, som også kan anvendes til langrendski, idet der er en rille bag på sålen. De er lette og superdejlige at bruge. Jeg havde det enestående held at kunne købe 5 par spritnye af slagsen - og har derfor støvler til den dag, hvor jeg slår godnatprutten. Kommer du derfor til Sverige - så find ind på det lokale overskudslager.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-03-10 19:11

Du skal købe nogle som din hund ikke spiser...

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-03-10 22:44

Gummi eller læder...svært at afgøre, men jeg går efter nogle der kan stå fast, gerne med markante riller ...altså når jeg dyrker sex og eneste holdepunkt er et løvtræ...hvis du forstår,,,,Y,,,,,

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-03-10 23:12

Min mave rumler også.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-03-10 23:19

Det kan da ikke være fordi du dyrker sex.......

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 28-03-10 00:03

Kære Heidi Ho
Jeg har prøvet de danske militærstøvler, både den nye og den gamle model, de har ikke den vandafvisning som jeg forventer et par læderstøvler skal have.

Kære Tonganeser
Tak for dit tip, men det bliver nok lidt svært at finde et par svenske militærstøvler som har været under udfasning siden 1980

Kære bb1
Dine dumme kommentarer gider jeg ikke høre på, du er udelukket fra dette spørgsmål

TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-03-10 01:06

Mit indlæg:

Min mave rumler også.

Og Bb1`s kommentar: Det kan da ikke være fordi du dyrker sex.......

Nu var mit indlæg optakten til en vittighed - men den slags forstår Bb1 ikke.
Egentlig pudsigt, fordi højoktant religiøse ofte centrerer om netop sex - med mere eller mindre vanvittige tabuforestillinger. Lidt bolleri uden om ægteskabet betragtes som en dødssynd, der hvor Bb1 kommer fra, men ikke desto mindre ser det ud til, at han ikke har meget andet i hovedet, når han kan sætte rumlen i maven i forbindelse med sex.

Men, på den anden side, så sætter fysisk aktivitet netop gang i tyktarmen, hvor rumleriet altid stammer fra, hvis der ikke er tale om divertikler eller katar i en eller anden form. Så hvis Bb1 ikke har rumlen i maven, kan det måske være, at han ikke har dyrket sex i en årrække - eller fordi han ikke kan løfte sig ud af lænestolen til lidt motion. Med det madskab han slæber rundt på, ser det ikke ud til, at han selv kan bevæge sig rundt.
Nåh nej ! Det kan også være luft i tarmene - af den stillestående slags - som resten af funktionerne i hans organisme.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-03-10 13:27

Citat
Kære Heidi Ho
Jeg har prøvet de danske militærstøvler, både den nye og den gamle model, de har ikke den vandafvisning som jeg forventer et par læderstøvler skal have.
Okay, det forstår jeg ikke.
Mine støvler er ganske vandtætte. Jeg gnider støvlerne ind i læderfedt 2 -3 gange om året. Denne proces holder mine støvler vandtætte.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-03-10 13:46

TRD

Enten er du ikke omhyggelig nok med indfedtning og alm. vedligehold af disse danske militærstøvler. Eller også er du meget kræsen.
Nu er det mange år siden jeg var i kongens klær, men jeg deler opfattelse med Heidi-Ho. Nye støvler og uldsokker, så får man ikke bedre fodtøj !!
Jeg kan ikke mindes, at støvlerne én eneste gang har været utætte, så din forklaring kan jeg ikke forstå.

Øjenvidnet4

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 28-03-10 20:46

Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-03-10 20:53

Ingen årsag