/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2003 alt slettet
Fra : jansler
Vist : 687 gange
371 point
Dato : 27-03-10 08:11

Hej

Jeg har fået slettet ALT i min Outlook 2003. Alle konto, mails, ind og ud, kontaktpersoner og hvad der ellers måtte være.

Er der en mulighed for, at jeg kan hentet det igen?

Jeg var under Find og Ret fejl - og aner ikke hvad jeg har gjort galt?

Er der en, som kan hjælpe?

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-10 08:29

Du skal i første omgang søge på om du har en .pst fil på din PC
min ligger her
C:\Users\brugernavn\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Denne fil indeholder alle dine outlook data, så hvis du finder den er du ikke helt tabt.

Jeg vil ikke skrive næste skridt før du finder denne fil. Da den forklaring er noget længre.

Vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-10 08:30

Hvilket styresystem ???

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 27-03-10 08:55

Windows XP

Er det ikke korrekt at jeg går i Start - Søg og i filnavn skriver jeg .pst

Hvis det er korrekt, så finder den intet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-10 10:35

Nej med den måde finder du kun de indekserede stedet.
Det er en dårlig måde som microsoft har fundet på.

Når du kommer til søgesiden kal du gå ned i bunden i venste side og vensteklikke for at bruge søgeassistent. Det er den gode gamle pålidelige udgave.

i den vælger du filenavne og søger på *.pst

*.pst betyder "vilkårligt filnavn, som ender på .pst

På den måde finder du den, hvis du da ikke har aktiveret funktion for at skjule den.

Men la være med at bruge computeren så meget, og gem ingen filer på den før problemet er klaret.

Hvis du har sletet .pst filen og skal ud i at gendanne de,n må pladsen ikke være overskrevet med noget andet
Men hele roblemet er vel ikke større end at du kan geninstallere data fra din sidste backup.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-03-10 11:05

som standard hedder din outlook fil "outlook.pst"
det der er sket er sansynligvis at den nu hedder outlook.old eller outlook.bak

din(e) outlook filer ligger her
drive:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

http://office.microsoft.com/en-us/outlook/HP030822101033.aspx

flyt old eller bak over et andet sted og omdøb den til pst og i outlook vælg import og export
og find filen

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 10:21

Hej igen

Jeg har et problem. Jeg kan komme hertil:

C:\Document and Settings\All Users

Så har jeg flg muligheder: Delte dokumenter - Foretrukne - Menuen Start - Skrivebord

Har du et godt råd?

Jansler

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-03-10 10:26

Så er du i en forkert mappe allerede efter c:\

Du skal starte med c:\users evt c:\bruger

C:\Users\brugernavn\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

vh Ben

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 10:40

Hej igen

Jeg har søgt efter outlook.bak og old, men ingen af dem kommer frem.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 11:06

Hej

C:\users eller bruger giver ingenting.

Jeg har
C:\Qoobox\Quarantine\C\Documents and Settings\All Users\Application Data

og så kommer mappen 16585464 ??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-03-10 11:23

Virker som du ikke har slået "vis skjulte filer" til

se her hvordan
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Show-hidden-files

C:\users >>>er kun i Vista/Win7 du skal den vej

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 11:31

Hej igen

Supert, så kom jeg lidt længere:

C:\Documents and settings\all Users\Application Data\Micorsoft

og så har jeg flg mapper:
Crypto - Dr. Watson - HTLP Help - Machine Debrug Manager - Media Index - Media Player - DSDAIPP - Netword - Office - Provisioning - Search - User Account Pcitures

Outlook kan jeg ikke finde? Hvor kan de gennem sig?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-03-10 11:35

du er forket på den
du er her "all Users" det er forkert

der er også "default user"
men du skal have den hvor der evt står dit navn "jansler"
den kan også være den hedder noget i stil med >pc-user

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 11:47

Supert

Nu har jeg C:\Documents and Settings\Bruger\Application Data\Microsoft\Outlook

og så har jeg flg.
octcmd.old OLD-fil 2 KB - Outlook Outlook-datafil 159 KB - Outlook CML-dokumnet 3KB - Outlook.srs SRS-fil 4 KB - Outlook -1.srs SRS-fil 3 KB.

vi er vist ved at nærme os

Hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-03-10 11:51

du er stadig forkert på den

du skal også ind i "Local Settings"
C:\:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

(user) udskifter du med det du har

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 11:56

Hej igen

Så hedder den:

C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Applications Data\Microsoft\Outlook

Og nu er der

backup Office-datafil 256 KB - extend DAT-fil 1 KB - Outlook Office-datafil 390.865 KB - Outlook1 Ofgfice-datafil 265 KB

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-03-10 12:09

denne her Outlook Office-datafil 390.865 KB kunne det godt være
hvad hedder filerne mere ?

hvad sker der når du åbner outlook nu ?? får du nogen fejlmeddelser ??

hvis du har mulighed for det så gem Outlook Office-datafil 390.865 KB filen et andet sted
(usb key eller lign). omdød den til gl-outlook.pst og i outlook vælger du i filer >>import og export >>

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 12:22

Nu har jeg gemt den på et usb

Hvis jeg åbner Outlook er den tom og siger velkommne til Outlook Express 6

Ved import - export kan jeg ikke få fat på usb

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 371 point
Dato : 28-03-10 12:30

????? Outlook Express 6

har du omdøbt den til gl-outlook.pst ?? (den på usb nøglen)

Åbn Outlook.
Klik på Importer og eksporter i menuen Filer. Hvis kommandoen ikke er tilgængelig, skal du holde markøren over vinkeltegnene nederst i menuen og derefter klikke på Importer og eksporter.
Klik på Importer fra et andet program eller en anden fil, og klik derefter på Næste.
Klik på Privatmappefil (.pst), og klik derefter på Næste.
Skriv stien og navnet på den .pst-fil, du vil importere, og klik derefter på Næste.
Marker den mappe, der skal importeres. Hvis du vil importere hele indholdet i .pst-filen, skal du markere toppen af hierarkiet.
Klik på Udfør.
Tilbage til toppen

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 13:10

Hej

Den arbejder på livet løs. Det ser ud som om det er rigtigt.

Jeg melder tilbage når overførslen er færdig.

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 13:28

Tak for svaret dk.

Det kører bare supert. Det eneste jeg nu skal er at installere alle mailadresse, men det er jo en detaljer

Tusinde, tusinde tak. Jeg har lige forøget med mine sidste point. Har desværre ikke mere på konto.

Dejlig søndag til dig - og igen mange tak for hjælpen.
Jansler

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-03-10 14:18

oki tak for det...
det er desværre en skavank der er i outlook2003, at den ikke ligger adresser i
kartoteket..

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 16:10

Hej igen

Et lille tillægsspørgsål.

Jeg får hele tiden 2 af den samme mail. Har jeg lavet en forkert opsætning?

Jeg har i Opsætningen Gem en kopi på serveren, da jeg arbejder på 2 maskiner.

Men det er jo lidt irriterende altid at skulle slette og slette.

Har du en ide om hvad det kan være?

På forhånd tak.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 16:12

Ups - på den anden maskine, hvor jeg havde samme problem kommer der 13 ens mails

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-03-10 17:07

hmmm. i de fleste tilfælde er det "regler" som laver ged i det, prøv etv. at fjerne samlige regler
(export regler først)

ellers
gem en kopi af din (nye) outlook.pst fil
fjern outlook helt og aldeles, husk at gå til mappen
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Applications Data\Microsoft\Outlook
og slet hele "outlook" mappen

install outlook igen, importere pst filen, vent evt. med at lave nogle regler.
check om der nu kommer dobbelt eller flere af samme mails
hvis ikke, så opret regler igen en efter en.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 28-03-10 18:22

Hej igen

Jeg har stadig den nye 'gamle' fil fra før på mit usb. Kan jeg ikke bruge den?

Skal jeg slette hele Outlook mappen og så bruge min CD og geinstallere?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-03-10 19:32

hvis ikke det afhjælper du bare fjerner evt. regler så ja til
Citat
Skal jeg slette hele Outlook mappen og så bruge min CD og geinstallere?

husk at tage en kopi af din nye outlook fil først

har du noget "AVG" liggende ?? det kan være den som driller..

ja du kan sagtens bruge den outlook fil du har på usb'en