/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kender nogen noget til Mauser m96
Fra : Tonganeseren
Vist : 1894 gange
300 point
Dato : 25-03-10 23:05

Hej.

Har nogen på denne side skudt med en Mauser m96 Straight Pull, som kom på markedet i 1990??
Og hvad er Jeres indtryk af skyderen - hvis I haft sådan en fætter i næverne?? Jeg har forgæves forsøgt at hente noget brugbart hjem fra nettet - altså om mekaniske detaljer - men et eller andet sted må der sidde en eller anden - som kender riflen.

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 310 point
Dato : 25-03-10 23:26
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-10 23:49

Hej Sandhedsvidnet.

Fortæl lidt mere om riflen, idet jeg overvejer at anskaffe mig en - til en meget rimelig pris. Er den f.eks. let at servicere - og er bundstykket rimlig ukompliceret at komme til?. Har der været bøvl på en eller anden måde?.

Hvilke baser har du monteret?? Dem jeg så, virkede lidt "eksotiske".

Tak for svaret.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-03-10 16:31

Mauser har altid været mit ynglings mærke og nej jeg har ikke haft vrøvl med min, men der er måske andre der har haft det?
Hvad tænker du på, når du nævner bundstykket?
Jeg er dig svar skyldig når vi taler om baser, da jeg skyder med korn og kærv

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-03-10 18:21

Hej Sandhedsvidnet.
Du skrev følgende:
Hvad tænker du på, når du nævner bundstykket?

Da jeg stod og glanede ned i låsestolen så jeg, at konstruktionen mest af alt lignede noget Steyr engang lavede i og omkring 1860. Jeg har nemlig tidligere haft en sådan lås i hænderne, og jeg kunne ganske enkelt ikke dreje knaststykket så meget på plads, at bundstykket kunne komme på plads. Det kostede mig en grim flænge på venstre tommelfinger.

Men holder prisen - køber jeg den. Den ligger godt i næverne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-03-10 18:53

Tænker du på adskillelse af låsen?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-03-10 20:01

Også det. Men alt kan jo læres - hvis man går til sagen med et åbent sind.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-03-10 13:33

Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-03-10 17:59

Tak for POING Tonganeser