/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP Compaq 615?
Fra : findus10
Vist : 735 gange
50 point
Dato : 25-03-10 15:40

Jeg sidder her og kigger efter en billig bærbar som ikke skal kunne det helt vilde. Jeg ved godt det ikke er det helt vilde man får men som sagt jeg skal kun bruge den til dokumenter og internet.
Så efter min mening skulle den her kunne klare jobbet uden problemer og uden den irritationsfaktor at man føler den er langsom , men ville alligevel lige spørge om der var nogle der havde erfaringer med den eller kendte til noget der var bedre/hurtigere til omkring 3000 kr.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=635448

Mvh
Findus10

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 25-03-10 16:05

Den må ikke føles langsom? Så skal du ikke vælge en Vista som styresystem, du bør kunne finde en til rimelig pris og med Windows 7
Også fra Laptops.dk men den koster næsten 1000kr. mere, jeg tror den er alle pengene værd.
Den du selv har fundet koster 625kr. mere med Windows 7 : http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=370629&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=HewlettPackard&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=
Grunden til at den du har fundet er så billig, der kan man gætte på at Windows Vista computere snart vil uddø og butikkerne derfor gerne vil af med dem de har på lager

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 25-03-10 20:29

Jeg har en kopi af windows xp jeg havde tænkt mig at lægge på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-10 20:45

Du skal lige sikre dig at der findes bundkort drivere til XP til den computer du vælger, det er langtfra alle som tilbyder download af XP driver, og det kan godt blive lidt avanceret at installere XP hvis der er en S-ATA harddisk i computeren

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 25-03-10 21:24

ok, men hvis jeg vælger at købe den med Windows 7, skulle der ikke være nogle problemer med den var langsom?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-10 02:36

Windows 7 kører stabil og hurtig på de computere jeg kender til, den jeg har fundet på Computersalg vil med lidt ekstra ram komme til at køre rimelig hurtig, som den er på siden, vil jeg også tro at du vil opleve den som hurtigere end en ældre XP computer

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 26-03-10 08:27

Det er en ganske glimrende lille maskine. Jeg er i hvertfald tilfreds med min. Det er jeg blevet efter et lille stykke tid.

Du skal bestemt ikke regne med at kunne erstatte Vista med XP. Jeg har prøvet alt, tro mig. Hentet startdisketterne, de nødvendige drivere, indkøbt et USB floppy-drev, killdisket, og hvad man nu ellers kan forestille sig kunne rense harddisken - intet hjalp, XP kunne simplethen ikke installeres.

Men hvis du ikke skal bruge maskinen til andet end det, du skriver, kan du blive glad for den lille Compaq, for i virkeligheden er den slet ikke så lille endda. Den har rimelige kræfter og hurtighed. Du skal bare vænne dig til Vistaen.

http://www.kandu.dk/Spg141710.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-10 15:31

Citat
Men hvis du ikke skal bruge maskinen til andet end det, du skriver, kan du blive glad for den lille Compaq, for i virkeligheden er den slet ikke så lille endda. Den har rimelige kræfter og hurtighed. Du skal bare vænne dig til Vistaen.
spørger skal absolut ikke vænne sig til Vista! Windows 7 er kommet så hvorfor investere i forældet og langsom software når samme computer kan købes med Windows 7 for kun 600kr. ekstra

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 26-03-10 17:06

Jeg har bestilt den som du havde givet mig et link til o.v.n, har det nemlig præcis som dig, at jeg ikke vil have noget med vista at gøre

Godkendelse af svar
Fra : findus10

Dato : 26-03-10 17:06

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-10 17:12

Tak og god arbejdslyst med din nye Windows 7 computer