/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
negle
Fra : karin42
Vist : 6730 gange
140 point
Dato : 29-04-03 22:34

Hej er her en der har problem med neglene ? min mands negle på fingrene er så bløde og rillede - at de deler sig og flækker ! det er meget generende - og vi hælder til at det er noget der mangler evt. i kosten ! han vil være taknemmelig for et tip . venlig hilsen karin42.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 29-04-03 22:56

Se denne artikel fra
http://www.otc-consult.com/pm20011130.doc
[Microsoft Word]
... Hjælp, mine negle knækker, flækker, spalter og skaller, fortalte en seer i gårsdagens udsendelse af ”Lægens ...
www.otc-consult.com/pm20011130.doc

Av, min negl:
Lægeråd til skøre negle
Næsten halvdelen af alle kvinder over 50 år har problemer med deres hænder, fremgik det i går ”Lægens bord”, DR1´s populære lægemagasin. Kvinderne har skøre negle og deres tørre fingre giver indtryk af dårlig hygiejne. Programmet gav også løsningen på problemet, nemlig neglebalsamen Prederm.
- Hjælp, mine negle knækker, flækker, spalter og skaller, fortalte en seer i gårsdagens udsendelse af ”Lægens bord” [29. nov.], hvilket fik læge Anette Tønnes til at rådgive brevskriveren til, at bruge Prederm Negle Balsam til hendes negle. Prederm holder på neglenes vand og fedt og løser derfor problemet på få måneder. Dråberne virker som en slags film, der beskytter neglene mod udtørring og udvaskning af fedt samt øger neglens mekaniske styrke ved at blødgøre og binde vandet i neglens keratin.
Forklaringen bag de mange dårlige negle ligger i, at kvinderne for ofte har hænderne i varmt vand, opvaskemiddel, sæbe og andre kemikalier. Helt konkret drejer det sig i hovedparten af tilfældene om, at vandindholdet i neglene bliver for lavt, hvilket resulterer i udtørrede negle.
Her må kvinder gerne have fedt
- Netop når det gælder kvinders negle, må de gerne holde på fedtet, og det hjælper på Prederm med, fortæller adm. dir. Peter Frederiksen fra OTC-Consult Aps, der har 20 års erfaring med forskning inden for plejeprodukter og lægemidler til hud, hår og negle. Om negle-produktet oplyser han, at det netop har skiftet navn til Prederm og derfor ikke hedder Ceridal, som det blev nævnt i ”Lægens bord”.
- For at undgå, at neglene flækker op gennem lagene, kan man bruge handsker, når man arbejder med varmt vand og sæbe, fremgik det af programmet. I programmet anbefalede lægen også, at man tjekker sit jern- og vitaminindtag – specielt A, C og B6 påvirker neglenes styrke. Endeligt nævntes nogle piller, der kan købes på recept, der kan regulere neglenes vandindhold. De er dog temmelig dyre dvs. 260 kr. for 100 stk., mens neglebalsamen Prederm koster kr. 54,75 for 10 ml og kan købes på alle apoteker .
Interesserede kan læse mere om behandlingen af flækkede negle i november-nummeret af Helse samt høre rådene fra ”Lægens bord” i de to genudsendelser, se nedenfor.
christina

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 29-04-03 23:04

hej christina ! tak for dit svar ang. min mands negle - men da han aldrig vasker op og kun har hænderne i vand når han er i bad , tror vi at det er et stof han mangler dvs. et eller andet mineral som han ikke får nok af i kosten venlig hilsen karin 42.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 29-04-03 23:05

I programmet anbefalede lægen også, at man tjekker sit jern- og vitaminindtag – specielt A, C og B6 påvirker neglenes styrke. Endeligt nævntes nogle piller, der kan købes på recept, der kan regulere neglenes vandindhold. De er dog temmelig dyre dvs. 260 kr. for 100 stk., mens neglebalsamen Prederm koster kr. 54,75 for 10 ml og kan købes på alle apoteker .
Interesserede kan læse mere om behandlingen af flækkede negle i november-nummeret af Helse samt høre rådene fra ”Lægens bord” i de to genudsendelser, se nedenfor.
christina

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 29-04-03 23:07

vi ville være meget glade for et godt råd ang . flækkede negle !
men på en mand ! venlig hilsen karin42

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 29-04-03 23:11

Hej igen christina ! tak for råd endnu engang , det var også der vi ville
hen - nu må han prøve om dit råd kan bruges - og vi vil se at få fat i
Helse . venlig hilsen karin42.

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 150 point
Dato : 29-04-03 23:14

Negle, hvide pletter på: Zink.

Negle, skøre: Kisel, calcium, chlorella, GLA, magnesium.

Negle, spalter i: Kisel, B2, calcium, magnesium.

http://users.cybercity.dk/~bbb9582/guide.htm

Hjælper det?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 29-04-03 23:20

hvis du vil acceptere mit svar skal du klikke på "accepter som svar" over spørgsmålet..håber det hjælper...
Christina

Kommentar
Fra : Mette117

Dato : 29-04-03 23:30

Hej karin42

Hos matas har de en neglekur der skal bruges i 14 dage den hedder Heronome (den røde) og koster 80,- kr. Den vil helt sikkert virke...

Mvh

Mette

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 30-04-03 12:07

hejsa karin42

en løsning der nok egner sig lidt bedre til en mand der nok ikke synes det er fedt at gå med neglelak er at spise to mandler om dagen. det har vist ingen dokumenteret effekt men det virker ufattelig godt for mig og jeg tror det har noget at gøre med at de manglende vitaminer du snakker om finder man i mandler...

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 30-04-03 15:13

Hejsa til Christina - skingur - mette og kummel !
Tak for jeres udmærkede svar ang. min husbonds negle - der er garanteret en masse af det vi kan bruge - venlig hilsen karin 42 og mand !

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 30-04-03 15:14

Hejsa til Christina - skingur - mette og kummel !
Tak for jeres udmærkede svar ang. min husbonds negle - der er garanteret en masse af det vi kan bruge - venlig hilsen karin 42 og mand !

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 30-04-03 15:26

Tak for svaret skingur. vi er glade for at du og andre har svaret så hurtigt - for nu kan vi da få prøvet det hele af venlig hilsen karin42