/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Svejse på 12 v. motor
Fra : billebie
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 23-03-10 21:23

Hej

Jeg har en lille 12 v motor som jeg skal have svejst et stykke gevindstang på.

Motoren fungerer ved at den "trækker" i en udløser fjeder når den får strøm. Stangen som den trækker med er knækket og jeg skal derfor have svejst et stykke gevindstang på, men mit spøtgsmål er så må jeg godt svejse denne på eller kan motoren tage SKADE?

Jeg kan desværre ikke skille den ad for at svejse den på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-03-10 21:28

Bare du er sikker på at stel klemmen sidder på den stand du vil svejse på. Så trækker du ikke gnister i rotor og stator. Så skulle det nok kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 23-03-10 21:29

Ok. Men hvad med den svejsestrøm som vil løbe gennem motoren - kan den gøre skade?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-03-10 21:33

Derfor skal du sætte stellen på emnet du vil svejse på, så vil strømmen ikke løbe gennem motoren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-10 21:33

Svejsestrømmen må kun gå i gennem den stang du svejser på........ikke gennem motoren og til stangen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-10 21:35

Motoren skal anbringes på noget som ikke er stelforbundet.

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 23-03-10 21:40

OK Sagen er den at stangen jeg skal svejse på går gennem motoren og er meget kort, så jeg kan ikke komme til at sætte stelkablet direkte på den, men kun på et beslag som er boltet på siden af motoren.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 23-03-10 21:46

Jamen du kan jo sætte stelklemmen på den gevindstang som du vil svejse på. Det giver jo det samme. Så er det blot om at skærpe gevindstangen og få den til at røre ved det du vil svejse ind på. Så laver du jo stel og du kan svejse

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 23-03-10 21:47

God ide, jeg siger tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : billebie

Dato : 23-03-10 21:48

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-03-10 17:17

Velbekomme