/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anetavle
Fra : morkaren01
Vist : 1436 gange
100 point
Dato : 22-03-10 21:53

Hej
Findes der et gratis program hvor man kan lave en anetavle. Til at starte med skal jeg bruge en, hvor jeg f.eks. lægger ud med mine bedsteforældre, skriver navn, fødsels og dødsdato, og børn? Bare en slags oversigt som man senere kan udbygge med kommentarer??? Er der et program eller kan man købe en anetavle hos boghandleren???

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 22-03-10 21:56

Legacy

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 22-03-10 21:57

Landsarkiverne har anetavler du kan downloade gratis

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 22-03-10 22:00

Et godt gratis program er www.geni.com
- jeg synes faktisk det er rigtig godt, det eneste negative er, at det er engelsk sproget.

Accepteret svar
Fra : kandupej

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-10 22:40

Et godt program er "Family Tree Builder":
http://www.myheritage.com/family-tree-builder

Det er gratis (i en basal version) og kan en masse omkring undersøgelse på nettet, rapporter, billeder, vise stederne via google maps m.v. - og udover gregoriansk kalender, kan det operere med flere kalendere. Det kan også importere/eksportere GEDCOM filer, organisere - og endda redigere - de tilhørende billeder m.v.
- Og så er det på (bl.a.) på dansk - det opererer med et hovedsprog og et alternativt sprog, som er valgfrie. Jeg har f.eks. dansk som hovedsprog og engelsk som alternativt sprog.
Man kan så publicere sine projekter på en webside, man får ved installation af programmet. Men kan vælge det fra også, hvis man ikke vil offentliggøre data.
Betaler man, får man mange flere "forsknings" muligheder, generering af store kort, rapporter, anetavler m.v.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-03-10 22:42
Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-03-10 22:44

På google kan du skrive "anetavle". Der vil komme en del sider så du frit kan vælge form og mønster på den anetavle du ønsker at udprinte og udfylde.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 23-03-10 09:29

På DIS-Danmark's hjemmeside er der en oversigt over nogle af de mest kendte programmer.
Man kan klikke på navnet og f¨en nærmere beskrivelse af, hvad programmet kan.

http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

/f.larsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-03-10 10:06

Uden at ville starte en "religions krig"...

Det bedste slægtsprogram er Family Tree Maker,
der markedsføres i dansk udgave af Ole P. Bielefeldt.

Den support han giver i den danske FTM brugergruppe er også helt enestående...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-03-10 10:39

Citat
Det bedste slægtsprogram er Family Tree Maker,

Nej
Legacy er bedre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-03-10 12:31

Ja, du har sikkert et indgående kendskab til begge programmmer.

Som sagt gider jeg ikke starte en "religions krig"...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-03-10 16:14

Jeg vil heller ikke starte en krig og har samme indgående kendskab
til begge programmer, som du.
Stillingen i "ikke krigen" står lige.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 23-03-10 22:27

Jeg vil heller ikke deltage i nogen "krig".

Kun nævne at Legacy er gratis i basis udgaven hvorimod FTM (Family Tree Maker) kan hentes som demo version gratis i 30 dage. Dette har indtil videre været mest betydende for mig.

Men, men, men, der er også andre gode måder at gøre det på. Check nogle af mulighederne på ovenstående link til DIS-Danmark.

/f.larsen

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 24-03-10 10:32

Jeg aner ikke en pind om FTM, har aldrig prøvet eller set
hvad det kan.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-03-10 12:35
Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 24-03-10 14:35

Som sagt, ingen krig.

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 25-03-10 20:36

Tak for svaret kandupej. Jeg vil forsøge mig lidt, det virker rimeligt overskueligt.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 25-03-10 20:37

Tak til alle for jeres svar, jeg forsøger mig lidt med det ene, og vender måske tilbage til de andre.