/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Fuldstændig forbløffende.
Fra : bb1
Vist : 746 gange
100 point
Dato : 22-03-10 18:06

Er der dog slet ikke nogen grænse for hvad en hund kan lære,følg dette link og bedøm selv:

http://www.youtube.com/watch?v=L1ybwg1nQeo&feature=PlayList&p=BA44D24765ACCBA3&index=16

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-03-10 18:30

Til Bent Ballegaard.

Synes du ikke dette link hører hjemme under hunde-tråden ?

Med venlig hilsen
Provsten1

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-10 19:44

Det er da den store jagt på tøjdyr.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-03-10 22:32

Provsten hvorfor dog det - når andre her i tråden kan skrive om hvide Italienere, som vel nærmest må være mørke især om sommeren......

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 04:34

Skulle den ene fejl berettige den næste...Ja i dit lille hoved. Hvad fanden har en dresseret cirkushund med jagt at gøre? Skvadderhoved

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-03-10 06:00

En jagthund skal også lære og jægeren skal kunne være læren, men det skal man altså være et skvaderhoved for at forstå... Tak for tippet.....
Tag du nu at ligge dit hoved lidt på skrå, som hunden ofte gør,når den tænker sig om og sig til dig selv: Ingen har tvunget dig til at følge linket og ingen har tvunget dig til at være ganske ubehøvlet over for mig blot fordi jeg har lagt et link op, som måske kan giv andre en større forståelse for hvor meget en hund kan lære.
En ting har vi da fået konstateret - mennesker kan ikke lære ret meget især ikke af egne fejl...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-03-10 07:27

Idiot, og så hedder det at lægge et hoved på skrå og ikke ligge samt læreren og ikke læren..store forfatter

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-03-10 08:03

Hvis du ligger dit hoved på bordet, går lidt nej måske meget baglæns, så kan du betragte dig selv, men ak det ender nok igen med, en gang selvcenteret navlebeskueri.

Et lille tillægs spørgsmål, det er godt set, med at hundene når de møder nogst sært forståeligt, lægger hovedet på sned

Er det rigtigt at du har en hund, som kan bruges som pælebor når du har læst dine indlæg op for den, og selvsamme hund er set krydse Silkeborg Langsø hurtigere end en katamaran, da du ville lægge halsbånd på den i forbindelse med træning i vand og slæb, heldigvis var der en stor trompet blæsende neger, som fik fat i kræets halsbånd og han smed den øjeblikkeligt over til en guitarist, som med et svedent grin, fik en ledning plottet til halsbåndet på hunden, og Wupti. strøm, så havde han en elspade, ja se det var en stor dag til Riwer Boat

Hvorfor udlover du ikke 1000 points hver gang, du vil jo ikke af med dem alligevel

Der kan forekomme ganske små overdrivelser i ovennævnte fra reprotagen, " Lille Rundballe Rundt ", men den skulle holde være delvis sand og holde vand.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-03-10 08:09

Til Bent Ballegaard.

Nu er det sådan, at tråden hvori de hvide italienere indgik, omhandlede jagt, så derfor var det naturligt !

Til gengæld er jeg helt enig med dig i, at "mennesker kan ikke lære ret meget især ikke af egne fejl..."
Og det i en tråd der hedder : Fuldstændig forbløffende.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-03-10 08:14

--------------------------------------------------------------------------------
Idiot, og så hedder det at lægge et hoved på skrå og ikke ligge samt læreren og ikke læren..store forfatter
-----------------------------------------------------------------------------------
Du har til syneladende ikke sovet i timen,men der er alligevel noget du ikke har lært - gæt selv jeg gider ikke hjælpe dig mere.............

Betterwisser der er bestemt gået en Kaj Munch tabt i dig - bliv ved med at digte de skal du nok kunne tjene på eksempelvis i Kina....... ( De vil sikkert smile og nikke,som om de forstår mere end vi andre )
Desuden så husk min hund kan gå på vandet - så længe der er is.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-03-10 08:20

Kære Hr. Provst..

Man har ofte her skrevet om hunde uden stamtavle og hvor gode de kan være i forholdt til dem der har en er det så heller ikke jagt relateret?
Man kan virkelig lære meget også af andres fejl,men indrømme det -Nej det vil man ikke. Det er selv du et lysende eksempel på.

Og hvad en hvid Italiener har med jagt at gøre er vel så også et spørgsmål er der jagttid på dem?

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-03-10 09:00

Kære Bent Ballegaard.

Så længe man taler om jagthunde, med eller uden stamtavler, er det jagtrelateret.

"Man kan virkelig lære meget også af andres fejl,men indrømme det -Nej det vil man ikke. Det er selv du et lysende eksempel på. "
Jeg vil sætte pris på, om du kan uddybe dette udsagn !!

"Og hvad en hvid Italiener har med jagt at gøre er vel så også et spørgsmål er der jagttid på dem?"
Du ligefrem sprudler af vid !!

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-03-10 09:19

Det har jeg jo lige lært af dig.........

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-03-10 17:37

Apropos forbløffende hundedressur. Så, så jeg noget idag der var yderst forbløffende.

Min kone, Gurli-Magrete Hackensteiner (hendes ungpige navn) Hendes far, som skulle tiltales Papa, var forøvrigt papirgrossist på halmtorvet. Gurli-Magretes mor var bestyrer af en lille tesalon på strøget.......Nå, men det var et lille sidespring..

Men det jeg ville sige var, at Gurli-Magrete og jeg sad ved et bord på fortorvet v/ Pappa's kiosk og slikkede lidt af den spæde forårssol. Jeg nød en kop nordandalusisk bjergmocca og Gurli-Magrete en is - en kæmpe læske, hvis vi skal være præcise.
Længere ned af gaden lød der pludselig en hylen og et råben fra en gammel dame. Iiiiiiiiiiii HAAAAAA mine hunde.!!!! Fremad på raske fjed, i møgkøtere.!!!!
Gurli-Magrete og jeg kiggede forbløffet på den ekvipage der kom os i møde.
En ældre - nej, en oldtusse gammel dame havde spændt et par Sebirian Hudsky's for sin rollator. Og jeg kan den onde rasme godt love jer for, at det gik stærkt da damen kom susende forbi mig og lillemor. Damen havde hævet sin stok over hovedet og svang stokken nøjagtigt som en cowboy svinger sin lasso før et kast. Og i det, ekvipagen drønede forbi os, fik vi nok engang et, Iiiiiiiiiiiiii Haaaaaaaaaaaaa køtere.!!!!!!

Da de nåede hen til den lokale "super Spar" Skreg hun af sin lungers kraft, Hooooooooooooo, Hooooooooo, Hoooooooooooooooldt for helveds da.!!!!!!! Hundene stoppede, og ned af rollatoren humpede damen - og haltede ind i "Super Spar" Hundene var tøjret til vinden og rørte sig ikke ud af stedet.

Damen kom haltede ud af butikken igen og hang varene over styret på rollatoren. Op på rollatoren igen, og med et hyl fra damen stak hundene afsted igen.

Aldrig - og jeg gentager, aldrig, har jeg set flottere hundearbejde.

Gurli-Magrete sidder stadig med åben mund..... Hmmmmm..... sku, man benytte sig af situationen..????

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 02-04-10 03:35

Tak for svaret Eyvind.