/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Siemens vaskemaskine pumpe tilstoppet
Fra : alapmi1
Vist : 10830 gange
100 point
Dato : 22-03-10 17:09

Jeg har en siwamat XLS1650 der kommer med pumpe tilstoppet fejl.

-Trevlesien har været ude der er intet der stopper.
-Pumpen kan jeg se kører når trevlesien er pillet ud.
-Da trevlesien var afmonteret kunne jeg hælde vand i tromlen og i afløbsslangen og begge steder
kunnne vandet løbe ud af hullet hvor trevlesien var pillet ud.
-Der går en tynd slange fra tromle til afløbsslange, denne var tilstoppet, renset men samme problem med pumpe efter et par vaske.

Er der nogle der har et par ekstra fif?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-03-10 17:25

Citat
Der går en tynd slange fra tromle til afløbsslange, denne var tilstoppet, renset men samme problem med pumpe efter et par vaske.

Det som har stoppet første gang - stopper måske igen, når "bundslatten" pumpes ud.

Har du prøvet at gentage rensning af den tynde slange ?

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 22-03-10 18:16

det er næsten helt sikkert det filter der sidder inden i , du tager toppen af der er 2 skruer bag på og 2 på hver side af maskinen så er toppen af, så sidder filteret hvis du står foran i højre hjørne skruet fast på bagpladen lige før vandet forlader maskinen , det kan nemt afmonteres og skylles rystes rent , selve filteret kan nemlig ikke skilles af , har selv en maskine magen til.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 22-03-10 19:13

Nej der sidder ikke flere filter end det ene og det er trævlesien, men prøv at afmonter afløbsslangen hvis den er monteret under vasken og prøv at pumpe op i en spand men jeg vil tro at der sidder skidt og l..... i overgangen mellem slange og afløbstud, men hvor om alt er når du prøver at pumpe op i en spand får du jo klar besked hvor proppen sidder.
Den lille slange som i omtaler er kun til at dræne maskinen for vand så man ikke har vand udover det heler og den er monteret på pumpehuset.....

Prøv det her og du vil finde fejlen....

Bassebo...

Accepteret svar
Fra : hvterp

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-10 19:51

på min siemens siwamat XLS1650 er det omtalte filter der, har selv haft det ude og rengører det da min skrev pumpe tilstoppet i displayet for et stykke tid siden det er sikkert ikke 100% tilstoppet men nok til den melder fejl.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 22-03-10 19:57

hmmmm det er nu nok en vandlås så der ikke kommer til at lugte mega grimt i maskinen......

Bassebo....

Godkendelse af svar
Fra : alapmi1

Dato : 22-03-10 20:02

Tak for svaret hvterp.

Ganske rigtigt det var ikke tilstoppet, men jeg fik rigtigt meget skidt ud

Har nu vasket en vask uden problemer, tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : alapmi1

Dato : 06-04-10 18:02

Efter et par vaske opstod samme problem igen. Ny pumpe bestilt på nettet. Af med fronten på maskinen og ny pumpe monteret, relativ let operation. Nu opstår problemet ikke mere tiltrods for en del vaske