/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dell Computer?
Fra : kbisgaard
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 22-03-10 16:05

Hej alle

Jeg står og skal have en ny bærbar computer og overvejer at købe en Dell. Men jeg har hørt, at de har utrolig dårlig service.

Er der nogen som har nogen erfaringer med det?

Hilsen
Kasper Bisgaard

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-10 16:07

Kasper der er været så medieomtale på i tv og i aviserne, at jeg vil fraråde dig at købe en Dell, måske den er udemærket, men når der er så mange valgmuligheder, hvorfor så risikerer at få
ubehagelige oplevelser

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 22-03-10 16:09

Ja det har du nok ret i :) Må se om jeg kan finde en anden til prisen ;)

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 22-03-10 16:23

Ved ikke hvad dit buget er men kan klart anbefale dig, levonova. (IBM_Dele) klat noget af det bedste du kan få mht. til kvalitet.
Hvad er dit buget?

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 22-03-10 16:24

Lenovo :) Sry

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-03-10 17:55

Jeg synes ikke du skal lade dig skræmme af den omtale der har været i medierne den sene tid. Det er de færeste virksomheder der er kan undgå at få utilfredse kunder. Hvis du vælger at købe en dell pc så skal du bare ikke vælge den serviceaftale der hedder CAR (Collect And Return), den indbære at computeren skal på værksted og det kan godt tage op til 14 dage.
Ud af alle de sager som kontakt havde fundet frem var det jo selvfølgelige de slemmeste. Jeg arbejder for dell's kundesupport, eller helt præcist teknisk support og mange af de kunder jeg har snakket med har alle at de synes kontant's program var alt for monotomt og overhoved ikke retfærdigt. Jeg afviser ikke at der er utilfreds kunder, men de blev godt nok også pustet op.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 22-03-10 19:19

Nej jeg har selv handlet en del hos Dell og det er skide god service rent ud sagt.
Så godt det der kontant pis, men det var et par uheldige kunder.

Hvis du køber deres service med står der helt bogstavligt en tekniker hjemme his dig næste arbejdsdag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-10 21:26

Efter den omtale af Dell - vil jeg ikke købe en comp af dem.
Det kan godt være at det går fint i afdelingen for firmaer - men det hjælper ikke de private kunder, og det er dumt at købe en Dell for at opdage at Kontanten og alle sagsøgerne i Canada har ret med hensyn til alm. forretningsmoral....................nul Dell til mig.

Citat
Hvis du køber deres service med står der helt bogstavligt en tekniker hjemme his dig næste arbejdsdag

Altså - først købes en Dell........................og så betales der for at få den til at virke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-03-10 22:04

Arg ItsGreen nu skal du lige passe på hvad du siger. Det kommer helt an på hvilken service man køber. Dell har 3 service ordninger. 1. CAR (Collect And Return) hvilket betyder at computeren bliver hentet og køret på værksted og tilbage, 2. 5BD (5 bussiness Days) betyder at der kommer en tekniker inden på 5 arbejdsdage, på hjemme- eller arbejds-adresse eller 3. NBD (Next Bussiness Day) som betyder næste arbejdsdag på hjemme- eller arbejds-adresse.

Kommentar
Fra : kbisgaard

Dato : 22-03-10 22:32

Tak for svarene allesammen :) Godt med blandede meninger ;) Tror jeg finder noget andet. Som Nordsted1 siger er der jo ingen grund til at tage chancen når der er så mange andre alternativer :)

Hilsen
Bisgaard